Työttömän päivä tänään
Tänään vetelehdin sängyssä yhdeksään. Keitin kahvit. Pala paahtoleipää. Pelasin netissä kolme tuntia semmoista muistipeliä. Kävin kävelemässä 7 km. Palattuani lämmitin kolmen euron pakastepizzan ja aloin katdomaan telkkaria. Nukahdin välillä. Nyt kello 16. Loppuillan katson telkkaria ja pesen koneellisen pyykkiä. Pelaan muistipeliö uudelleen ja koitan löytää vanhasta ristikkolehdestä jotain täytettävää. Ehkä käyn parin kilometrin lenkin. Tälläkö Suomi nousuun? Miten teillä muilla päivä mennyt.
Kommentit (13)
Kirjoitin joulukortit, vien huomenna postiin kun sinne on tullut paketti, samalla teen ostokset, muuten olen laiskotellut ja kattonut telkkaria.
Maksoin laskut ja laitoin ne kelalle. Joulukuun tuki oli jo valmiiksi väärin laskettu niin samalla laitoin oikaisupyynnön siihen. Tuskin ne kelassa myöntävät omaa virhettään. Ehkä sitten valituksen jälkeen joskus ensivuonna voi saada osan rahoista. Hyvin tyypillinen työttömän päivä. Kun on jotain tekemistä niin se on tuollaista. Yleensä ei ole mitään tekemistä. Eniten ajattelen viimeistä ratkaisua.
Et vieläkään ole hoitoon mennyt? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Et vieläkään ole hoitoon mennyt? Miksi?
Niin, miksi et ole, hullu? Täällä vaan jankkaat ja jankkaat.
Istua möllötän kotona tekemättä mitään.Olisi pakko saada moottori käyntiin mutta kun ei.
Täällä kanssa kävely 13 km ja ulkosalitreeni aamulla. Sitten tein kasvisvuokaa, ja loppupäivän olen ajatellut.
Leivoin sämpylöitä ja siivoilin.Käytin koiraa ulkona.Äsken kävin kaupassa.
Makoilin koko päivän sängyssä, mitään ei saa aikaiseksi. Koko ajan menee pahemmaksi, lokakuun alusta oon ollut työttömänä.
Toinen työtön täällä, työttömyyttä takana reilu kuukausi. Vastuuvirkailija soitti TE-toimistosta ja sain luvan osallistua ammattitaitoani täydentävään ja työllistymismahdollisuuksiani parantavaan koulutukseen, jee! Lähden innolla oppimaan uutta. Tein aamulla myös yhden työhakemuksen kivanoloiseen paikkaan ja lueskelin Linkkarista verkoston ja oman alani kuulumisia. Muuten päivä kului urheilun merkeissä, palasin äsken kaupan kautta kotiin ja katsoin jakson Bacheloria :D
Kävelin kaupunkiin, kävin Danskessa nostaan rahaa, sitte apteekkiin ja Tokmannille hakeen tarjouskahvit (tuliaisiksi), veikkaustoimistossa ostaan 3 euron arpaa ja sitte Lidliin hakeen rosollia, kinkkua ja kaljaa. Bussilla takasin. Nyt tars ettii hautajaisvaatteita, mitään uutta ei ole varaa ostaa. Jos kaikki muu on suurinpiirtein mustaa niin eikös saakin olla valkonen kaulahuivi? Naisella.
Vierailija kirjoitti:
Toinen työtön täällä, työttömyyttä takana reilu kuukausi. Vastuuvirkailija soitti TE-toimistosta ja sain luvan osallistua ammattitaitoani täydentävään ja työllistymismahdollisuuksiani parantavaan koulutukseen, jee! Lähden innolla oppimaan uutta. Tein aamulla myös yhden työhakemuksen kivanoloiseen paikkaan ja lueskelin Linkkarista verkoston ja oman alani kuulumisia. Muuten päivä kului urheilun merkeissä, palasin äsken kaupan kautta kotiin ja katsoin jakson Bacheloria :D
Toivotan sinulle onnea koulutuksessa ja uuden työn haussa.
Olen vesipaastolla. Päivä on sujunut vettä juoden ja vessassa käyden.