Mies, seurustelisitko itsellisen äidin kanssa?
Lapsi on saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla ja tarkemmin lahjasiittiöillä. Minulla on gynekologinen sairaus ja entinen mies ei halunnutkaan lapsia, joten oli pakko toimia.
Kommentit (45)
No jos se nyt on suurin ongelmasi, että saatko munaa enää sen jälkeen, kun hankit lapsia niin ehkä kannattaa aikuistua. Eiköhän pariutumiseen ihan muut asiat vaikuta, kun se miten lapsesi olet hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi typerimmistä ilmaisuista on itsellinen äiti. Mikä ihmeen itsellinen. Tulee mieleen itsekäs, jota tuo ehkä tarkoittaakin.
Se on vain ilmaus sille, että lapsi on hankittu ilman isää. Englanniksi sanotaan single mom by choice, eli yh omasta valinnastaan.
Minusta suomen termi on kuvaavampi. Itsellinen äiti on äiti joka on hankkinut lapsen ilman miestä. Single mom by choice kuulostaa siltä että on erottu naisen tahdosta ja tyytyväisiä tilanteeseen.
Kyllä seurustelisin jos olet fiksu ja nätti eikä tissit roiku.
T: kiltti ja kunnollinen mies
Minulle riittää, että nainen on terveellisesti elävän oloinen/näköinen ja pitää jollakin tasolla omasta hyvinvoinnistaan ja terveydestään huolta. Kiltisti olen itse tinderissäkin laittanut ikäisilleni ja noin -5 vuotta nuoremmille yksinhuoltajanaisille sydämmiä, mutta hiljaista on pidellyt.
M38
Vierailija kirjoitti:
Yksi typerimmistä ilmaisuista on itsellinen äiti. Mikä ihmeen itsellinen. Tulee mieleen itsekäs, jota tuo ehkä tarkoittaakin.
Sama mielikuva tuli, kun oli jotenkin pakko vääntää YH erilailla. Miehenä voin hyvin harkita parisuhdetta ja avioliittoa YH:n kanssa ja kasvattaa lapsia. Mutta tuo itsellinen särkee minun korvaan, että onko jotenkin liian tarkka kaikesta ja kontrolloiva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mielikuva tuli, kun oli jotenkin pakko vääntää YH erilailla. Miehenä voin hyvin harkita parisuhdetta ja avioliittoa YH:n kanssa ja kasvattaa lapsia. Mutta tuo itsellinen särkee minun korvaan, että onko jotenkin liian tarkka kaikesta ja kontrolloiva ihminen.
Itsellinen tarkoittaa ihan vain sitä että lapsi on hankittu itse, ilman miestä (parisuhdetta tai seksisudetta miehen kanssa). Muuta se ei ihmisestä kerro.
En. Jos et ikään 30v löytänyt miestä isäksi lapselle niin todennäköisesti sinussa on jotain vikaa.
Jossain määrin voisi tietysti miehenä ihmetellä sitä, miten esim pk-seudulla ei muka ole 30 ikävuoteen asti vaan onnistunut löytämään kumppania jonka kanssa perustaa perhe, jos sen on kuitenkin ollut jo vuosia haaveena ja tähtäimessä? Ymmärrän toki että jotkut miehet eivät ole vielä tuon ikäisinä valmiit isäksi, mutta että yksikään sopiva ei muka ole tullut vastaan? Pelkäisin siis sitä että onko kyseinen nainen vaan yksinkertaisesti niin kompromissihaluton että mikään ei kelpaa? Eihän se ole ihmissuhteessa kovin houkutteleva piirre tietenkään.
Vierailija kirjoitti: Jossain määrin voisi tietysti miehenä ihmetellä sitä, miten esim pk-seudulla ei muka ole 30 ikävuoteen asti vaan onnistunut löytämään kumppania jonka kanssa perustaa perhe, jos sen on kuitenkin ollut jo vuosia haaveena ja tähtäimessä? Ymmärrän toki että jotkut miehet eivät ole vielä tuon ikäisinä valmiit isäksi, mutta että yksikään sopiva ei muka ole tullut vastaan? Pelkäisin siis sitä että onko kyseinen nainen vaan yksinkertaisesti niin kompromissihaluton että mikään ei kelpaa? Eihän se ole ihmissuhteessa kovin houkutteleva piirre tietenkään.
Halutaan kumppaniksi niitä pahoja poikia joista ei ole isäksi ja silti halutaan se lapsi. Kaikki tänne heti mulle nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Jossain määrin voisi tietysti miehenä ihmetellä sitä, miten esim pk-seudulla ei muka ole 30 ikävuoteen asti vaan onnistunut löytämään kumppania jonka kanssa perustaa perhe, jos sen on kuitenkin ollut jo vuosia haaveena ja tähtäimessä? Ymmärrän toki että jotkut miehet eivät ole vielä tuon ikäisinä valmiit isäksi, mutta että yksikään sopiva ei muka ole tullut vastaan? Pelkäisin siis sitä että onko kyseinen nainen vaan yksinkertaisesti niin kompromissihaluton että mikään ei kelpaa? Eihän se ole ihmissuhteessa kovin houkutteleva piirre tietenkään.
Halutaan kumppaniksi niitä pahoja poikia joista ei ole isäksi ja silti halutaan se lapsi. Kaikki tänne heti mulle nyt.
No nyt kyllä vedetään mutkia aika suoraksi.. eiköhän perhettä haluava, kolmekymppinen nainen etsi hieman järkevämpää isäkandidaattia. Se että sellaista ei lainkaan löydy, yrityksestä huolimatta, on hieman ihmeellistä.
Miksi ois ihmeellistä ettei löydy? Joskus voi olla niinkin, että on oltu pitkässä parisuhteessa, tulee ero, ja ikää sen verran, ettei uutta parisuhdetta ehdi saamaan ennen kuin oma hedelmällisyys alkaa loppumaisillaan olla.
Ja ottakaa huomioon, että kaikki eivät välttämättä halua parisuhdetta, mutta haluavat silti lapsia. Nykyaikana hedelmöityshoitojen ansioista se on mahdollista turvallisesti ja siinä ei mitään väärää ole, lapselle riittää yksi turvallinen huoltaja. Itsellisiksi ryhtyvillä on myös usein hyvä turvaverkko, eli lapsella on muitakin tärkeitä aikuisia usein hoivaamassa.
Minä sain lapsen itsellisenä, koska en ole koskaan seurustellut enkä ole koskaan halunnutkaan seurustella. Ehkä johtuu siitä, etten ole koskaan ihastunut kehenkään. Tuntuisi vähän hassulta, että tämän takia minua pidettäisiin itsekkäänä, siis pidetään itsekkäänä koska halusin lapsen mutta en parisuhdetta? Miksi vain parisuhteessa olevilla olisi oikeus haluta lasta, kun lapsi tarvitsee vain sen yhden rakastavan huoltajan? Toki tämä ei taida ap:n tapauksessa näin olla, koska toivoo parisuhdetta.
Tarkoittanet yh-äitiä, jolla on AU-lapsi?
Varmaan joku itsekäs naisasianainen... Ei käy.
En jos käyttää itsestään tuota termiä.
Vierailija kirjoitti:
En deittailisi ketään "äitiä". En alkaisi tapailemaan naista, jolla on jo lapsi. Keskityn lapsettomiin naisiin ikähaarukassa 18-22 v. M33
Juuri näin. T: M50
En. Olen itse eroperheestä ja mikään ei ollut lapsena niin karmeaa kuin oman kodin rauhaan ilmestyvät äidin uudet miehet. Olivat täysin asiallisia ihmisiä, mutta silti.
En missään nimessä halua olla tuollainen _lapsen_ kotirauhaa häiriköivä ukkeli.
En seurustelisi naisen kanssa jolla on lapsi. M53