Podcast: Pilvi Hämäläiseltä harvinainen paljastus seksuaalisuudestaan [Pilvi on demiseksuaali]
Koska hän on demiseksuaali. Tiedätkö mikä se on? Se on se, että pitää olla tunteita ennen mitään. Oletko demiseksuaali? Noronen tiedustelee.
Olen kyllä. Joku Tinder tai sellainen ei kyllä onnistuisi minulta yhtään, kun olen silloin vähän hidas. On pitänyt olla pitkään jotenkin tekemisissä, ja sitten ehkä.., Hämäläinen muotoilee.
Demiseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen, jossa seksuaalinen kiinnostus edellyttää vahvaa tunnetasoa toista ihmistä kohtaan.
Kommentit (60)
Mikä on nimitys demiseksin vastakohdalle ? Kun vaan tuntematon kiihottaa ja liian tutuksi käynyt partneri, johon on kyllä lämpimiä tunteita, ei oikein kiihota vaan tuntuu enemmän kivalta kämppikseltä ?
Hetkinen, Pilvin ihalijana en visiiin siis minäkään sukupuoletani olekaan mies, vaikka luulin olevani? Nyt meni vaikeaksi. Mikä siis nykybiologian mukaan minä olen sukupuoleltani, jos mielestäni upea ja viehättävä ihminen onkin sukupuoletaan demiseksuaali? Kysyn, kun aidosti en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nytkö pitää normaalin seksuaalisuuden omaavallakin olla tuollainen termi omalle seksuaalisuudelleen?
Kyllä. Normaaliutta marginalisoidaan hurjaa tahtia. Olet hetero? Ei, olet cis. Mikä ihmeen cis? No, tavallinen hetero. Miksei voi sanoa vain, että tavallinen hetero? Kun ei vain voi! Mutta Pilvi on kyllä ihana. Ihastuin häneen välittömästi hänet nähntyäni.
Cis viittaa sukupuoleen (vastakohta termille trans), samalla tavalla kuin hetero on terminä homon vastakohta.
En ole podcastiä kuunnellut, mutta artikkelin perusteella vaikuttaa siltä, että aihe tuli keskustelussa vastaan. Mitä siinä kohtaa pitäisi tehdä, vaihtaa puheenaihetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nytkö pitää normaalin seksuaalisuuden omaavallakin olla tuollainen termi omalle seksuaalisuudelleen?
Kyllä. Normaaliutta marginalisoidaan hurjaa tahtia. Olet hetero? Ei, olet cis. Mikä ihmeen cis? No, tavallinen hetero. Miksei voi sanoa vain, että tavallinen hetero? Kun ei vain voi! Mutta Pilvi on kyllä ihana. Ihastuin häneen välittömästi hänet nähntyäni.
Ei cis liity heterouteen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, Pilvin ihalijana en visiiin siis minäkään sukupuoletani olekaan mies, vaikka luulin olevani? Nyt meni vaikeaksi. Mikä siis nykybiologian mukaan minä olen sukupuoleltani, jos mielestäni upea ja viehättävä ihminen onkin sukupuoletaan demiseksuaali? Kysyn, kun aidosti en tiedä.
Voi pyhä yksinkertaisuus nyt. Demiseksuaali on seksuaalinen suuntaus, ei liity sukupuoli-identiteettiin ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali seksuaalisuus on sitä että on tinderpanoja
Tinder nyt on täynnä persoonallisuushäiriöisiä, seksiriippuvaisia, salasuhdetta etsiviä varattuja luusereita ja haurasegoisia markkina-arvon testaajia. Kaikki tuollainen on tietysti monen "normaali"
Miten Tinder liittyy asiaan? Tinderissä voi olla etsimässä seuraa ihan muuten vain, lähtökohtana seksittömyys ja aito tutustuminen. Moni on siellä vuosia ja tapaa yhden tai kaksi ihmistä, kaveripohjalta.
Useimmat naiset siellä ajattelee näin. Jos seksiä haluaa, on helpompaa mennä esim.baariin.
Tuosta demiseksuaalisuudesta aletaan kohta puhumaan perversiona ja kaiken maailman poly-swing-ryhmärynkyttäjät ovat sitten se tavoittelun arvoinen normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cis viittaa sukupuoleen (vastakohta termille trans), samalla tavalla kuin hetero on terminä homon vastakohta.
Minun vastaehdotukseni: tuollaiset cissuttelut viskataan romukoppaan puhuttaessa normaalista henkilöstä joka ei ole pyytänyt kirurgia kajoamaan genitaaleihinsa. Erinäiset etuliitteet säästetään yksinomaan niitä erikseen tarvitseville kummajaisille, joista ei ulkoisesti eikä sisäisesti tiedä mitä kuvittelevat olevansa, ennen kuin sen itse kertovat.
Eli esimerkiksi, syntymässä biologisesti naiseksi luokiteltu henkilö = nainen.
Syntymässä biologisesti naiseksi luokiteltu henkilö joka on sittemmin alkanut vetää testoa = transolento / miestä larppaava nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha termi koska yli puolet ihmisistä (ainakin naisista) haluaa seksiä vain sellaisen kanssa johon on tunteita.
Sit puolet on demiseksuaaleja. Tinder naiset ei ainakaan ole sellaisia
Kyllä minä ainakin olen valmis nussimaan kaikkien sellaisten kanssa, joilla on esteettinen penis. Ei tarvii tunteita ensinkään.
Eikös vinku-Iita vähän aikaa sitten kertonut olevansa mielenterveysongelmainen?
"Demiseksuaali ei tunne seksuaalista halua ihmisiä kohtaan ilman osapuolten välistä vahvaa henkistä yhteyttä ja luottamusta. Tällainen henkinen yhteys voi olla minkälainen tahansa ystävyydestä rakkauteen. Demiseksuaalisuus ei ole riippuvainen kokijan sukupuolesta."
Joten - jos tämä on valtaosan näkemys, sehän on hyvä. Epäilenpä kuitenkin että ei todellakaan koska valtaosaa ihmisistä....
tämä !
parasta seksiä tuntemattoman kanssa hotellissa
niin että toinen vielä häipyy panon jälkeen
Suomennettuna ei harrasta yhden illan juttuja eli ei ole kevytkenkäinen nainen
no en kyllä menisi sänkyyn kenenkään kanssa minakän ilman mitään tunteita vastapuolta kohtaan,
Ihanaa, että joku tarvitsee tunteita ennen seksiä, niin minäkin. Nykyään tuntuu, että kaikki ovat tuosta vaan valmiita hyppäämään sänkyyn milloin kenenkin kanssa, täysin ilman tunteita.
Niin. Olen miettinyt samaa. Ehkä sitten pitää?