Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustaopiskelijat: On aika laittaa eläkeläiset maksamaan

Vierailija
21.02.2024 |

Opiskelijat perustelevat eläkeläisiin kohdistuvia säästöjä yhdenvertaisuudella opiskelijoiden kanssa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret rakentavat tulevaisuuttaan, ei opiskelun ja työuran luomisen perustalle vaan miettimällä, kuinka viedään muilta heidän omalla työllään ansaittu toimeentulo. 

Vierailija
22/27 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä etuja eläkeläisillä oli, kun he opiskelivat? Ei mitään ja moni ei voinut siksi opiskella ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eläkkeellä ja olen samaa mieltä keskustanuorten kanssa. Hehän eivät halunneet pieniin eläkkeisiin koskea vaan nostaa veroa yli 4000e/kk eläkkeistä sekä poistaa asumistuen niiltä joilla netto yli 2000e, eli brutto varmaan jotain 2600e. Mun puolesta voisivat nostaa jo yli 3000e/kk eläkkeiden verotusta, koska tosi moni ei saa edes palkkaa tuon vertaa eikä lähes kukaan tulevaisuudessa tule saamaan noin isoa eläkettä vaikka tekisi mitä.

Vierailija
24/27 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiltä on aiempien hallitusten toimesta viety jo kaikenlaista. Viimeksi edellisen hallituksen toimesta invalidivähennys, monet tuon saajista eläkeläisiä. Jossain vaiheessa tuli taitettu indeksi. Ja nyt tämä hallitus päätti indeksijäädytyksen.

Ainoa mistä voisi edes ajatella leikkausta on todella isot eläkkeet. Puhutaaan siis isojen yritysten ja julkisten organisaatioiden johtoportaan eläkkeistä. 

Vierailija
25/27 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset on tienanneet oman eläkkeensä pl. suuri ikäluokka.

Älä nyt taas valehtele!

Vierailija
26/27 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eläke nettona 2200e/kk ja ihan kohtuullista olisi mielestäni joku vaikka 2% veronkorotus, taibisompikin. Se vähentäisi 50e nettosummaa kuussa, mikä ei ole mitään verrattuna siihen, mitä on nyt leikattu monilta paljon köyhemmiltä. Meitä eläkeläisiä on niin paljon, että tuollaisilla maltillisillakin höyläyksillä saataisiin iso potti valtion kassaan.

Vierailija
27/27 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä jo ole noille keskusta"opiskelijoille" maksettu jos vaikka mitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi