Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä yleisesti negatiiviseksi mielletty asia on ollut sinulle hyväksi?

Vierailija
19.02.2024 |

Esimerkiksi itse tajusin miten uupunut olin työhöni kun korona-aikana meidän osasto suljettiin. Vaihdoin työpaikkaa ja nyt jaksan työelämässä paljon paremmin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ilman ystäviä ja sukua. Riittää puoliso. Varsinkin täällä palstalla tätä elämää pidetään todella negatiivisena. "Entäs sitten kun eroatte??" 

No sitten erotaan, so what?

Olen hyvin erakko ja kärsin ihmispaljoudesta enkä ole oikeastaan yhtään kiinnostunut muista ihmisistä. Tämä elämä ei olisi mahdollista ilman rahaa. Mihinkään muuhun en ole koskaan tarvinnut lähipiiriä kuin sellaisiin asioihin mitkä voi hoitaa rahalla: Lemmikin hoito, muutto jne.

Ajatusten vaihtoa en koe tarpeelliseksi kenenkään kanssa. Ja jos puhutaan henkisestä tuesta vaikeissa elämäntilanteissa niin silloin menen yksityiselle psykiatrille ja varaa on maksaa hoidosta.

Ja sitten tullaan siihen että moni ajattelee että koen näin koska on kuitenkin se puoliso. Väärin. Olen jo vuosikymppinen ja tapasin puolisoni viisi vuotta sitten, elämäni ei ole muuttunut muuten kuin että tämmöinen ihminen on elämässäni.

Lopu

Oon kateellinen. Moni asia ratkeaisi rahalla, nyt on turvauduttava muihin ihmisiin ja ihan liian monta kertaa saanut pettyä 

Vierailija
22/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayan reissut ,säännöllisesti,myös koronan aikaan., jaksaa huonotkin päivät töissä kun tietää että muutaman kk välein 3-4 vk bailausta. 

(ei ole työaikaa ,jos joku miettii miten saa vapaata tolleen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen isä kuoli kun olin lapsi. Jos olisin joutunut elämään koko lapsuuden hänen kanssaan, olisi lapsuuteni varmasti ollut hyvin ankea.

Miten kukaan voi sanoa näin?

Miksi luulet että kirjoitin biologisesta isästä enkä isästä?

Ei se mikään isä ollut, koska ei sitä voi kutsua isäksi.

Vierailija
24/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastetaan seksiä silloin kun miehen tekee mieli. Tämä ajatellaan yleensä negatiivisesti, mutta selitän hieman. Jos mentäisiin minun halujen mukaan ei seksiä koskaan harrastettaisi. Eli mies "saa" aina kun haluaa, koska olemme todenneet että parisuhde voi hyvin näin ja kyllä poikkeuksetta itsekin siinä innostuu joka kerta. Toki välillä homma hoituu suulla ja kädellä jos laiskottaa.

Jos olen kipeä niin mies tajuaa olla tunkematta itseään lähelle siinä mielessä. Tämmöinen ei toimi jos mies olisi sika😆

Vierailija
25/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero. Mutta tää on varmaan lähes kaikilla (naisilla) sama juttu: elämä on hienoa eron jälkeen.

Ohis Sitä toisinaan kyllä myös ihmettelen, että miten nämä parisuhteet ovat ikinä saaneet alkunsa, joissa (yleensä nainen) kertoo kuinka hän on joutunut lukuisilla tavoilla kärsimään ja loukkaantunut monin tavoin kunnes sitten lopulta vuoisen jälkeen koitti päivä, jolloin hän erosi (yleensä miehestä). Ne saattaisi ymmärtää hieman paremmin, jos kertoja eläisi tai olisi elänyt jossain muualla kuin Suomen kalatisessa "hyvinvointivaltiossa" ja jossa on kuitenkin ainakin oman kokemuksen mukaan voi elää ja kokea elämänsä mielekkääksi sinkkuna, eikä ole sen paremmin moraalista kuin taloudellsta pakkoa tai ivelvollisuutta pariutua. Toinen juttu on se, että kaikki on yksinselävänä suhteessa monesti kalliimpaa. Mutta kalliiksi kävisi elämä  -yksinkertaistaeb-  hyvin epäkunnioittavassa parisuhteessa.

Vierailija
26/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero. Mutta tää on varmaan lähes kaikilla (naisilla) sama juttu: elämä on hienoa eron jälkeen.

Ohis Sitä toisinaan kyllä myös ihmettelen, että miten nämä parisuhteet ovat ikinä saaneet alkunsa, joissa (yleensä nainen) kertoo kuinka hän on joutunut lukuisilla tavoilla kärsimään ja loukkaantunut monin tavoin kunnes sitten lopulta vuoisen jälkeen koitti päivä, jolloin hän erosi (yleensä miehestä). Ne saattaisi ymmärtää hieman paremmin, jos kertoja eläisi tai olisi elänyt jossain muualla kuin Suomen kalatisessa "hyvinvointivaltiossa" ja jossa on kuitenkin ainakin oman kokemuksen mukaan voi elää ja kokea elämänsä mielekkääksi sinkkuna, eikä ole sen paremmin moraalista kuin taloudellsta pakkoa tai ivelvollisuutta pariutua. Toinen juttu on se, että kaikki on yksinselävänä suhteessa monesti kalliimpaa. Mutta kalliiksi kävisi elämä  -yksinkertaistaeb-  hyvin epäk

Oletko kuullut sellaisesta kuin rakkaus? Se yleensä sokaisee ihmisen ajattelukyvyn. Ja alussa tietenkin ihastutaan jolla hieman sama vaikutus. Rakastunut luottaa sokeasti, antaa anteeksi ja uuden mahdollisuuden, kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
27/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeet (niitä on erilaisia)

Vierailija
28/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka elää huonossa parisuhteessa ovat siihen päätyneet tietenkin koska eivät omista kristallipalloa. Ja syitä taas miksi pysyy huonossa parisuhteessa on lukemattomia.

Tiedän parin jolla on hirveä suhde, mutta nainen ei voi erota koska uskonto. Kuulemma miehen pitää hänet hylätä. Ja sitähän mies ei tee koska hyötyy tästä naisesta kaikin tavoin. 

Vierailija
29/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietojen menetys. Elämä on huoletonta kun mitään ei saa otettua enää velaksi tai lainaksi. Kymmenen vuoden päästä tulen velattomaksi tekemättä mitään (vanhenee) ja pelottaa miten käy 

Vierailija
30/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit. 

Vierailija
31/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksittömyys. Nuorempana harrastin seksiä miesten mieliksi, itse en saanut siitä mitään. Jälkikäteen oli inhottava olo. Jossain vaiheessa iän myötä tajusin olevani aseksuaali ja nyt elänyt jo pitkään vapaaehtoisesti sinkkuna ilman seksiä. Elämäni on hyvää näin, en aio enää koskaan ryhtyä parisuhteeseen.

Vierailija
32/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko kuullut sellaisesta kuin rakkaus? Se yleensä sokaisee ihmisen ajattelukyvyn. Ja alussa tietenkin ihastutaan jolla hieman sama vaikutus. Rakastunut luottaa sokeasti, antaa anteeksi ja uuden mahdollisuuden, kerta toisensa jälkeen."

Olen kyllä kuullut. - Ja tiedostan itsekin olleeni ja kenties edelleen olen vaaran vyöhykkeessä. Ehkä minun siis pitäisi osata olla ioinen ja onneliinen siitä, että parisuhteeseen on aina haluttu edetä ja kulkea a-i-n-a jonkun toisen kanssa ja minun kohtaloni on ollut pysyä ikisinkkuna. 

Pelkään kyllä sitä, että jos joskus oikeasti kävisi niin, että joku oikeasti haluaisikin edetä ja olla parisuhteessa joskus vielä kanssani mistä olen kyllä haaveillut ja unelmoinut ja johon olen itse yrittänyt edetäkin, niin pilaan omalla käytökselläni kaiken. Käytökselläni, jolla osoitan epävarmuuetni ja arkuuteni; miten kukaan oikeasti haluaisi olla kanssani kun ei ole tähänkään asti halunnut.  Mitä hän haluaa minulta. Haluaako lyödä? Haluaako minut vain patjakseen? Kuvitteleeko, että voisin elättää häntä...

No joo.Yritän olla avoin ja toiveika ja elää unelmassa, että joskus minäkin sasin rakastaa tai olla rakastettu mutta kun aina ollut sinkkuna, enkä oikein toedä miksi niin joskus se on hankalampaa kuin tosina hetkinä.

Sen verran olen oppinuyt kuitenkin kunnioittamaan ja arvostaaan itseäni(kin) että en ole valmis ja halukas enää ihan knenen hyvänsä kanssa yrittään ja kokeilemaan pakolla ja väksin parisuhdetta.   - Sanokaa sitten vaan, että olen vain liian nrso ja kyllä mullekin kumppani löytyisi kun vain tiputtaisin rimani tarpeeksi alas.

Onneksi ilman parisuhdettakin pärjää, eikä sinkkuna elämsieen liity samanlaista stigmaa kuin vielä joitain vusoikymmeniä sitten.

Vierailija
33/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei ole lapsia tai kumppania on hyvä, niin eipä tarvitse kuin yrittää elättää itsensä. Näin työttömänä ollessa olen valmis tarvittaessa muuttamaan kauemmaksikin, jos saan "hyvän" työtarjouksen. - Toisaalta tämä tilanne ahdistaa. Ei ole kauaa siitä kun edellisen kerran muutin samasta syystä ja nyt elelen paikassa, jossa en oikeastaan tunne tai tiedä ketään sellaista, jonka kanssa viettäsin täällä aikaani kun ei se saamani tysuhde sitten jatkunutkaan niin pitkään kuin sekä minä että työnantaja työsopimusta tehdessämme uskoime sen kestävän. 

Vierailija
34/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen. Jos olisin tiennyt että tämän kokoisena saan olla rauhassa miehiltä niin olisin melkeinpä tarkoituksella lihottanut itseni

Vierailija
35/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksittömyys. Nuorempana harrastin seksiä miesten mieliksi, itse en saanut siitä mitään. Jälkikäteen oli inhottava olo. Jossain vaiheessa iän myötä tajusin olevani aseksuaali ja nyt elänyt jo pitkään vapaaehtoisesti sinkkuna ilman seksiä. Elämäni on hyvää näin, en aio enää koskaan ryhtyä parisuhteeseen.

En ole aseksuaali mutta josksu on miehenä käynyt mielessä, että on kai sekin ollut siunasus, ettei ole tullut harrastettua seksiä niin ei tarvitse edes ajatella, että olisi vaikka sillä äärimmäsien pienellä todennäköisyydellä tullutkin tahtomattaan isäksi. Tai saanut seksin kautta jonkun ikävän taudin tms. Tai menettänyt rahansa (- Viimeksi mainitut tuli mieleeni kun lähinnä tilanteissa, joita täällä meille "saamattomille" mieheille tosinaan ehdotetaan kuinka meidän kannattaisi lähteä vaikka Venäjälle tai kohti Thaimaata ja ostaa sieltä ellei täällä saa).

Vierailija
36/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välien katkaisu lähisukulaiseen. Mietin monesti onnellisena, miten olen säästynyt niin paljolta tämän 10+v. aikana, kun ei olla oltu missään tekemisissä. Hänen elämänsä on aina ollut jatkuvaa päihdehuuruista draamaa.

Vierailija
37/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka elää huonossa parisuhteessa ovat siihen päätyneet tietenkin koska eivät omista kristallipalloa. Ja syitä taas miksi pysyy huonossa parisuhteessa on lukemattomia.

Tiedän parin jolla on hirveä suhde, mutta nainen ei voi erota koska uskonto. Kuulemma miehen pitää hänet hylätä. Ja sitähän mies ei tee koska hyötyy tästä naisesta kaikin tavoin. 

Naisten kokemana eritavoin loukattuna ja satutettuan on tietysti aina väärin . Mutta toisinaan vaikuttaa sille, että osa -en väitä, että sinä- haluaa kokonaan ummistaa silmänsä sille, että myös mies voi olla se, joka parisuhteessa on väkivallan ja julman ja epäinhimillisen kohtelun uhri, Harvinaissempaa varmasti mutta se ei poista sitä, etteikö miehetkin voisi olla myös uhrin asemassa. - Johon tietysti osa huokaa, että se on niille ihan oikein kun niin moni mies on historian aikana ollut se joka on tominut julmasti loukkaavan ja satuttavan osassa. 

Vierailija
38/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei ole lapsia tai kumppania on hyvä, niin eipä tarvitse kuin yrittää elättää itsensä. Näin työttömänä ollessa olen valmis tarvittaessa muuttamaan kauemmaksikin, jos saan "hyvän" työtarjouksen. - Toisaalta tämä tilanne ahdistaa. Ei ole kauaa siitä kun edellisen kerran muutin samasta syystä ja nyt elelen paikassa, jossa en oikeastaan tunne tai tiedä ketään sellaista, jonka kanssa viettäsin täällä aikaani kun ei se saamani tysuhde sitten jatkunutkaan niin pitkään kuin sekä minä että työnantaja työsopimusta tehdessämme uskoime sen kestävän. 

Itsekin työtön ja vapaa lähtemään työn perässä ja lapseton sinkku. Eräs vakityössä oleva ystäväni sanoi olevansa kateellinen vapaudestani. Hänellä myös perhettä joten ei voi muuttaa muualle vaikka haluaisi.

Ongelma on siinä että rakastan liikaa tätä vapautta ja irtisanoudun yleensä kolmen vuoden kohdalla kun alkaa tympimään. Yritän pääosin löytää määräaikaista työtä jatkuvasti.

Vierailija
39/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että en syö säännöllisesti. Ensimmäinen ruoka on yleensä vasta töiden jälkeen. Olo on töissä paljon virkeämpi eikä nälkä vaivaa. Jatkuva 5 kertaa päivässä syöminen vain väsytti, rajoitti elämää kun jatkuvasti on nälkä sekä myös lihotti.

Vierailija
40/43 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen työ. Satuin päätymään raksahommiin juuri silloin kun tuli avioero. En usko että olisin kestänyt sitä ajanjaksoa jos olisin joutunut tekemään toimistotyötä silloin. Se äijähuumori ja raskas työ, jonka jälkeen kaatui illalla sänkyyn ja nukahti saman tien, se oli pelastus juuri sillä hetkellä. 

N35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi