Tekeekö koetut vaikeudet ihmisestä vahvemman?
Kommentit (29)
Voi tehdä. Joistakin se tekee heikomman
Tekee. On ollut helvetisti ongelmia ja vastoin käymisiä. Useat potkut töistä jne. Olen aivan eri ihminen kuin ennen. Aivan super vahva. Taas olen maksanut velkani ulosottoon ja hankkinut vakituisen kokoaikatyön. Minä olen voimaantunut.
Riippuu miten on ne vaikeudet kyennyt käsittelemään.
Moni kuvittelee niin mutta harvoin pitää paikkansa. Monet tätä hokevista on katkeroituneet ja vähättelee muiden kokemuksia.
Kyllä, joidenkin kohdalla. Toisten ei. Riippuu yksilöstä ja hänen ominaisuuksistaan.
Tavallaan joo ja sitten ei. Ei kenenkään pitäisi joutua sotaa tai muuta traumaattista kokemaan. Mutta kun on nähnyt jo muutaman mustan päivän, niin oppii, että nekin menevät ohi. Nuorena ongelmat tuntuvat yleensä ylitsepääsemättömiltä, koska ei ole ennen niihin törmännyt.
Menetykset ja vaikeat elämänkokemukset ovat niitä tekijöitä, jotka vahvistavat ihmisten selviytymiskykyä eli resilienssiä.
Vierailija kirjoitti:
Menetykset ja vaikeat elämänkokemukset ovat niitä tekijöitä, jotka vahvistavat ihmisten selviytymiskykyä eli resilienssiä.
Ei kyllä ole tippaakaan vahvistanut se että elin koko lapsuuteni arvaamattomassa ja uhkaavassa ilmapiirissä.
Joistain tulee, mutta yleisempää on että katkeroidutaan ja sen myötä vähätellään kaikkien muiden kokemia juttuja. Johan tämän jo palstaltakin näkee.
Olen itse ainakin vain vahvistunut koko ikäni. Kaikki riippuu ihmisestä itsestänsä, jotkut eivät halua suhtautua mihinkään ja alkavat toimimaan haitallisin tavoin. Se ei ainakaan vahvista, voi sairastua ja olla heikko herkkähipiäinen ihminen.
No ei, olen ihan nössö.
Lapsuus meni kamalassa kodissa ja aikuisena olen ihan hukassa ja kädetön. Löydän itseni yhä uudestaan ahdingosta ja se vaan painaa aina lisää itsetuntoa, kun ei kömpelö opi elämään enää.
Vierailija kirjoitti:
Moni kuvittelee niin mutta harvoin pitää paikkansa. Monet tätä hokevista on katkeroituneet ja vähättelee muiden kokemuksia.
Minä en kuvittele mutta olet oikeassa, moni kuvittelee tunnetiloissansa olevansa vahvempi kuin onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli siis ihan tutkimuksista, tiedoksi alapeukuttajille. Mutta tokikaan ei varmaan koske kaikkia.
Minut ne ovat nujertaneet. Tästähän on ollut juttuakin mitwn nämä lehtien "supersankaritarinat" antaa väärän kuvan vastoinkäymisistä ja erinäisistä sairauksista, koska se on kuitenkin pieni vähemmistö joka ne saa esukseen käännettyä. En nyt tarkoita että kaikki nujertuvat, vaan sitten sitä toista ääripäätä.
Jotkut asiat tuntuu vaikeuksien jälkeen pieneltä, ja taas välillä saattaa tulla joistain asioista ahdistusta. Mutta joka tapauksessa kokemus kasvaa, mikä on hyvä asia.
Kasvaa vain pessimistiseksi ja v*ttumaiseksi, joillekin se on kyllä synonyymi vahvalle.
Ei.