Selvitimme viisi pientä piirrettä, jotka kertovat oman puolison ajattelutavasta jotain karmeaa... hän piipahtaa huoneesi ovella tämän tästä.
Selvitimme viisi pientä piirrettä, jotka kertovat oman puolison ajattelutavasta jotain karmeaa. Yksi niistä on, että hän piipahtaa huoneesi ovella tämän tästä.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/117d1ab0-e452-4333-931b-1b4a2a13b606
Voiko joku avata mitä tämä kertoo esim. meille jotka olleet 20 v jo naimisissa? Ovella ei saa käydä?
Kommentit (17)
Voisi kuvitella että 20 vuodessa saisi selville kaikki epämiellyttävät piirteet kumppanista?
Siinä oli kyllä jotain että sanoit haluavasi olla rauhassa ja silti tulee jatkuvasti ovelle. Mietippä siinä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella että 20 vuodessa saisi selville kaikki epämiellyttävät piirteet kumppanista?
Joo, mutta onko tämä ovella käynti nyt alku jollekkin pahalle?
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli kyllä jotain että sanoit haluavasi olla rauhassa ja silti tulee jatkuvasti ovelle. Mietippä siinä sitten.
Outoo. Ei yksiössä voi olla rauhassa.
Onko siis jotain salattavaa? Saahan sitä olla rauhassa myös samassa huoneessa? Täh? Paskallakin käydään yhdessä niin en ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta onko tämä ovella käynti nyt alku jollekkin pahalle?
Hienoa, että paskalehti jakaa viisauksiaan meille kaikille. LOL :D
Minkä oman huoneen ovella? Minulla on ollut oma huone viimeksi teininä.
Joo, just sitä se tarkoittaa. Ovella ei saa käydä.
Olisiko kuitenkin ihan tällain maalaisjärjellä pääteltävissä, että tässä tarkoitetaan sitä, ettei puoliso anna hetkeä omaa rauhaa, kyttää ja kontrolloi. Ei mitään normaalia "ajattelin keittää kahvia, otatko sää" piipahtamisia.
Vierailija kirjoitti:
Onko siis jotain salattavaa? Saahan sitä olla rauhassa myös samassa huoneessa? Täh? Paskallakin käydään yhdessä niin en ymmärrä
Aamupaskalla käynti on meilläkin yhteinen harrastus. On mukavaa pestä samalla hampaita, kun toinen soittaa nahkahanuria palkeiden täydeltä ja varpusparvikin juhlistaa uutta aamua.
Maksumuuri. Kuulostaa normaalilta ja ennen pitkää päättyvältä parisuhteelta, että nyhjötellään omissa oloissa ilman kontaktia.
Pussaan puolisoa ennen töihin lähtöä joka hiton aamu vain kontrolloidakseni häntä.
Jos mies on nukkumassa niin en ramppaa ovella kysymässä nukuttaako hyvin. Muuten mun ei tarvitse kysellä mitä kuuluu kun kaikki äänet kuuluu toisesta huoneesta. Emme kysele jatkuvasti onko kaikki hyvin. Kun tuntee toisen niin tietää onko kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Maksumuuri. Kuulostaa normaalilta ja ennen pitkää päättyvältä parisuhteelta, että nyhjötellään omissa oloissa ilman kontaktia.
Parisuhteessakin saa olla omaa tilaa. Ei se tarkoita että suhde on huono ja mitään kontaktia ei ole jos haluaa välillä omaa rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kuitenkin ihan tällain maalaisjärjellä pääteltävissä, että tässä tarkoitetaan sitä, ettei puoliso anna hetkeä omaa rauhaa, kyttää ja kontrolloi. Ei mitään normaalia "ajattelin keittää kahvia, otatko sää" piipahtamisia.
Meillä on pitkässä avioliitossa juurikin tällaista ongelmaa. Puoliso kyttää ja kontrolloi, eikä anna hetkeäkään omaa rauhaa vaikka sitä erikseen pyydän. En saa ja voi olla esim. eri huoneessa. Vessan oven laitan tietysti lukkoon ja olen joutunut erikseen siitäkin sanomaan, että en tykkää jutella oven läpi ollessani vessassa. Esim. suihkun jälkeen laitan terveyssiteen vaatekaapin luona, niin sekin on sellainen pakoilun hetki, kun toivoisin hetken yksityisyyttä, joudun aina ihan suunnittelemaan kuinka pääsen säntäämään vessaan ilman että hän ehtii tulla eteen. Myös esim. ruuat hän laittaa lautaselleni ja paikantelee puhelintani kun olen vaikkapa lapsen kanssa jossain. Väkivaltaa meillä ei ole, mutta epäilen mieheni mielenterveyttä tämän takertuvuuden vuoksi. Esim. tiskikonetta täyttäessä hän hakee minulta vaikkapa puoliksi juodun kahvikupin, mutta myöhemmin huomaan, että esim. keittiön tasoille on jäänyt astioita, jotka olisi voinut laittaa pesuun, mutta ei laittanut. Hän kaikessa haluaa olla olla aina kiinni siinä, mitä minä olen tekemässä. Olisin halunnut lukea tuon jutun, mutta siellä tuski on mitään oikeaa tietoa, niin ihan periaatteesta en viitsi siitä maksaa. (mutta siksi siis googletin ja tulin tähän keskusteluun)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pitkässä avioliitossa juurikin tällaista ongelmaa. Puoliso kyttää ja kontrolloi, eikä anna hetkeäkään omaa rauhaa vaikka sitä erikseen pyydän. En saa ja voi olla esim. eri huoneessa. Vessan oven laitan tietysti lukkoon ja olen joutunut erikseen siitäkin sanomaan, että en tykkää jutella oven läpi ollessani vessassa. Esim. suihkun jälkeen laitan terveyssiteen vaatekaapin luona, niin sekin on sellainen pakoilun hetki, kun toivoisin hetken yksityisyyttä, joudun aina ihan suunnittelemaan kuinka pääsen säntäämään vessaan ilman että hän ehtii tulla eteen. Myös esim. ruua
Huh, ahdistavaa! Sä menetät järkesi ennenpitkää jos olet loppuelämäsi tuollaisessa suhteessa. Oletko keskustellut miehesi kanssa miksi se kontrolloi ja että se tuntuu susta kamalalta? En nyt neuvo sua eroamaan, mutta jos miehesi käytös ei muutu eikä suostu keskusteleen tästä niin kyllä mä melkein sanoisin jotta harkitse eroa.
häh?