Paljonko sinulla kului rahaa huonekaluihin kun muutit kotoa?
Hei,
olen muuttamassa kotoa parin vuoden sisällä ja mietin paljonko muutto tulee kustantamaan.
Astiaston olen kerännyt ja yksittäisiä juttuja kuten lakanoita, vilttejä jne...
Onko summa satasia vai tonneja? Sänky ja ruokapöytä minulla on jo.
T. Epätoivoinen 18-v
Kommentit (44)
Mahdollisimman vähän. Mitä enemmän on kaappeja ja säilytystilaa niin sitä enemmän ostaa turhaa roinaa mitä ei oikeasti tarvitse.
Tonneja menee. Kaikki kannattaa uutena hommata, ettei tule luteita, kirppuja yms. Nykyäänkin joutuu ikävä kyllä maksamaan mitä pyydetään. Jos on vähänkin muotitietoinen niin summan voi tuplata.
Olin onnekas ja käytiin isän kanssa ostamassa kaikki uudet perushuonekalut. Minä valitsin ja isä maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä tartte kerralla hommata. Itse nukuin patjalla varmaan 6kk koska sänky oli niin kallis ostaa ja osamaksuun en vaan ryhdy.
Hah, nyt puhutaan valmiiksi katettuun pöytään tulleesta sukupolvesta.
Sohva isoäidiltä, sänky lapsuudenkodista ja ruokapöytä äidin siskolta. Keittiövälineetkin tuli mummilta. Eipä yksiöön juurikaan tavaraa mahtunut.
Ei ihminen niin kovin paljoa tarvitse. Itse muutin soluasuntoon, jossa oli sänky, kirjoituspöytä ja vaatekaappi. Mukaan kotoa sain yhden kattilan, joitain ruokailuvälineitä ja vuodevaatteet sekä henkilökohtaiset vaatteeni. Ei ollut paljon, mutta siitä se lähti.
Vajaa pari tonnia meni yhteensä. Jaettiin summa poikaystävän kanssa.
Ostettiin parisänky, ruokapöytä ja sohva. Lisäksi piti ostaa petivaatteet, verhot, imuri ja valaisimet. Astiat oli valmiina.
Noin 3000e taisi ensin alkuun mennä ja sitten jotain satunnaisia summia.
Vierailija kirjoitti:
Sohva isoäidiltä, sänky lapsuudenkodista ja ruokapöytä äidin siskolta. Keittiövälineetkin tuli mummilta. Eipä yksiöön juurikaan tavaraa mahtunut.
Niin ja lakanat, pyyhkeet, jne oli lapsuudenkodista.
10000mk sain itsenäistymisrahaa, kun muutin jälkihuoltoon ja vuokrakämppään lastenkodista ysärillä. Sillä kaikki kämppään mitä tartti.
Sullahan on jo paljon. Tarvitset myös kattilan ja paistinpannun, ruoanlaittovälineitä, kattolampun, ehkä mattoja myös. Muuton jälkeen voi aina ostaa lisää. Ehkä voisit varata tasan tonnin muuttamiseen, sillä saa jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin parisänky, ruokapöytä ja sohva. Lisäksi piti ostaa petivaatteet, verhot, imuri ja valaisimet. Astiat oli valmiina.
Valaisimet oli onneksi edellinen jättänyt, lakana oli pitkään verhona ja imurin ostin vasta joskus opiskeluvuosien jälkeen. Muut oli sukulaisilta.
0 €.
Kotoa omasta huoneesta vein sängyn, yöpöydän, kirjahyllyn, työpöydän ja mattoja, mummo antoi ylimääräisenä olleen ruokapöydän ja sekalaisen määrän tuoleja, vanhempien liinavaatevarastoista kaikki vuodevaatteet plus runsaasta astiavarastosta sekalainen määrä astioita. Ylioppilaslahjaksi sain astiaston, ruokailuvälineet, kattiloita ja kasarin. Pieneen vuokrayksiöön ei paljon mahtunut ja jääkaappi siellä oli jo ennestään. Itse muuttamisen hoidin isän kanssa, isän kanssa lastattiin tavarat auton peräkärryyn ja isän bensoilla mentiin 2 x 120 km.
Muuttaminen ja ekan oman kämpän "tekeminen" ei ole kallista ellei siitä sellaista tee. Unohda kaikki somessa feikatut hienoudet ja tyylikkyyden, niillä ei ole paskankaan väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaisimet oli onneksi edellinen jättänyt, lakana oli pitkään verhona ja imurin ostin vasta joskus opiskeluvuosien jälkeen. Muut oli sukulaisilta.
Oli se hienoa aikaa vaikka kaikki oli vähän sekavaa.😂
Riippuu mistä ostaa. Itse haalin sukulaisilta vanhoja huonekaluja joko ilmaiseksi tai pientä maksua vastaan.
Kankaisia huonekaluja kannattaa ostaa uutena (sohva, sänky), esim. Ikeassa sohva n. 450€. Pöydät, tuolit, lamput, tasot voi käytettynä ostaa ja ei kaikkia tarvita kerralla.
0e. Sain kaiken kotoa ja sukulaisilta. Ei ekaan asuntoon edes paljoa tavaraa mahdukkaan.
Torista ja kierrätys keskuksista alkaa saamaan halvalla kun hygieenikot eivät uskalla ostaa.
Johan sinulla alkaa olemaan kasassa kaikki olennainen.
Ei kai niitä tartte kerralla hommata. Itse nukuin patjalla varmaan 6kk koska sänky oli niin kallis ostaa ja osamaksuun en vaan ryhdy.