Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Milanon mammat
14.01.2007 |
Olen lähdössä Milanoon ja olisi kiva tietää onko keskustassa vastaavia liikkeitä kuin suomen Sokos tai Stockmann? Entä onko keskustan lähettyvillä mitään kivaa lastentarvikkeita myyvää liikettä? Vauvalle olisi kiva ostella jotain pientä. Suositelkaa myös jotakin edullista ruokapaikkaa, missä voisi syödä esim pizzaa. Kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan:)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
On toki siellä heti tuomiokirkon, Duomon vieressä la Rinascente- tavaratalo, joka on ehkä hitusen kalliimpi, kuten keskustassa olla saattaa. Mutta itse olen löytänyt sieltä aina kaiken tarvitsemani. Noista lastentarvikeliikkeistä en osaa sanoa, koska olen sen verran ulkopuolella, että käymme meidän lähistöllä automatkan etäisyydessä(Magenta, Castano Primo, Busto Arsizio, ym...) olevissa liikkeissä, mutta kun kävelee pitkin keskustaa ja Vittorio Emanuele- kävelykatua pitkin, ja myös Corso Buenos Airesia, luulen että sieltä löytyy moniakin hyviä liikkeitä. Kadut ovat ihan keskustassa. Via Torinokin lähtee siltä keskusaukiolta. =)
Syömässä käymme tavallisesti jossakin sivukadulla,ei ihan keskellä keskustaa, esimerkiksi jossakin trattoriassa, jossa ruoka on arkista, mutta hyvää! Siinä ihan keskustassa, missä tavaratalokin sijaitsee, ruoka ja juomat maksavat enemmän, laittavat hintaan keskustalisän, ja normaalihinnasta saa pulittaa jokusen euron enemmän. Kahvi, sämpylät, pizzat ym. maksavat hiukka enemmän, mutta itse menen joskus syömään kävelykatu Vittorio Emanueleä pitkin, la Rinascentestä eteenpäin vasemmalle Calzedonia- sukkakaupan lähelle " porttikongissa" sellaiseen pieneen kahvila- ruokapaikkaan, jonka nimeä en nyt muista (ranskalainen), mutta siis ranskalaistyylinen paikka, jonka perimilanolainen isäntä on pyylevä, hyvin ystävällinen ja iloinen herrasmies. Palvelu on aina hyvää. Paikka on hieman keskustan kävelykadun vilinästä sivussa, jonne on hyvä pujahtaa, ja olla aika rauhassa. Oli aika vaikeasti selitetty, itsekin eksyin paikkaan vahingossa, sillä en olisi sitä muuten huomannut, sillä se on aika huomaamattomasti.
Tervetuloa Milanoon!! =) terveisin Ciambella