Voiko Elisaa vaatia maksamaan kaksi kertaa maksetun laskun takaisin tilille (seuraavan kuukauden laskun hyvityksen sijaan)?
Maksoin Elisalle vahingossa kaksi kertaa saman laskun. He lupasivat hyvittää sen seuraavan kuun laskussa (eli laskun olisi kuulunut olla 0€). Nyt sieltä on veloitettu tavalliseen tapaan sama summa, eli mitään ei ole hyvitetty. Onko mulla oikeus lain mukaan pyytää yhtiötä palauttamaan mulle tuo liikamaksu, jota he nyt panttaavat siellä kuukausia? En saanut asiaan tarkkaa selkoa sopimusehdoista. Mikä tätä yhtiötä vaivaa, kun koko ajan pitää soitella perään...?
Kommentit (9)
On. Ota ja soita sinne, kyllä ne hoitaa sen asian kuntoon. Kerrankos sitä sattuu.
Aikoinaan maksoin laskut laskunmaksuautomaatilla. Kun sitten ensimmäistä kertaa käytin verkkopankkia, en heti tajunnut, että vahvistettu=maksettu. Maksoin erehdyksessä netin kahteen kertaan (Elisa). En edes soittanut Elisalle, arvasin että noin ison firman laskutus huomioi tilanteen. Jos ei olisi, soittaisin sitten myöhemmin sinne. Heti seuraavassa laskussa oli vähennetty liikaa maksamani määrä.
Kyllä varmaan voi vaatia, käsittelyssä tietenkin kestää aikansa. Jos ovat oikein nopeita niin ehkä jo seuraavan kuukauden aikana onnistuu palautus.
Vierailija kirjoitti:
On. Ota ja soita sinne, kyllä ne hoitaa sen asian kuntoon. Kerrankos sitä sattuu.
Kiitos vastauksesta, näin attelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua vaivaa jos et osaa maksaa yhtä kertaa yhtä laskua? Pitäisikö hakea edunvalvontaan?
Laita laskusi suoraveloitukseen niin menevät edes automaattisesti ilman omaa sähläämistäsi
Ootko Elisalla töissä? Multa menee kaikki suoraveloituksena, siksi heillä kirjaimellisesti on mun rahat edelleen siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan voi vaatia, käsittelyssä tietenkin kestää aikansa. Jos ovat oikein nopeita niin ehkä jo seuraavan kuukauden aikana onnistuu palautus.
Kiitti vastauksesta.
Vastaus: palautus on yleensä mahdollista, mutta siitä peritään rahanpalautusmaksu, joka on vähintään 12 euroa. Näin muistelisin.
Mikä sinua vaivaa jos et osaa maksaa yhtä kertaa yhtä laskua? Pitäisikö hakea edunvalvontaan?
Laita laskusi suoraveloitukseen niin menevät edes automaattisesti ilman omaa sähläämistäsi