Olisitko halunnut syntyä toiseen maahan kuin Suomeen?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ihan ookoo, mutta jos olisin saanut valita, niin olisin syntynyt jonnekin muualle kuin takapajuiseen ikuisen laman tyyssijaan Lieksaan.
Toisaalta luonnon ja maisemien puolesta moni on kateellinen missä asut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnyin suomeen ja jo pienenä tyttönä haaveilin asuvani jossain muualla. Reilu vuosikymmen sitten muutin nykyiseen asuinmaahani enkä halua lähteä täältä koskaan. Olen löytänyt paikkani maailmassa enkä enää matkustele edes lomilla kun tykkään niin tästä ympäröivästä luonnosta, elintasosta, ilmastosta ja aktiviteettien määrästä.
Aina sama, eli tuota onnenmaata ei vahingossakaan mainita.
Jepjep.
Tässä keskustelussa jo pari kertaa mainittu Sveitsi.
Olisin. En sopeudu Suomen ilmastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ihan ookoo, mutta jos olisin saanut valita, niin olisin syntynyt jonnekin muualle kuin takapajuiseen ikuisen laman tyyssijaan Lieksaan.
Toisaalta luonnon ja maisemien puolesta moni on kateellinen missä asut.
En mä nyt enää tuolla asu... Luonto ja maisemat hienoja joo, muuten ankeeta.
Vierailija kirjoitti:
Synnyin suomeen ja jo pienenä tyttönä haaveilin asuvani jossain muualla. Reilu vuosikymmen sitten muutin nykyiseen asuinmaahani enkä halua lähteä täältä koskaan. Olen löytänyt paikkani maailmassa enkä enää matkustele edes lomilla kun tykkään niin tästä ympäröivästä luonnosta, elintasosta, ilmastosta ja aktiviteettien määrästä.
Oi, missä on onnelasi? Lontoossa olen asunut mutta haluaisin Italiaan.
En, mutta aikaisemmin olisin mieluusti syntynyt, vaikka 60-luvun alussa 80-luvun lopun sijasta.
En missään nimessä. Tämä on maailman paras maa .
Olis viettänyt lapsuuden mieluummin maaseudulla kuin ankeassa lähiössä .
Suomi oli 80-luvulla hyvä maa syntyä, mutta ei ole ollut oikeastaan koskaan hyvä maa elää.
Pozwana-maassa olisi huoletonta olla Suomen maksaman kehitysavun turvin. Ei päivääkään töitä - koskaan!
Ei se ole sen vaikeampaa kuin että tila lennon ja lähtee. Ei tämä maa valittavia kansalaisia kaipaa.
Viro, Iso-Britannia tai USA olisi voinut olla hyvä. Siellä ei laiskat elä muiden rahoilla.
Ruotsikin olisi ollut vielä 30 vuotta sitten OK, vaikkakin sossulandia. Nykyään riski liian varhaiseen kuolemaan on kohonnut Ruotisssa turhan paljon. Sieltähän muuttaa siksi ihmisiä Norjaan ja Suomeen.
Aina sama, eli tuota onnenmaata ei vahingossakaan mainita.
Jepjep.