Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin surullinen kun välitän äidistä mutta en kestä hänen juomistaan.

Vierailija
21.02.2024 |

Isäni menehtyi jo alkoholin vuoksi. Äitikin mukana jossain vaiheessa ja nyt olen isän kuoleman jälkeen ollut jatkuvasti huolissani, että koska äitikin sairastuu ja menehtyy. Näen siitä painajaisiakin.

Olen tottunut alkoholismiin mutta aikuisena eniten harmittaa tuo huoli terveydestä. Kun asiat voisivat olla niin paljon paremmin. En myöskään pysty olemaan äidin kanssa tekemisissä kun juo, muuttuu niin kamalaksi ihmiseksi, että parempi hoitaa keskustelut selvinpäin. 

Välillä tulee kuitenkin mieleen jokin asia ja päätän soittaa. Sitten se on sitä humalaörinää ja katkeruutta kaikesta. No, onneksi ei juo kuitenkaan päivittäin. 

Tämä koko sairaus on jotenkin lävähtänyt päälle. Olen huolissani ja surullinen ihan kaikesta perheeseemme liittyvästä asiasta. 

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että sinun pitää valitettavasti asettaa hyvin selkeät rajat äidillesi ja että tarvitset siihen ulkopuolista tukea terapiasta. Joku käytti sanaa pirullinen juoppo, kaikki eivät ole sellaisia, mutta sinun äitisi on sellainen humalassa ja vahingoittaa sinua vielä nytkin puheillaan. Kerroit miten hirveällä tavalla hän sinua kohtelee ja solvaa. Ja olet tosi pahasti traumatisoitunut, kun siedät sitä. 

Itse olen katkaissut välini alkoholistiläheiseen. Hänkin oli ilkeä, mutta ei läheskään noin ilkeä kuin sinun äitisi. Elämäni on muuttunut todella paljon paremmaksi, kun ei enää tarvitse kestää tuota draamaa. Eikä sinustakaan varmasti äidillesi isompaa apua ole, jos ei kerran halua raitistua. Olet sen verran nuori, että äitisikin on vielä nuori ja voi juoda itseään hautaan vielä monituista vuotta. Jos katkaiset välit, se voi toimia hänelle herätyksenä. Roolinne ovat kääntyneet varmaan jo kauan sitten väärin päin, hän on kuin vihainen teini ja sinä kuin kaiken kestävä äiti, paitsi ettei teininkään kannattaisi kaikkea kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi