Podcast: Pilvi Hämäläiseltä harvinainen paljastus seksuaalisuudestaan [Pilvi on demiseksuaali]
Koska hän on demiseksuaali. Tiedätkö mikä se on? Se on se, että pitää olla tunteita ennen mitään. Oletko demiseksuaali? Noronen tiedustelee.
Olen kyllä. Joku Tinder tai sellainen ei kyllä onnistuisi minulta yhtään, kun olen silloin vähän hidas. On pitänyt olla pitkään jotenkin tekemisissä, ja sitten ehkä.., Hämäläinen muotoilee.
Demiseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen, jossa seksuaalinen kiinnostus edellyttää vahvaa tunnetasoa toista ihmistä kohtaan.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Demiseksuaalisuus määritellään kuulemma aseksuaalisuuden muodoksi, ja normaali tapa olla seksuaalinen on haluta seksiä tuntemattomien kanssa. Näin amerikkalaisten mielestä.
Aivan käsittämätöntä :D No, ainakin saa tavalliset hetskut tuntea olevansa uniikkeja ja kokevat kuuluvansa LGBTQIPQWERTY++++ -joukkoon riemuisaan. Tirsk!
"Demiseksuaali kokee seksuaalista vetoa toisiin ihmisiin vasta kun hän on luonut syvän suhteen ja tuntee kiinostuksen kohteensa.
Demiseksuaalisuus tarkoittaa periaatteessa "puolessa välissä" aseksuaalisuutta ja seksuaalisuutta. Periaatteessa demiseksuaalisuus ei ole seksuaalista kiinnostusta mitään tiettyä sukupuolta kohtaan, vaan seksuaalista kiinnostusta ihmiseen/ihmisiin kehen demiseksuaali kokee yhteen kuuluvuutta ja on luonut syvän emotionaalisen suhteen. Jotkut demiseksuaalit kuitenkin kokevat seksuaalista vetoa tiettyjä sukupuolia kohtaan, jolloin henkilö on esimerkiksi demi-homoseksuaali tai demi-panseksuaali."
Täällä nyt sitten kaikki väittävät tuntevansa näin?
Eipä olisi uskonut kun palstaa lukee. Hyvin heppoisin perustein tuntuvat kaikki hyppivän sängystä sänkyyn, miehet varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Demiseksuaalisuus määritellään kuulemma aseksuaalisuuden muodoksi, ja normaali tapa olla seksuaalinen on haluta seksiä tuntemattomien kanssa. Näin amerikkalaisten mielestä.
Minä olen saanut ihmettelyä kun tuli puheeksi milloin kukakin harrastanut viimeksi seksiä ja sanoin että noin pari vuotta sitten. Suut ammollaan kysyivät miten voi olla mahdollista?? Sanoin että no en ole ollut suhteessa jatkokysymys, eikö sua koskaan paneta:D Tyydytän itseäni joka ilta ja huom, käsillä, leluja en käytä.
Muutenkin vierastan ajatusta jos panettaa niin otan vaan jonkun tuolta kadun nurkalta. Asia hoituu itsekseenkin.
Jos demiseksuaalisuus olisi niin yleistä kuin täällä väitetään, ei mm. yhdenillanjuttuja tai maailman vanhinta ammattia olisi olemassakaan
Vierailija kirjoitti:
Jos demiseksuaalisuus olisi niin yleistä kuin täällä väitetään, ei mm. yhdenillanjuttuja tai maailman vanhinta ammattia olisi olemassakaan
Demiseksuaalisuus on yleistä naisilla. Maailman vanhin ammatti on miehiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha termi koska yli puolet ihmisistä (ainakin naisista) haluaa seksiä vain sellaisen kanssa johon on tunteita.
Sit puolet on demiseksuaaleja. Tinder naiset ei ainakaan ole sellaisia
Juu. H u o r a t on h u o r i a
Miehet pilasivat Tinderin. Alussa se oli tarkoitettu parisuhteen etsimiseen, mutta siellä olevista miehistä 95% etsii kevytsuhdetta, avointa suhdetta, polya, ovat varattuja tmv. JA usein valehtelevat ihan muuta. Ne vähäiset tosissaan olevat miehet eivät erotu joukosta, tai ovat tasoa ö-mappiin.
Monet naiset menevät yhä Tinderiin olettamuksella, että sieltä muka löytyisi kumppani. Ja kaikki leimataan h.oraksi. Osa toki tyytyy irtoseksiin, ja jotkut jopa haluavat vain sitä.
Täytyykö naisen elää selibaatissa, jos ei löydä kumppania?
Ja tällä keskustelupalstalla on paljon seksiriippuvaisia, joilla elämässä ei pyöri mitään muuta kuin se. Kaiken onnen, autuuden ja ilon määrittää seksi. Täyttä näköalattomuutta.
Kyllästyttää tämä nykyinen trendi jossa kaikki pitää lokeroida ja tietenkin tuoda esille. Ehotan että jatkossa punapäistä pitävät ovat redseksuaaleja. Jos pidän aasialaisia viehättävänä se ei riitä haluan määritellä itseni asiancurious jne.
Ai, Tinder ei Pilviltä onnistuisi? Kumma sitten, kun on siellä tyrkyllä vuodesta toiseen.
Onpa ilmoitus luontoinen asia. Sitä vähän on tullut epäiltyä, kun porukoi sen kuvottavan lesbo Norosen porukoissa.
Hiton tärkeä ilmoitus. Toivottavasti ei tule menestymään laulajana.
Onkin niin itseään täynnä oleva, painukoon sinne Lieksaan takaisin,
jos siellä oppisi, miten eletään ja ollaan, on tainnut tyttöparalta unohtua.
Vierailija kirjoitti:
oon semiseksuaali. haluan että nainen tekee työt.
Eiköhän tuon vit tua kutita, saman verran kuin muittenkin. Leuhka typerä eukko
Saatan itsekin olla sellainen, joten olen miettinyt että kannattaako minun edes koskaan liittyä tinderiin? Luultavasti miehet haluavat aika nopeasti seksiä ja itse haluaisin tutustua pitkään ensin, josko tunteita muodostuu.
Mikä olisi sopiva paikka löytää mies? Voisin netistä etsiä kyllä. Minulla ei oikein ole sosiaalista elämää ja menokavereita, joten en tapaa ihmisiä illanistujaisissa tms.
Vierailija kirjoitti:
No eikö tuo ole se ihan tavallistakin tavallisempi tilanne eikä mikään seksuaalisuuden suuntaus?
Olen hetero demiseksuaali cis-nainen. Ennen vanhaan olisin ollut ihan tavallinen nainen, nyt meinaa mennä kieli solmuun kun tuon sanoo.
Mikä on minun seksuaalisuuteni kun en halua kuulla miten, kenen kanssa, jne itse kukin harrastaa seksiä? Enkä myöskään halua puhua omasta seksielämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö tuo ole se ihan tavallistakin tavallisempi tilanne eikä mikään seksuaalisuuden suuntaus?
Olen hetero demiseksuaali cis-nainen. Ennen vanhaan olisin ollut ihan tavallinen nainen, nyt meinaa mennä kieli solmuun kun tuon sanoo.
Se on sitä edistystä.