Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla kului rahaa huonekaluihin kun muutit kotoa?

Vierailija
21.02.2024 |

Hei,

olen muuttamassa kotoa parin vuoden sisällä ja mietin paljonko muutto tulee kustantamaan.

Astiaston olen kerännyt ja yksittäisiä juttuja kuten lakanoita, vilttejä jne...

Onko summa satasia vai tonneja? Sänky ja ruokapöytä minulla on jo.

T. Epätoivoinen 18-v

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksanut alkuun mitään. Lapsuudenkodin huoneesta sänky, kijoituspöytä, kirjahylly ja kaksi mattoa. Tulevan appiukon asunnossa (johon menin vuokalle) oli valmiina olohuoneen kalusteet ja vanhemmat antoivat mukaani vanhan keittiön pöydän. Äiti antoi parit keittiönverhot mukaan. Astioita oli jo valmiina itselläni.

Menin muutaman kuukauden päästä naimisiin niin uusi parisänky ja patjat siihen ostettiin heti.

Muita huonekaluja sitten kaluste kerrallaan vuosien varrella.

Vierailija
22/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa meni. Sänkynä ihan superpaska levitettävä sohva ja ala-asteaikainen työpöytä. Petivaatteet oli jotain kauhtuneita lapsuusaikaisia ja astioita yksi kahvikuppi ja yksi syvä lautanen, yhdet aterimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€

Vierailija
24/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkkäisellä, ikealla, tokmannilla ja halpahallissa myydään myös halpoja huonekaluja. Ei kaikkea tarvitse ostaa käytettynä. Halpahallista tilasin kerran kympillä jakkaroita kun muutin. Oli käteviä vieraille. Vieläkin on nuo samat jakkarat. 

Vierailija
25/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilta olisin saanut niin paljon kamaa, kun vaan olisin jaksanut kantaa. Olin ollu useamman vuoden omillani ennen kuin ostin yhtään huonekalua. 

Vierailija
26/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa. Mitään ei ostettu vaan otin kotoa ne mitkä liikeni. Astioita ja muita tuli ihan pyytämättä lahjoituksina sukulaisilta (käytettyjä, eikä uusia). Loput hankin kirpparilta jos oli oikeasti tarve.

Vierailija
27/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko menny 700-800 euroa. Tästä on tosin kohta 10 vuotta.

Tuohon kuului keittiön pikkusälä (säilytysrasioita, kauhoja, raastinrauta, leikkuulaudat yms., minulla oli jo hankittuna lautaset, lasit, aterimet, veitset ja kattilat sekä paistinpannu), matto, sänky, työtuoli, sohva, tv-taso, imuri, silitysrauta ja -lauta, yöpöytä, kirjahylly, muutama valaisin, siivoustarvikkeita (pyykkiteline, moppi, pari ämpäriä, kuurausharja, siivousaineita), mikro. Mulla oli jo ennestään lakanoita ja pyyhkeitä, verhotkin sain mukaan, työpöytä oli kiinteänä kalusteena huoneessani ja soluasunnon yhteisessä keittiössä oli jo ruokapöytä ja muutama tuoli. Aiemmin tuona vuonna oli jo käyty ostamassa elektroniikkaa (tietokone, tulostin, pieni tv, reititin) vajaalla tonnilla, mutta monilla on jo iso osa elektroniikasta valmiina.

Seuraavaan asuntoon muutamalla satasella lisää tavaraa: työpöytä, ruokapöytä, pari tuolia ja parempi imuri.

Uusimpaan asuntooni ostin taas muutamalla satasella lisää tavaraa: isompi ja parempi työpöytä, laatikosto työpöydän yhteyteen, lipasto vaatteille, ja verhot. Täällä ei ollut kiinteää vaatekaappia, eteisessä on liukuovikaapisto, jossa ulkovaatteet ja kapea osio ikäänkuin siivouskomerona, makuualkovissa yläkaapit, joissa lakanat ja pyyhkeet sekä pari kansiota.

Vuosien varrella olen usealla satasella tehnyt kotiani mieluisammaksi, olen ostanut viltin, koristetyynyjä, lakanoita, pyyhkeitä, teettänyt valokuvista tauluja, hankkinut isomman telkkarin, ostanut pleikkarin, hienomman lampun jne..

Eli yhteenvetona: vajaalla tonnilla voit selvitä riippuen mitä kaikkea tarvitset/haluat. Myös asunnon varustelu vaikuttaa (vaatekaappi ja työpöytä voi olla valmiina kiinteinä kalusteina tai ostettava itse). Ensimmäiseen asuntoon ei välttämättä kannata ostaa heti kalleinta ja parasta, vaan riittävän hyvä. Myöhemmin voi päivittää hiljalleen tavara kerrallaan mieluisekseen. Mulla oli se eka kiinteä työpöytä ihanan iso, yli 2m leveä, seuraava oli siihen verrattuna postimerkin kokoinen, mutta nyt mulla on taas ihanan iso työpöytä. Samoin verhot, ekat vuodet menin vanhoilla verhoilla, jotka olivat olleet lapsuudenhuoneessani silloin kun olin ala-asteella. Ne eivät olleet suoranaiset lasten verhot, joten ne kelpasivat täysin. Eikä mulla edes tokassa asunnossa ollut keittiössä verhoja (ikkuna parvkkeelle). Nyt on ihanat verhot molemmissa ikkunoissa.

Vierailija
28/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa tuli mukaan astioita, pöytä ja liinavaatteita ym. Muutama kymmenen markkaa riitti aika pitkälle kirppareilla silloin, eikä kaikkea tarvinnut olla heti. Nuorena aikuisena olo oli varmaan rennompaa ennen, kaiken ei tarvinnut olla heti valmiina ja samaa sarjaa ja viimeisen päälle tyylikästä. 

Halvalla siis pääsee, jos haluaa.

Ja rahaa saa menemään loputtomasti, jos ei kestä nuoruuden keskeneräisyyttä.

Vierailija
29/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso netistä eri liikkeiden hintoja, vuode,patja, sille suojukset, liinavatteet, erikseenkö työpöytä vai ruokapöytä toimii moninaisiin asioihin, säästölamput, väri lämmin vai kylmä,neutraalu, valaisimet niille, verhot, matot suht turhaa,,pesulamenot karseet, turvalukko, perus aloitussetti ruuat,siis kaikki perusruuat kuiva-ainekset, sähkösopimus kotivakuutus heti oltava myös. kattilat yksi so yksi pieni,paistinpannu, pakolliset astiat,kuorimaveitsi, aterimet, lastaa kauhaa jok, 2,pesuaineet, ikkunanpasu liinoja lasta.. taulut,onko tarve, yksi iso peili kokovartalokoko,se toimii oikein sijoiteuuna optisena harhana kuin asunto olisi isompikin. askot isku ikeat hinnastot, jysk toosi edullinen. muuttokustannukset, sulla ei ole pakkausmateriaalille käyttöä kuplamuoville je,,tuskin muuttoautollekaan ja se ammattilaisen asentama pyykkikone

Vierailija
30/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun pääsee vähällä: Jos kotoa saa vanhoja mukaan, kannattaa ottaa. Astioita, pyyhkeitä jne. riittää alkuun muutamat. Ruoanlaittoastioissa selviää kattilalla, paistinpannulla ja uunivuolla sekä kokkiveitsellä. (Ostaisin yhden kunnon kokkiveitsen, vaikka muussa ei niin väliä.)

Jos kotoa ei saa, kannattaa hyödyntää kirpparit. (Toki tuholaisten kanssa kannattaa olla tarkkana.) Myös sukulaiset kannattaa kysellä, saattaa olla ylimääräistä, josta mielellään luopuvat.

On monta asiaa, jotka helpottavat elämää tai ovat kivoja, mutta joita ilman pärjää. Itsellä ei ollut vuosiin imuria, vaan rikkalapio ja harja Sekä rätti. Itsellä oli matto ja verhot, mutta oli monta opiskelukaveria, joilla ei ollut mattoja ja verhona lakana. Ei tyylikästä, mutta oikeasti niin sitä on moni muukin sukupolvi aloittanut omissa kodeissa, joissa sisustamisesta ei ole ollut tietoakaan.

Vierailija
31/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli valtava huone lapsuudenkodissa ja sieltä mukaan tuli 3 vaatelipastoa, tv, työpöytä, kirjahylly ja parisänky. Sohvan, pesukoneen ja baaripöydän tuoleineen ostin käytettynä tutulta. Ikeasta suurin osa keittiö- ym. tarvikkeista. Tuparilahjaksi sain kahvinkeittimen ja mikron. Porukoilta vanhan parvekekaluston. Tekstiilejä ja astioita olin kerännyt etukäteen. Äidin kanssa siivottiin kämppä ja paku oli lainassa isän työpaikalta, porukat maksoivat polttoaineet. Itseltä meni ehkä 500-600 euroa. Ostaisin mahdollisuuksien mukaan laadukasta (vaikka alesta), ne kestää pitkään.

Vierailija
32/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen niin kovin paljoa tarvitse. Itse muutin soluasuntoon, jossa oli sänky, kirjoituspöytä ja vaatekaappi. Mukaan kotoa sain yhden kattilan, joitain ruokailuvälineitä ja vuodevaatteet sekä henkilökohtaiset vaatteeni. Ei ollut paljon, mutta siitä se lähti. 

Mulla oli aika lailla sama. Muutin muistaakseni yhdellä tai kahdella matkalaukulla, jossa siis kodintarvikkeiden lisäksi omat vaatteet ja muut henkilökohtaiset tavarat. Siitä voi päätellä, ettei olut kummoista astiastoa tai sisustustavaraa mukana.

Vierailija
33/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulevan asunnon koko ja mitä henkoht elämässään tarvi on jonkin verran vaikuttavia asioita? Itse en ole pystynyt elämään päivääkään ilman kirjahyllyä, joten sen ostin myös ensiasuntooni, puolisoni sen sijaan ei sitä tod olisi tarvinnut, ei tarvitsisi tänä päivänäkään. Sänky, patja, peitto tyyny, joku pöytä on hyvä olla, ruokapöytä toimii helposti myös työpöytänä, siihen toki tuoli/ tuolit. Jos haluaa esim tv:n tai stereot/ lveysoittimen, joku taso niille. Jos vaatteet mahtuu kiintokaappeihin, tuskin mitään lipastoja tms tarvitsee, mutta kun en tiedä sun tilannetta. Sohva, jos asunto on kaksio, tylsää jos olkkari on ihan tyhjä. Ja toki sit ehkä joku sohvapöytä. Kattolamppuja saman verran kun huoneita on, ehkä joku kohdevalo on myös kiva. matto tai kaksi, verhot tms. Mutta paha on sanoa mitä tarviit, kun en tiedä, miten elät nyt ja millaiseen asuntoon olet muuttamssa. Joku kattila ja paistinpannu on myös kätevä sekä joku paistilasta ja kauha.

Vierailija
34/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulunut yhtään rahaa huonekaluihin, vein kotoa tarvittavat huonekalut. Ei olleet ihan mieleisiä, mutta ne menetteli, kun ei uusiinkaan ollut varaa.

Vierailija
35/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uusia huonekaluja noin 1500 eurolla. 

Sohva, ruokapöytä ja tuolit, sekä runkopatja. 

Sohva noin 600 €, runkopatja+sijauspatja noin 400 € ja ruokapöytä+tuolit noin 500€. 

Muuta tarvittavaa sitten vein kotoa ja ostin pikkuhiljaa itse. 

Vierailija
36/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€

Kotoa sain sängyn ja isoäitivainaan keittiönpöydän ja 2 tuolia.

Sinuna laittaisin tuolin ja talousjakkaran/tikkaat ensimmäisenä hankintalistalle. Muuten selviät kyllä sängyllä ja pöydällä.

Muista tarvikkeista edes kattolamppu ja 1-2 kattilaa ja paistinpannu. 

Noilla selviää pitkään.

Vierailija
37/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on sänky ja ruokapöytä niin pääset niillä hyvin alkuun. Hommaat lisää sitten sitä mukaa kun on rahaa ja tarvetta. 

Vierailija
38/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan viulujen maksajana: Tytär sai yksiöön mukaansa kotoa 120 cm sängyn ja kaikki huoneensa kalusteet ja telkkansa. Ostin vuodesohvan (kierrettiin huonekalukaupat), se maksoi 800 euroa. Ruokapöytä Ikeasta 200, tv-taso  ja tuolit ostettiin Torista. Imuri maksoi 100 euroa Cittarissa. Kattovalaisimia Ikeasta ja Torista. Lautassarja Ikeasta ja kierrätyskeskuksesta ja Tokmannilta haettiin laseja, kattiloita, siivousvehkeitä ym. että pääsee alkuun. Ylimääräinen kahvinkeitin  meillä oli kaapissa ja leivinpaahdin ostettiin Tokmannilta. Omat kaapit täynnä kaikenlaista tekstiiliä ja alennusmyynneistä kesällä haettiin lisää.

Maksettiin tutulle putkimiehelle pesukoneen asentamisesta. Pesukoneen sai  työkaveriltaan, joka oli  muuttamassa yhteen tyttöystävänsä kanssa, ja kone oli jäämässä  ylimääräiseksi.

Kaikkiaan mulla meni n. 1500-1600 euroa.

Vierailija
39/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kotoa mukaani vaahtomuovipatjan ja täkin sekä lakanat. Eivät vanhempani mitään huonekaluja kustantaneet. Ostin niitä vähin erin. Ihmetyttää näin jälkikäteen, kun olen hommannut opiskelevalle lapselle kaikenlaista pölynimurista lähtien. Ihan sama tulotaso meillä on.

Vierailija
40/44 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e ruokapöytään ja tuoleihin, ehkä toiset parisataa kahvinkeittimeen, mikroon, joihinkin astioihin ja ruuanlaittovälineisiin, siivousvälineisiin ym. Kaikki muu tuli lapsuudenkodista käytettynä. Ensiasunnossa siis sänky, kirjahylly ja työpöytä, kaksioon muuttaessa saatiin miehen kotoa heidän vanha sohva, lipasto ja kirjahylly sekä toinen työpöytä. Miehen äiti sponssasi pyykinpesukoneen, vaikka olisihan sitä taloyhtiön pesutuvallakin pärjännyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme