Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko tekee sellaista työtä, jossa on tärkeää kokoontua toimistolle yhdessä ideoimaan?

Vierailija
20.02.2024 |

Kysyn vain, koska yleensä ihmiset menevät toimistolle, koska työnantaja on niin määrännyt. Työ itsessään on sinällään yleensä ihan samaa itsenäistä työskentelyä kuin etänä, mutta vain eri paikassa. Päivä alkaa sillä, että etsit jonkun vapaan työpisteen jostakin ja ihmettelet miksi toimistolle edes piti saapua.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä joo. Mutta pääsääntöisesti työ on tuota AP:n kuvaamaa. Ja palaveritkin pääasiassa Teamsilla, myös ne "yhdessä ideoinnit" ihan puhtaasti matkustamisen vähentämiseksi. Meillä kun ihmiset työskentelevät eri paikkakunnilla...

t. tänään yksin toimistolla

(meillä sentään on omat paikat, mutta olen työskennellyt myös tuollaisessa AP:n kuvaamassa toimistossa aiemmalla työnantajalla. Silloinkin olin ainoana tiimistäni asuinpaikkakunnallani, joten tarvetta toimistolla olemiseen ei ollut. Eikä sitä oikeastaan edes vaadittu. Tämä vuosia sitten jo, IT-alalla)

Vierailija
2/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä joo. Mutta pääsääntöisesti työ on tuota AP:n kuvaamaa. Ja palaveritkin pääasiassa Teamsilla, myös ne "yhdessä ideoinnit" ihan puhtaasti matkustamisen vähentämiseksi. Meillä kun ihmiset työskentelevät eri paikkakunnilla...

(meillä sentään on omat paikat, mutta olen työskennellyt myös tuollaisessa AP:n kuvaamassa toimistossa aiemmalla työnantajalla. Silloinkin olin ainoana tiimistäni asuinpaikkakunnallani, joten tarvetta toimistolla olemiseen ei ollut. Eikä sitä oikeastaan edes vaadittu. Tämä vuosia sitten jo, IT-alalla)

Meillä saattaa palaverissa olla paikalla pari ihmistä ja loput linjoilla etänä. Vaikea käsittää, miksi kenenkään on silloin tarpeen syytä tulla toimistolle, koska käytännössä se menee silloin täysin etänä osallistuvien ehdoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen toimistolle koska kampaviinerit ja kahvi. 

Vierailija
4/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oslossa toimistossa on invavessa jossa voi käydä makoilemassa ja tsättäilemässä.

Vierailija
5/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut työpaikassa, jossa työnantaja tarjoaisi kahvitauolla jotain syötävää. Jossain paikoissa on pitänyt sen sijaan itse tuoda kahvit ja kahvimaidot.

Vierailija
6/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oslossa toimistossa on invavessa jossa voi käydä makoilemassa ja tsättäilemässä.

Etkö voisi tehdä sen kotona?

Vierailija
7/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenenkään työviikkoihin kuulu säännöllistä ideointia kasvokkain työkavereiden kanssa? Sitä varten kuulemma kun on välttämätöntä järjestää niitä lähipäiviä.

Vierailija
8/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on porukkaa jotka eivät ole tyyliin vuoteen käyneet toimistolla. Nyt siihen on tulossa muutos ja työnantaja laittaa nämä lusmuilijat kuriin.

Vierailija
9/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen työtä, jossa ideointi tai ideoiden jatkotyöstö on merkittävä osa työtä.

Ja iso osa siitä onnistuu Teamsissa. Oikeasti onnistuisi vaikka lähes kaikki, jos haluttaisiin, teknisesti kätevämpien kanssa sitä tehdäänkin sujuvasti. Riippuu vaan suunnittelusta ja pientä harjoittelua. On joitain harvoja juttuja, joissa vaikeaa, mutta melkein kaikki onnistuisi etänä.

Esimerkiksi sadan hengen ideointi on helpompi tehdä kasvotusten, mutta jos ihmiset haluaisivat, vartin tai puolen tunnin perehdytyksellä onnistuisi yhtä hyvin etänäkin. Olen tehnyt ennenkin, mutta harva uskaltaa ja malttaa edes yrittää. Vaatii enemmän valmistelutyötä, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Ja jatkotyöstö ison porukan etäideoinnista on helpompaa kuin läsnä tehdystä. Lopputuloksena ei siis edes työläämpää.

Vierailija
10/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan ei ole muuta kuin toimistotyötä !

Vierailija
11/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä on porukkaa jotka eivät ole tyyliin vuoteen käyneet toimistolla. Nyt siihen on tulossa muutos ja työnantaja laittaa nämä lusmuilijat kuriin.

Maksatteko jatkossa palkan käynneistä toimistolla ettekä työsuorituksista? Miksi?

Vierailija
12/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään toimistolle koska se on kivaa ja saa lounasseuraa. Käyn ainakin pari kertaa kuussa vaikka matka on 150km.

Vierailija
13/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä saattaa palaverissa olla paikalla pari ihmistä ja loput linjoilla etänä. Vaikea käsittää, miksi kenenkään on silloin tarpeen syytä tulla toimistolle, koska käytännössä se menee silloin täysin etänä osallistuvien ehdoilla.

Koronan aikana se jo nähtiin, että palaverit ovat kaikkein tehokkaimpia, kun kaikki ovat Teamsissä. Silloin puhutaan palaverissa myös puheenvuoroilla eikä huudeta toistensa päälle, kuten toimiston palavereissa tapahtuu. Harva työ on sellaista, että johonkin ideointiin tarvitaan toisen naamaan tuijottamista.

Vierailija
14/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mennään toimistolle koska se on kivaa ja saa lounasseuraa. Käyn ainakin pari kertaa kuussa vaikka matka on 150km.

Oliko tämä ironinen kommentti? Saat todella paljon irti lounaasta työkavereiden kanssa, jos sen takia jaksat matkustaa päivässä 300 kilometriä.

Vierailija
15/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan ei ole muuta kuin toimistotyötä !

Täällä on vaikka kuinka monta ketjua, joissa käsitellään muuta kuin toimistotyötä. Kukaan ei ole väittänyt, että kaikki tekisivät toimistotyötä.

Vierailija
16/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako toimistolla lounasseuraa? Meillä on niin satunnaisesti porukkaa paikalla, että saatat joutua toimistolla viettämään päivän itseksesi.

Vierailija
17/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaverit ei mulle ole ikinä olleet se paikka, jossa ideoidaan tai opitaan. Mulle on ollut todella tärkeää, että kollegojen kanssa on voinut kesken työn miettiä jotain asiaa yhdessä ja saatu ideoita&vinkkejä puolin ja toisin. Nykyään olen toimistollakin itsekseni, sillä muut samoja tehtäviä tekevät ovat muissa toimipisteissä. Yritysfuusion myötä on tullut todella paljon hiljaista tietoa joka auttaisi minua työssäni, mutta jota minä en nyt saa, kun luontaista keskusteluyhteyttä työkavereihin ei ole. Työpajat kaksi kertaa vuodessa eivät korvaa säännöllistä epävirallista keskustelua. 

Vierailija
18/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaverit ei mulle ole ikinä olleet se paikka, jossa ideoidaan tai opitaan. Mulle on ollut todella tärkeää, että kollegojen kanssa on voinut kesken työn miettiä jotain asiaa yhdessä ja saatu ideoita&vinkkejä puolin ja toisin. Nykyään olen toimistollakin itsekseni, sillä muut samoja tehtäviä tekevät ovat muissa toimipisteissä. Yritysfuusion myötä on tullut todella paljon hiljaista tietoa joka auttaisi minua työssäni, mutta jota minä en nyt saa, kun luontaista keskusteluyhteyttä työkavereihin ei ole. Työpajat kaksi kertaa vuodessa eivät korvaa säännöllistä epävirallista keskustelua. 

En usko, että enää oikein missään kunnolla tullaan palaamaan siihen malliin, jossa hiljainen tieto siirtyi eteenpäin, kun ihmiset päivän aikana tapasivat toimistolla. Kaikki ovat nyt enemmän omillaan, hyvässä ja pahassa mielessä.

Vierailija
19/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistit taas ulisemassa. Maailman arvostetuimmat yritykset kuten Apple ovat melkein täysin jo luopuneet etätöistä. 

Vierailija
20/36 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut työpaikassa, jossa työnantaja tarjoaisi kahvitauolla jotain syötävää. Jossain paikoissa on pitänyt sen sijaan itse tuoda kahvit ja kahvimaidot.

Otan osaa ankeaan elämääsi. Olen markkinointialalla ja esim lounasaikaan pidetyssä palaverissa tarjotaan aina lounas. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi