Mitä tehdä, kun asuu halvassa omistusasunnossa (talossa), jossa korkeat asumiskulut, ja asumistuki poistuu?
Kommentit (94)
Muuttaa asuntoon tai taloon, johon itsell on varaa. Eli myy tai vuokraa nykyisen.
Mää asun omistusasunnossa enkä saa asumistukea. Reilua ettei muutkaan saa.
En mä oo ikinä tukia tarttenu omistusasuntoni pankkilainan maksuun. Jos elämäntilanne muuttuu, sillon muutetaan.
Myy asunto jos sulla ei riitä rahat siihen ilman tukia. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaa asuntoon tai taloon, johon itsell on varaa. Eli myy tai vuokraa nykyisen.
Ei tätä mökkiä kukaan huoli. Terveisiä maalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita valtiolle ja muuta vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Taidat asua kasvukeskuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Jos ap sai tähän omistamaansa asuntoon tukia vaikka 150 e/kk, niin onhan se kokonaistaloudellista, että ap muuttaa vuokralle ja saa asumistukea 300 e/kk. Ite maksan tästä mielellään. Not.
Saat toimeentulotukea kohtuullisiin asumiskustannuksiin jos edellytykset täyttyvät.
Ei ole järkeä ei. Mitä jos joku haluaisi aloittaa vaikka yrittämisen, sen sijaan kaikki raha poistuu ja katoaa. Varsinkin jos on vähäisen jaksamisen ihminen tai vaivainen. Ei toivoa ihmisillä? Miten saisimme paremman maailman ja mahdollisuuksia.
Ihan reilua että näin käy. En minäkään omista omaa asuntoa, niin miksi sun pitäisi saada yhtään mitään tukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita valtiolle ja muuta vuokralle.
Tähän tämä varmaan johtaa. En keksi muutakaan.
Pistät mökin kylmäksi jos ei oo varaa siinä asua
Vierailija kirjoitti:
Ihan reilua että näin käy. En minäkään omista omaa asuntoa, niin miksi sun pitäisi saada yhtään mitään tukea?
Ei kannata olla kateellinen. Oikeasti tämä tönö ei ole juuri minkään arvoinen. Olen perinyt tämän vanhemmiltani ja kuvittelin että tässä pystyn asumaan loppuelämäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap sai tähän omistamaansa asuntoon tukia vaikka 150 e/kk, niin onhan se kokonaistaloudellista, että ap muuttaa vuokralle ja saa asumistukea 300 e/kk. Ite maksan tästä mielellään. Not.
No suunnilleen näin siinä varmaan käy itse asiassa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä kylmilleen ja muuta halvempaan.
Vierailija kirjoitti:
Pistät mökin kylmäksi jos ei oo varaa siinä asua
Ja siitä tulee homeinen ongelmajäte ja ap muuttaa mukavasti vuokralle kallimmin tuettuna? Järki hoi.
Tätä minäkin olen miettinyt. Itsellä ei ole tuota tilannetta, mutta heti mietin, kun kuulin uudistuksesta. Onko sossuja paikalla, jotka tietävät?