Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoria työttömiä miehiä 87 000. Eetu, 21, viettää päivänsä selaten Tiktokia ja Youtubea

Vierailija
21.02.2024 |

"Neljän seinän sisällä

Eetu, 21, viettää päivänsä selaten Tiktokia ja Youtubea. Usein hän poistuu kotoaan vasta, kun nuuska tai ruoka on loppunut. Eetu on yksi niistä noin 87 000 nuoresta tai nuoresta aikuisesta, jotka eivät opiskele käy töissä. "

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010116480.html

Miten saadaan nuoret miehet töihin?

Kommentit (676)

Vierailija
361/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa palveluja suomalaiset. Jos asenne on se, että kyllä minä teen itse kaiken (siivouksesta ruuanlaittoon, ruohonleikkuusta puutarhahommiin jne.) niin ei ole töitä tarpeeksi.

Älkää myöskään käyttäkö itsepalvelukassoja.

Vierailija
362/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa palveluja suomalaiset. Jos asenne on se, että kyllä minä teen itse kaiken (siivouksesta ruuanlaittoon, ruohonleikkuusta puutarhahommiin jne.) niin ei ole töitä tarpeeksi.

Millä rahalla suomalaiset ostaa palveluja kun suojaosa poistuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan leikkaustoimet kunnolla etenevät, nämä Eetut ovat kaduilla ryöstelemässä. Niin se menee suuressakin maailmassa jenkeistä lähtien. Tämä Suomen systeemi on ollut hyvinkin poikkeava.

Eetulta voi lähteä henki, jos hän yrittää ryöstellä. Te ryöstöillä uhkailijat ette ikinä näytä tajuavan, että ihmiset alkavat puolustautua ja aseistautua ryöstäjiä vastaan, ja ryöstäjät ovat ne, joille käy huonosti.

Kumpikohan osaa käyttää eri aseita paremmin, se vuosikausia harjaantunut ryöstäjä vai ekaa kertaa elämässään tilanteen kokeva tohelo. 

Ja ei se ryöstö ole mikään reilu matsi jossa saat hyvässä reagoinnissa asehemmo tilanteen haltuun. Ei. Saat puukosta silloin kun vähiten odotat. 

Vierailija
364/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon nuoria kundeja jotka tekisivät töitä, jos vain saisivat niitä. Nyt on oikeasti järjestettävä nuorille työpaikkoja ennen kuin kaikki vajoavat samaan apatiaan Eetun kanssa, kun saavat kerta toisensa perään vastauksen "sinua ei ole valittu tähän tehtävään".

Työpaikkojen järjestäminen maksaa paljon enemmän kuin tukien maksaminen. Sen takia työllistämistä ei enää juuri tehdä. Jos työttömät johonkin työhön ohjataan niin se on ilmaistyö joka ei maksa kuin 9 euroa päivässä.

Vierailija
365/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sais hallitus leikata kaikki tuet pois loiseläjiltä. Jos on nuori ja terve kroppa niin ei tarvitse meidän muiden elättää. Menköön kuskaamaan wolt-tilauksia vaikka. Hävettäisi jos olisi tuollaisen loisen kasvattanut

Ihan yhtä hyvin yhteiskunta voisi pakottaa Sinun työaikasi puoliksi, ja palkka samoin. Sitten opastat maltilla ja ymmärryksellä Eetun kollegaksi. Te-toimi antaa myös tukea tähän, yritystuki mitä parhain. 

Kanna näin vastuuta Velkalaivan oikeasta suunnasta. Miksi Sinä saat tienata hyvin mutta Eetulta se on estetty? 

Vierailija
366/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu katselee päivät pitkät Tynkkysen videoita. Ehtaa persuainesta 😂

Vierailija
367/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuottava rosvoilu kovaa työtä, ei siihen ryhdy kuin tarpeeksi ahne tai epätoivoinen. Jos tavoitteena on vain päästä lämpimään niin homma on huomattavasti helpompi, käy lähimmässä marketissa ottamassa haltuun sopivan terävä keittiöväline ja alkaa tökkimään asiakkaita, vartijoilla saattaa olla pistosuojavarustusta. Ei tarvitse palella eikä huolehtia ravinnon saannista pitkään aikaan.

En kyllä tuohon lähtisi. Muulina pääsee samaan lopputulokseen, jos kärähtää. Toisaalta voi voittaa ja saada paljon rahaa.

Vierailija
368/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Eetu spämmää naisvihakommentteja Vauva-palstalle ja äänestää mestaria vaaleissa. Aika velikulta 🥰

Vierailija
369/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tynkkynen voisi siellä kiinalaisesta vakoilusovelluksessa ehdottaa Eetulle töihin menemistä.  

Vierailija
370/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisen ja ruuan hinnat ovat pilvissä ja yhä nousevat. Hallitus ajaa naisvaltaiset alat ikuiseen palkkakuoppaan. Ei todellakaan jää mihinkään siivoojaan rahaa. 

Lisäksi puutarha voi olla jollekin harrastus. 

Vierailija
371/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tomminen p.skakasa asuu mun naapurissa. pelaa kaiket yöt ja pitää ääntä. Ei tietenkään tarvi nukkua kun ei töissäkään käy. Pilaa kyllä muiden yöunet. Tuommosia elätetään verorahoilla, hyi s..tana. Eetukin sanoo että mitäs jos kaikista ei vaan ole työelämään. Sanoisin että kaikista on, kun tukirahat loppuu ja toinen vaihtoehto on mennä nälkäisenä kadulle,

Tämä! Töihin tai saunan taakse, mitä iloa kenellekään on tuollaisesta. Muka mt-ongelma, no tietty tuleehan se jos ei muuta tee kun tuijottaa neljän seinän sisällä Tik-Tokia. 

Ihanaa, että teidän työpaikalla odotetaan Eetua into piu

Ensin pitää tehdä työtä jotta ne ehdot täyttyvät. Niin me kaikki muutkin olemme tehneet.

Vierailija
372/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriskummallista saamattomien säkkien puolustelua tällä palstalla. Selvästi joukko poikia, joilta armeija, koulut, työt, itsenäisyys ja ennen kaikkea järki jääneet puuttumaan.

Mihin heistä olisi? Oma ehdotukseni on kaikkien tukien vahva vastikkeellisuus, poislukien työkykynsä menettäneet.

Vierailija
373/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumisen ja ruuan hinnat ovat pilvissä ja yhä nousevat. Hallitus ajaa naisvaltaiset alat ikuiseen palkkakuoppaan. Ei todellakaan jää mihinkään siivoojaan rahaa. 

Lisäksi puutarha voi olla jollekin harrastus. 

Noi nyt oli esimerkkejä. Sitten voi käydä kampaajalla, kynsiä laittamassa, jalkahoidossa, kahviloissa.  

Vierailija
374/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vtuttaa tuollaiset vapaamatkustajat, herää kysymys; kuka heidät on *kasvattanut*? Omat jo aikuiset lapset ovat opiskelleet, tehnyt töitä15  vuotiaasta asti. Miksi näille nuorille maksetaan tyhjästä? Ulos kadulle niin eiköhän tekisi mieli alkaa opiskelemaan/hakemaan duunia. Onko videopelejä pelaava, kotona makaava lusmuilija nykypäivän miehen mitta? Eikö vanhempia hävetä ollenkaan?

No ootahan kun joltakin niiltä sun lapsilta loppuukin työt eikä uutta työtä saakaan niin käytkö sinä itse sitten potkimassa ne kadulle ettei hävetä?

T: 20 vuoden työuran jälkeen työttömäksi jäänyt no nyt kommentoidaan elämäntapa lusmuilijoita, jos on tehnyt töitä 20 vuotta on todennäköisesti myös maksanut veroja, oliko kysymys nyt tahattomasti työttömistä? No ei.

Vierailija
375/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Palkka on niin huono, ettei ole varaa kuin aivan välttämättömyyksiin, ruokaan ja asumiseen. Kaikki mahdollinen täytyy osata itse, jos siinä onnistuu jokusen euron säästämään. 

Vierailija
376/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sais hallitus leikata kaikki tuet pois loiseläjiltä. Jos on nuori ja terve kroppa niin ei tarvitse meidän muiden elättää. Menköön kuskaamaan wolt-tilauksia vaikka. Hävettäisi jos olisi tuollaisen loisen kasvattanut

Ihan yhtä hyvin yhteiskunta voisi pakottaa Sinun työaikasi puoliksi, ja palkka samoin. Sitten opastat maltilla ja ymmärryksellä Eetun kollegaksi. Te-toimi antaa myös tukea tähän, yritystuki mitä parhain. 

Kanna näin vastuuta Velkalaivan oikeasta suunnasta. Miksi Sinä saat tienata hyvin mutta Eetulta se on estetty? 

Tähän tuskin yksityiset yritykset tulisivat suostumaan. Kyllä minä välillä työni ohessa olen ottanut työharjoittelijoita. Ongelma vain on siinä, että työssä ohjaus, työn jälki ja niiden korjaaminen tulee sille yksityiselle  firmalle niin kalliiksi ettei kannata ottaa. Ehkä kunnan tai valtion hommissa onnistuu paremmin. 

Vierailija
377/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä noin käy, kun yhteiskunnalla ei ole tarjota mitään merkitystä ja syytä tehdä mitään. Elintasomme on hyvin korkea ja meillä on enemmän kuin tarvii materiaalisesti, mutta silti pyrimme vain kasvuun ja työssä pusertamiseen ja kilpailemiseen. Ainoa merkitys, jonka yhteiskunta tarjoaa, on se, että osallistuu tähän järjettömyyteen. Ihmiset toimivat vain välineinä kaiken tuhoavalle talouskasvulle. 

Miksi opiskella ja lähteä töihin tällaisessa tilanteessa? Työllä ei ole merkitystä, muuta kuin palkka. Riittävästi saa Kelastakin tekemättä jotain typerää. 

Terv. Ylimmällä koulutustasolla oleva työssäkäyvä nainen

Mitäpä arvelet siitä että jos nämä metkityksettömyyttä kokevat elättäisivät itsensä, säästyneellä rahalla vaihdettaisiin vanhusten vaipat useamman kerran viikossa?

Ei vaihdeta, jos ihmiset eivät kouluttaudu hoitajiksi, ellei sitten hoitajat haeta muualta. Mammojen mielestä ei ole ongelma, ettei Suomeen synny lapsia, mutta ainakaan neli/viisikymppiset eivät olleet nuorina tilanteessa, jossa suunnilleen kolmasosa ikäluokasta pitäisi kouluttautua hoitoalalle. Ennen oli enemmän todellisia vaihtoehtoja muuhunkin työhön. Nyt syyllistetään (etenkin naisia), jos ei suostu sote-alalle. 

Vierailija
378/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saadaan nuoret töihin? Lopetetaan makaamisesta maksaminen. Ei ole rakettitiedettä. Toimii myös vanhempiin.

Vierailija
379/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä noin käy, kun yhteiskunnalla ei ole tarjota mitään merkitystä ja syytä tehdä mitään. Elintasomme on hyvin korkea ja meillä on enemmän kuin tarvii materiaalisesti, mutta silti pyrimme vain kasvuun ja työssä pusertamiseen ja kilpailemiseen. Ainoa merkitys, jonka yhteiskunta tarjoaa, on se, että osallistuu tähän järjettömyyteen. Ihmiset toimivat vain välineinä kaiken tuhoavalle talouskasvulle. 

Miksi opiskella ja lähteä töihin tällaisessa tilanteessa? Työllä ei ole merkitystä, muuta kuin palkka. Riittävästi saa Kelastakin tekemättä jotain typerää. 

Terv. Ylimmällä koulutustasolla oleva työssäkäyvä nainen

Mitäpä arvelet siitä että jos nämä metkityksettömyyttä kokevat elättäisivät itsensä, säästyneellä rahalla vaihdettaisiin vanhusten vai

Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773. 

Vierailija
380/676 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tajua, että rahat loppuu kun suojaosa poistetaan? Silloin ei osteta mitään ylimääräistä, ei edes välttämätöntäkään. Ei voi ostaa kun ei ole rahaakaan. Luulisi maistereiden ja tohtoreiden tämän ymmärtävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän