Naiselle ei myyty alkossa viiniä koska sillä oli koira mukana.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/001c5be5-121b-41a8-bd37-52837a6573d7
Jopas on kumma juttu. Minulla ollut koira ainakin 100 kertaa mukana mutta se on odottanut ulkona kun olen alkosta hakenut jotain. Siis en ymmärtänyt tuota juttua ollenkaan, pitääkö koira olla ulkona ettei myydä. Tuskin tuulikaappi aiheuttaa mitään vaaraa kenellekkään.
Kommentit (64)
Miksi ottaa koiran ostos reissulle mukaan. Järkevmpi lenkittää erikseen ja tuulikaappi ei hyvä paikka koiran odotella.
Karvakasa ei kuulu elintarvikekauppaan. Pitää jättää ulkopuolelle odottamaan.
Vain Suomessa. Mua ihmetyttää tilanteet, kun kysymään henkkareita, vaikka selvästi näkee että olen taatusti yli 25v., mutta ei voi olla täysin varma olenko yli 30. No olen oikeasti 32v., mutta eihän se ikä otsassa lue.
Kerran mulla unohtui henkkarit ja sanoin mielestäni ystävälliseen äänensävyyn nuorelle myyjälle, että ymmärrän, työtäsihän sä vain teet. Myyjä silminnähden suutahti. Pian kun tulin takaisin henkkareiden kans hän ampaisi kassalta pois kun näki, että mä tulin jonoon. En tarkoittanut kommenttia vittuiluna.
No vähän off topic, mutta miksi niitä henkkareita kysytään, jos näkee selvästi ettei mitenkään menis alaikäisestä ja aikoo vielä suuttua ystävällisestä vastauksesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa. Mua ihmetyttää tilanteet, kun kysymään henkkareita, vaikka selvästi näkee että olen taatusti yli 25v., mutta ei voi olla täysin varma olenko yli 30. No olen oikeasti 32v., mutta eihän se ikä otsassa lue.
Kerran mulla unohtui henkkarit ja sanoin mielestäni ystävälliseen äänensävyyn nuorelle myyjälle, että ymmärrän, työtäsihän sä vain teet. Myyjä silminnähden suutahti. Pian kun tulin takaisin henkkareiden kans hän ampaisi kassalta pois kun näki, että mä tulin jonoon. En tarkoittanut kommenttia vittuiluna.
No vähän off topic, mutta miksi niitä henkkareita kysytään, jos näkee selvästi ettei mitenkään menis alaikäisestä ja aikoo vielä suuttua ystävällisestä vastauksesta :D
Samaa ihmettelen. Ehkä ovat uteliaita nimien suhteen tms.
Vierailija kirjoitti:
Oikea syy myymätyömyydelle lienee kuitenkin ollut jokin muu laillinen syy kuten päihtymystila tai häiriköinti...
Luulen, että kieltäytymisen syy oli muu kuin koira
Hirmu isot jaxuhalit nyt sit vaan Pirjolle joka ei saanut viiniään ostettua 😭 Oikein lehteen piti päästä ulisemaan, voi voi
Luin jutun ja katsoin Pirjon kuvan. Minulle tuli hyvin vahvat vibat, että tämä Pirjo on narsisti ja alkoholisti. Heillehän on aivan kamalaa jos eivät saa viinaa viinakaupasta. Heillä on myös joku erityisoikeus käyttäytyä miten käyttäytyy. Taisi Pirjo olla humalassa kun ei myyty, ei vain kertonut koko totuutta, koska alkoholistin mielestä vika on aina muissa, sama pätee narsisteihin. Vähän niinkuin tämä Sanna Marin.
Alkoholistit ovat myös huomionkipeitä, siksi täytyi saada juttu lehteen. Pirjolla varmaan myös rahaa, tuntee olevansa etuoikeutettu, häntä eivät koske säännöt, hän saa tehdä mitä hän haluaa. Nämä rakkien omistajat ovat muuten järjestäen hyvin tyhmiä, itsekkäitä minä minä ihmisiä. Tässä taas yksi tapaus.
Mitähän seuraavaksi, meidän rakas Tessumme ei päässyt sairaalan kirurgiseen leikkaussaliin ULINA Iltalehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kysytään koska myyjän on pakko saada tietty määrä ikäkyselyitä joka kuukausi tai muuten tulee huomautuksia ja varoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja katsoin Pirjon kuvan. Minulle tuli hyvin vahvat vibat, että tämä Pirjo on narsisti ja alkoholisti. Heillehän on aivan kamalaa jos eivät saa viinaa viinakaupasta. Heillä on myös joku erityisoikeus käyttäytyä miten käyttäytyy. Taisi Pirjo olla humalassa kun ei myyty, ei vain kertonut koko totuutta, koska alkoholistin mielestä vika on aina muissa, sama pätee narsisteihin. Vähän niinkuin tämä Sanna Marin.
Alkoholistit ovat myös huomionkipeitä, siksi täytyi saada juttu lehteen. Pirjolla varmaan myös rahaa, tuntee olevansa etuoikeutettu, häntä eivät koske säännöt, hän saa tehdä mitä hän haluaa. Nämä rakkien omistajat ovat muuten järjestäen hyvin tyhmiä, itsekkäitä minä minä ihmisiä. Tässä taas yksi tapaus.
Mitähän seuraavaksi, meidän rakas Tessumme ei päässyt sairaalan kirurgiseen leikkaussaliin ULINA Iltalehdessä.
Uskallan lyödä vetoa että olet mielialalääkkeillä käyvä läski rumilus.
Myyjän on pakko noudattaa ohjeita tai saa potkut. Yksinkertaista. Älä huutele muille menkää töihin jos itse olet ihmisiä tahalleen savustamassa työpaikalta ulos.
Vanninen ei pysty kommentoimaan yksittäistapauksia, mutta kertoo yleisesti, millaisissa tilanteissa myyminen on mahdollista kieltää.
Yleisesti voin todeta, että alkoholilaki määrittää syyt, jolloin myymisestä voidaan kieltäytyä.
Vanninen kertoo, että syyt perustuvat ikään, ostoikärajoihin, päihtymystilaan, häiritsevään käytökseen tai perusteltuun syyhyn, kuten epäilyyn alkoholijuomien välittämiseen.
Se määrittää, milloin alkoholia myydään tai ei myydä. Se, onko koira tuulikaapissa tai ei, ei ole ratkaiseva tekijä, Vanninen kertoo.
On kyllä niin noloa. Joku pikku n atsi päässyt simputtamaan.
Onko korona vai kylmä,pimeä ja pitkä talvi saanut meidät suomalaiset happamiksi. Itse olen tehnyt koko ikäni asiakaspalvelutyötä josta palkan lisäksi olen saanut tyydytystä ihmisten hymystä ja ilosta. Ihmettelen miten tänä talvena on joka paikassa ollut huonoa asiakaspalvelua? Kylmää, välinpitämätöntä ja hymytöntä. Ihan kuin virolaisissa liikkeissä ja laivoissa. Kertokaa minulle mitä on tapahtunut.
Kuulin kerran miehestä, joka oli juottanut koiralleen kaljaa. Siis ihan oikeasti. Onhan näitä. Voihan se olla, että myyjä epäili alkoholin väärinkäyttöä. Tai ehkä koira oli niin päissään, ettei sille voinut enää myydä.
Söpö koira. Mutta miksi se ei voinut odottaa ulkona?
Rakki tuulikaapissa voi estää kunnollisten maksavien asiakkaiden sisäänpääsyn. Aivan oikein, että täti koirineen pistettiin ruotuun.