Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö sen, kun on niin vahva suhde puolison kanssa

Vierailija
20.02.2024 |

Että vaikka pikkulapsiarjessa, loputtomassa väsymyksessä, riittämättömyyden tunteessa, itkevää vauvaa sylitellen ja samalla kodin kaaosta sietäen sanotte puolin ja toisin toisillenne ikävästi, huudatte ja puratte väsymyksen ja turhautumisen puolisoon, voitte kuitenkin luottaa siihen, että se toinen pysyy vierellä? Että hän ei tarkoita sitä mitä sanoo, etkä tarkoita itsekään, vaan kun pöly laskeutuu, pyydätte anteeksi ja jatkatte elämää.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin tällaisessa suhteessa, jossa mies oikeutti solvaamiset temperamentilla ja kuinka tulisi jatkaa isojen riitojen jälkeen kuin ei mitään olisi tapahtunut. Tajusin nopeasti hänen olevan henkisesti epävakaa.  Kärsin suuresti ja suunnittelin eroa pitkään, mies ei olisi halunnut erota, koska oli sairaalla tavalla riippuvainen minusta. Pidin pintani ja erosin, joka oli elämäni paras päätös. Mies yritti takaisin, mutta olin jo löytänyt elämäni miehen, jonka kanssa olen edelleen naimisissa. Meillä rakastetaan rajusti, mutta ei riidellä tai loukata kumpikaan toista tahallisesti, kumpikin arvostaa ja kunnioittaa rakastaan. Olen kuullut exälläni olleen elämässä isoja ongelmia noiden hallinta ongelmien vuoksi ja on periytynyt lapsillekin, josta yhdellä huumeongelma. 

Vierailija
22/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta. Meillä molemmat ymmärtävät että väsymys johtuu kuormituksesta ja kohtelemme toisiamme kunnioittavasti. Lapsillakin lienee ahdistavaa tuollaisessa huutoriitailmapiirissä.

Pidät tunteet pullotettuna ja suoritat sitten perhesurman? No kai se niinkin käy. Elämässä voi tehdä miten haluaa.

Kuulostat todella terveeltä ihmiseltä, jos koet, että jos et saa loukata ja haukkua puolisoasi suhteessa, niin se tarkoittaa että pidät tunteet pullotettuna ja sitten menet ja suoritat perhesurman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa olemaan haukkumatta toisianne, vaikka kuinka kiukuttaisi ja väsyttäisi. Ei ole aikuisen käytöstä solvata rakastamiaan ihmisiä.

Vierailija
24/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon wt riidat kuuluu varmaan kivasti naapuriin :D "H'raämmä!!" ja sitten julistetaan kun RAKASTETAAN NIIN RAJUSTI AAAH. Hyhhyh.

Vierailija
25/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vaikka pikkulapsiarjessa, loputtomassa väsymyksessä, riittämättömyyden tunteessa, itkevää vauvaa sylitellen ja samalla kodin kaaosta sietäen sanotte puolin ja toisin toisillenne ikävästi, huudatte ja puratte väsymyksen ja turhautumisen puolisoon, voitte kuitenkin luottaa siihen, että se toinen pysyy vierellä? Että hän ei tarkoita sitä mitä sanoo, etkä tarkoita itsekään, vaan kun pöly laskeutuu, pyydätte anteeksi ja jatkatte elämää.

Minulla on sellainen tapa, että sanon vain asioita, joita tarkoitan. Se pelastaa monelta riidalta.

Vierailija
26/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta. Meillä molemmat ymmärtävät että väsymys johtuu kuormituksesta ja kohtelemme toisiamme kunnioittavasti. Lapsillakin lienee ahdistavaa tuollaisessa huutoriitailmapiirissä.

Pidät tunteet pullotettuna ja suoritat sitten perhesurman? No kai se niinkin käy. Elämässä voi tehdä miten haluaa.

Miten vinossa täytyy olla ihmisen, joka pitää toisten kunnioittavaa kohtelua huonona asiana?

Vierailija
27/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä niin vahvoista siteistä. Ex-vaimoni oli sen verran paskamainen, että petti ja otin eron. Siihen mennessä olimme jakaneet lapsiperhearkea jo 10 vuotta. En luota enää yhteenkään ihmiseen täysin. Kuka tahansa voi pettää.

Vierailija
28/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä osviitaksi ote Ensi- ja turvakotien liiton sivuilta:

"

Henkistä väkivaltaa on esimerkiksi läheisen alistaminen, nimitteleminen, haukkuminen ja kaltoinkohtelu. Henkinen väkivalta voi olla julkista nolaamista tai se voi tapahtua neljän seinän sisällä piilossa. Henkistä väkivaltaa on myös sosiaalinen eristäminen esimerkiksi ystävistä tai sukulaisista, taloudellinen alistaminen, mielipiteiden ilmaisun tai pukeutumisen kontrollointi, vapaasti ulos menemisen estäminen, seksuaalisuuteen liittyvä psyykkinen alistaminen tai fyysisellä väkivallalla uhkaaminen. Fyysinen väkivalta sisältää aina myös henkistä väkivaltaa. Jo väkivallan uhka on henkistä väkivaltaa. Pelkoa voidaan pitää vakivallan merkittävimpänä ja yleisimpänä oireena tai merkkinä väkivallan määrästä ja laadusta riippumatta. Monet väkivaltaa kokeneet kertovatkin, että pelko ja pelossa eläminen sekä väkivallan uhka on perheväkivallassa pahinta.

Henkistä väkivaltaa voi olla erittäin vaikea tunnistaa, sillä se voi alkaa hyvin pikkuhiljaa ja olla aluksi hyvin vähäeleistä ja hienovaraista. Väkivallalla on tapana vähitellen paheta, joten myös henkinen väkivalta yleensä pahenee. Tällöin sitä kokeva on alkanut pitää tilannetta normaalina eikä huomaa henkisen väkivallan pahenemista."

Vierailija
29/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista pitää vahvana suhteena sellaista missä voi puolin ja toisin luottaa siihen, ettei toinen tarkoita sanomisiaan. Minulla on täysin päinvastainen käsitys, mutta toki jokainen suhde on yksilöllinen.

Vierailija
30/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista pitää vahvana suhteena sellaista missä voi puolin ja toisin luottaa siihen, ettei toinen tarkoita sanomisiaan. Minulla on täysin päinvastainen käsitys, mutta toki jokainen suhde on yksilöllinen.

Lienee viitannut siihen, että vaikka väsyneenä ja suutuksissa tulee sanottua jotain harkitsematonta, niin se toinen ei loukkaannu verisesti ja oikeuta esim. omaa pettämistään selän takana sillä, että toinen ei ollut täydellinen 24/7.

Vierailija
31/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee viitannut siihen, että vaikka väsyneenä ja suutuksissa tulee sanottua jotain harkitsematonta, niin se toinen ei loukkaannu verisesti ja oikeuta esim. omaa pettämistään selän takana sillä, että toinen ei ollut täydellinen 24/7.

Kenenkään ei tarvitse olla täydellinen, mutta kai sinäkin ymmärrät eron? Solvaaminen ja nimittely siihen vedoten että on "väsynyt" on aika halpamaista. Jos et vain sanoisi pahasti RAKASTAMASTASI ihmisestä? Kyllä aikuisen pitäisi sen verran osata kiihtymystään hallita. Vai raivoatko ärräpäät lennellen työpaikallasikin?

Vierailija
32/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse olla täydellinen, mutta kai sinäkin ymmärrät eron? Solvaaminen ja nimittely siihen vedoten että on "väsynyt" on aika halpamaista. Jos et vain sanoisi pahasti RAKASTAMASTASI ihmisestä? Kyllä aikuisen pitäisi sen verran osata kiihtymystään hallita. Vai raivoatko ärräpäät lennellen työpaikallasikin?

Nyt vedät tuon täysin mustavalkoiseksi koko asian. Onnittelut!

Vierailija
33/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse olla täydellinen, mutta kai sinäkin ymmärrät eron? Solvaaminen ja nimittely siihen vedoten että on "väsynyt" on aika halpamaista. Jos et vain sanoisi pahasti RAKASTAMASTASI ihmisestä? Kyllä aikuisen pitäisi sen verran osata kiihtymystään hallita. Vai raivoatko ärräpäät lennell

Voisitko ystävällisesti vastata miksi on mielestäsi OK ponkittää omaa mielialaansa solvaamalla toista? Ja sitten pitäisi ymmärtää että tämä huutaminen ja nimittely on sitä tosirakkautta. Ah kun te wt't olette niin "tulisia" ja "temperamenttisia" :D Enemmänkin uhmaikäisiä joita ei kiinnosta muut kun MINULLA ON PAHA MIELI D:<

Raivoatko työpaikallakin? Vähän huutelet kusipäätä ja tyhmää laiskapaskaa kun ei mene aina putkeen? Miksi satutat tarkoituksella rakastamaasi ihmistä? Vai etkö osaa vastata?

Vierailija
34/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ystävällisesti vastata miksi on mielestäsi OK ponkittää omaa mielialaansa solvaamalla toista? Ja sitten pitäisi ymmärtää että tämä huutaminen ja nimittely on sitä tosirakkautta. Ah kun te wt't olette niin "tulisia" ja "temperamenttisia" :D Enemmänkin uhmaikäisiä joita ei kiinnosta muut kun MINULLA ON PAHA MIELI D:<

Raivoatko työpaikallakin? Vähän huutelet kusipäätä ja tyhmää laiskapaskaa kun ei mene aina putkeen? Miksi satutat tarkoituksella rakastamaasi ihmistä? Vai etkö osaa vastata?

Mistä sinä tiedät, ketä satutan vai satutanko? :D En todellakaan huutele työpaikalla yhtään mitään. Rauhoitu, ja ota vaikka kuppi kahvia.

Vierailija
35/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että suhde on vahva, jos siinä saa väsymyksestä johtuen loukata toista mennen tullen. Ehkä kannattaisi sanottaa niitä fiiliksiään aikuisen tavoin. 

Vierailija
36/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo aukiselityksesihän tekee asiasta vielä pahemman. Toinen voi puhua mitä huvittaa ja pitää suhdetta vahvana kun ei heti rynnätä pettämään. 

Miksei vain voi sanoa, että olen nyt ihan loppu ja hermoni ovat riekaleina, ota sinä vauva hetkeksi ja minä olen sen aikaa omissa oloissani. Tunnin päästä vaihdetaan vuoroja. Mielestäni vahva suhde on sellainen, missä pystyy avoimesti imaisemaan tunteensa ja tulee kuulluksi ja ymmärretyksi. Sellainen, missä kumpikin pystyy siirtämään oman riekaleisuutensa sivuun tukeakseen toista, koska tietää toisen toimivan samalla tavalla.

Vierailija
37/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollai miehen kanssa, jos vahingossa jompikumpi sanoo pahasti, ei voi mennä kumpikaan nukkumaan ennekuin ollaan sanottu anteeksi. Muutenkin pystytään puhumaan ihan mistä vaan ja kertomaan kaikki toisillemme. Toivon että saan olla hänen kanssa ikuisesti. 

Vierailija
38/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä luulen, että ap tulee vielä yllättymään ikävästi suhteensa lujuudesta.

Vierailija
39/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tiedä, koska järkevänä ihmisenä pistän heti poikki, kun tulee ensimmäinen negatiivinen sana tai teko! Mulle ei aleta!

Vierailija
40/46 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo aukiselityksesihän tekee asiasta vielä pahemman. Toinen voi puhua mitä huvittaa ja pitää suhdetta vahvana kun ei heti rynnätä pettämään. 

Miksei vain voi sanoa, että olen nyt ihan loppu ja hermoni ovat riekaleina, ota sinä vauva hetkeksi ja minä olen sen aikaa omissa oloissani. Tunnin päästä vaihdetaan vuoroja. Mielestäni vahva suhde on sellainen, missä pystyy avoimesti imaisemaan tunteensa ja tulee kuulluksi ja ymmärretyksi. Sellainen, missä kumpikin pystyy siirtämään oman riekaleisuutensa sivuun tukeakseen toista, koska tietää toisen toimivan samalla tavalla.

Voi herranjumala, mitä lässytystä. Voihan olla, että joskus molemmilla on ollut huono hetki, ja siinä kohtaa ymmärrystä on tarvittu myös toisinpäin. Kukaan ei ole täydellinen reaktioidensa kanssa läpi koko elämänsä. En jatka tätä turhaa saivartelua tämän enempää. Terve.