Puhelinaspaa tekevät, ovatko ihmiset tyhmentyneet?
Tuntuu että tietoa ei osata etsiä netistä, lomakkeita ei osata täyttää, sähköpostiosoitteet menee pieleen, kirjallisia ohjeita ei ymmärretä tai edes haluta yrittää ymmärtää vaan ensimmäiseksi huudetaan luuriin että "En nyt yhtään ymmärrä mitä tässä kirjeessä/ohjeessa/netsivulla sanotaan", eikä se asia tunnu selittämällä selviävän kun on kerran päätetty olla ymmärtämättä.
Neuvoja kysytään ja kun niitä annetaan, aletaan vänkäämään vastaan kuin kaksivuotiaat ja koko puhelusta tulee eipäs-juupas -keskustelu.
Määräajoista asioiden hoitoon ei välitetä, ohjeet ja kirjeet hukataan, niitä ei lueta, niistä ei piitata tai ne ymmärretään tahallaan väärin.
Lopuksi etsitään syyllistä ja ihan ketä tahansa muuta vastuuseen kuin itseä.
Nämä ovat siis aikuisia oikeustoimikelpoisia ihmisiä ympäri Suomen.
Ovatko ihmiset tyhmentyneet vai mitä hittia tälle kansalle on tapahtunut?
Kommentit (12)
Kyllä, mutta sen huomaa töiden sijaan tällä palstalla.
Ilmainen neuvo 15v kokemuksella: Älä lähde mukaan vänkäämiseen. Pääaset paljon helpommalla.
Kyllä ne osaa ja ymmärtää, mutta eivät vain halua, koska on kivempi vääntää kokemattoman aspan kanssa, joka lähtee helposti leikkiin mukaan. Me kokeneemmat emme lähde ja asiakaskin yllättäen osaa paljon enemmän.
Ei, kyllä ovat olleet tyhmiä aina.
Monille aspa voi olla ainut puhekontakti päivän aikana. Siitä otetaan kaikki ilo irti kun vihdoin tunnun pimputtelun jälkeen joku vastaa. Näin ainakin meillä.
Kyllä pakko myöntää,että jotkut ei ymmärrä ihan päivänselviä asioita🙈 ja luetun ymmärtäminen ja sisäistäminen! Sitten saatetaan syyllistää jotain firmaa, vaikka Postin asiakaspalvelua ja kun aletaan selvittää ongelmaa,asiakas onkin unohtanut itse täyttää jonkun pyydetyn kohdan. Joskus näinkin. Ei pidä kiireessä täyttää mitään lomakkeita, vaan ajatuksen kanssa.
Sanoisin, että aspan ammattitaidon puutetta, jos puhelu menee eipäs-juupas-tasolle. Siihen tarvitaan kaksi.
Kirjeet eivät nykyisin aina tule ajoissa perille. Kiitos sen, että posti myytiin ruotsalaisille. Epäilin itse näitä "en ole saanut kirjettä" asiakkaita, kunnes itse sain perintätoimistolta laskun maksamattomasta tk-lääkärikäynnistä. Ei ollut tullut kirjetta. Toisen kerran kun joku laksu jäi tulematta, aloin uskoa, että kyllä se on mahdollista, että kirje ei ole tullut ja sen vuoksi maksua ei ole tehty. Toki oma vika tuokin, koska toki tiesin, että olen käynyt lääkärissä ja sieltä tulee lasku, mutta koska tiesin, että kyse on tk-lääkäristä, niin ne laskut tulee suurinpiirtein kuukausi käynnin jälkeen, niin pääsi unohtumaan.
Mutta yleisesti: jos tyhmyydellä tarkoitetaan uusavuttomuutta, niin kyllä ihmiset ovat tyhmentyneet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pakko myöntää,että jotkut ei ymmärrä ihan päivänselviä asioita🙈 ja luetun ymmärtäminen ja sisäistäminen! Sitten saatetaan syyllistää jotain firmaa, vaikka Postin asiakaspalvelua ja kun aletaan selvittää ongelmaa,asiakas onkin unohtanut itse täyttää jonkun pyydetyn kohdan. Joskus näinkin. Ei pidä kiireessä täyttää mitään lomakkeita, vaan ajatuksen kanssa.
Tuo näkyy hyvin tällä palstalla. Ei osata ollenkaan lukea ja sitten alkaa syyttely tyyliin "sinä olet ilkeä kiusaaja, joka haukkuu muita" tai "ei kaikilla ole noin. minulla ei ainakaan" tms.
Jos vaikka talon seinä on juuri maalattu ja on sanottu että siihen ei saa nojata koska maali on märkää seuraavat 24h ja asiakas haluaa nojata seinään kaksi tuntia maalaamisen jälkeen ja haluaa tähän maalausfirman luvan ja takuun että maali kestää, niin nopeastihan se menee eipäs-juupas -keskusteluksi josta ei pääse eteen eikä taakae.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka talon seinä on juuri maalattu ja on sanottu että siihen ei saa nojata koska maali on märkää seuraavat 24h ja asiakas haluaa nojata seinään kaksi tuntia maalaamisen jälkeen ja haluaa tähän maalausfirman luvan ja takuun että maali kestää, niin nopeastihan se menee eipäs-juupas -keskusteluksi josta ei pääse eteen eikä taakae.
Ei mene. Asspa kertoo, että lupaa ei heltiä ja sanoo kiitos heihei.
Sun pitäisi kysyä ovatko aspat tyhmentyneet. :)