Lyhyt hame yli nelikymppisellä. Onko mauton?
Kommentit (61)
Ei ole kyse vuosista, vaan kehopositiivisuudesta, ei miniä heille missään nimessä.
Riippuu miten määrittelet lyhyen. Polvien yläpuolelle jäävä on vielä ok, sen yläpuolelle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lyhyttä hametta tarkoitat? Olen lyhyt ja hoikka juoksua harrastava yli 50- vuotias. Omat hameet ja mekot ovat kaikki polven yläpuolelle. Osa reilustikin. Kaikki pidemmät näyttävät kamalalta. Ostan kuitenkin aina ikääni sopivia vaatteita. En mitään teinihametta päälleni laittaisi. Hyvällä maulla valittu ja tyylikäs lyhyt hame näyttää hyvältä myös aikuisella naisella.
Jotain tällaista.
Upeat suosikkituotteet Zalandolla: Lindex-SKIRT HILDA - A-linjainen hame - black https://www.zalando.fi/lindex-skirt-hilda-minihame-black-l2e21b01x-q11…
Ap
Ihana hame! Yksi lempihameistani on lähes samanlainen. Oma hame on hiukan pidempi, koska ikääkin minulla on enemmän. Tärkeintä on, että tykkäät itse hameestasi ja viihdyt siinä. Muiden mielipiteistä ei tarvitse välittää.
Työkaverit on ainakin suhtautunut tosi kivasti mun minihameeseen.
M45
No se nyt riippuu kuinka lyhyt ja kokonaiskuvasta.
Onko joku lapsellisen teinin nelikymppiseksi olettama näyttänyt lyhyessä mekossa teiniä paremmalta?
Lapsellinen teini tai teinin tasolle jäänyt vanhempi!
Kuule,.mulle Turun kaupungin töissä yks viiskymppinen eukko esitti jotain kommenttia kun mulla oli kaulahuivi jossa lappu Lindex.... Nuorisovaatteiden kaupasta ostaa vaatteet... Vähän ajan päästä se eukko tuli ja oli työssä Stockmannilta ostettu.pashmina kaulaan kiedottuna.
Vaatteet on mun aatteet!
Itselläni olisi mauton, koska olen pullukka ja hyvin reitevä. Ikää 10 vuotta vähemmän kuin sinulla. Jos taas olet hoikka, hame näyttää luultavasti ihan hyvältä. Tuo linkkaamasi yksilö sopii kuitenkin kaupunkikäytössä mielestäni ehkä ennemmin parikymppiselle. Rannalla kävisi minkä ikäiselle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret kollit viheltelee perään fitviu 😙
Epäilen.
Ystäväporukan kanssa bileissä tai yökerhossa ok, työpaikalla tai kadulla ei ok. Pitää olla pitkä takki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lyhyttä hametta tarkoitat? Olen lyhyt ja hoikka juoksua harrastava yli 50- vuotias. Omat hameet ja mekot ovat kaikki polven yläpuolelle. Osa reilustikin. Kaikki pidemmät näyttävät kamalalta. Ostan kuitenkin aina ikääni sopivia vaatteita. En mitään teinihametta päälleni laittaisi. Hyvällä maulla valittu ja tyylikäs lyhyt hame näyttää hyvältä myös aikuisella naisella.
Jotain tällaista.
Upeat suosikkituotteet Zalandolla: Lindex-SKIRT HILDA - A-linjainen hame - black https://www.zalando.fi/lindex-skirt-hilda-minihame-black-l2e21b01x-q11…
Ap
Tuo näyttää ihan teinihameelta ja on turhan lyhyt ainakin omaan makuuni. Menee talvella paksujen sukkisten kanssa, mutta paljaiden säärien kanssa mauton.
Voi kuule, Aira Samulin piti lyhyttä hametta vielä reilusti yli 90-vuotiaana. Just hyvä! Se on parasta kun ei mieti, miltä mukamas pitäisi näyttää missäkin iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tällaista.
Ap
Tuo näyttää ihan teinihameelta ja on turhan lyhyt ainakin omaan makuuni. Menee talvella paksujen sukkisten kanssa, mutta paljaiden säärien kanssa mauton.
Mauton? Minusta tuo näyttää ihan perushameelta eikä edes erityisen lyhyeltä.
Jos on hyvässä tikissä nii ei ole mauton. Suurin osa nykyään tuon ikäisistä on vaan valitettavasti lihavia. Ja oli läski sitten minkä ikäinen tahansa, ei mikään paljastava näytä hyvältä. Kuka sitä taikina selluliittiä haluaisi katsella..
Täytin 40 ja ajattelin tulevanakin kesänä käyttää lyhyiden hameiden lisäksi lyhyitä sortseja. Mahdun edelleen viime vuosikymmenen alussa ostamiini sortseihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse eläkeläinen ja en omista muita kuin lyhyitä hameita. Kauniit sääret.
Sama täällä, kuulema Euroopan paras pylly ja suoerkauniit reidet ja sääret. Harmi kun itse omaa pyllyä on niin hankala katsoa, olisi kiva nähdä kun se on niin kovin kehuttu.
Kun katselet kesävaatteita, vain rannalle sopivat lyhyemmät hameet. Muuten tyylikkäät vaatteet tarkoittavat aina hieman pidempiä, eikä niin paljastavia asuja, hameen pituus, kaula-aukon suuruus, kainaloiden ja "allien" huomioimista ( esimerkkinä: parhaita ovat holkki-hihaiset puserot ja mekot).
Kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäin esim. sääret, vartalon pyöreys tms., vaan vain kokonaisuus.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän kannattaa kiinnittää huomiota mm. kevyeen meikkiin, ohuissa sukkiksissa kulkiessa mm. polviin (eivät enää niin kauniit) ja juuri hameen pituuteen ja käytännöllisyyteen (jos joudutkin yhtäkkiä kumartumaan tms.). Vaatteilla voi halutessaan häivyttää epäedullisia ja voimistaa tyylikkäästi edullisia ominaisuuksiaan.
Tyylikkyys tarkoittaa aina toimivaa vaatekertaa, jossa ei vaikuta tyrkyltä paljastelijalta eikä joudu koskaan noloihin tilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun katselet kesävaatteita, vain rannalle sopivat lyhyemmät hameet. Muuten tyylikkäät vaatteet tarkoittavat aina hieman pidempiä, eikä niin paljastavia asuja, hameen pituus, kaula-aukon suuruus, kainaloiden ja "allien" huomioimista ( esimerkkinä: parhaita ovat holkki-hihaiset puserot ja mekot).
Kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäin esim. sääret, vartalon pyöreys tms., vaan vain kokonaisuus.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän kannattaa kiinnittää huomiota mm. kevyeen meikkiin, ohuissa sukkiksissa kulkiessa mm. polviin (eivät enää niin kauniit) ja juuri hameen pituuteen ja käytännöllisyyteen (jos joudutkin yhtäkkiä kumartumaan tms.). Vaatteilla voi halutessaan häivyttää epäedullisia ja voimistaa tyylikkäästi edullisia ominaisuuksiaan.
Tyylikkyys tarkoittaa aina toimivaa vaatekertaa, jossa ei vaikuta tyrkyltä paljastelijalta eikä joudu koskaan noloihin tilanteisiin.
Olet oikeassa. Parasta allien huomioimista todella on holkkihihaiset paidat ja mekot, korostavat kivasti käsivarsien paksuinta kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tällaista.
Ap
On liian tyttömäinen nelikymppiselle.
Mikä raja tuo " yli nelikymppinen" on? Riippuu niin paljon mm. kehon koostumuksesta ja muodoista!
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, Aira Samulin piti lyhyttä hametta vielä reilusti yli 90-vuotiaana. Just hyvä! Se on parasta kun ei mieti, miltä mukamas pitäisi näyttää missäkin iässä.
Aira oli poikkeuksellisen hoikka, alakroppa kuin teinitytön. Siksi hänelle ja muillekin vastaaville sopi minihame. Jos on enemmän kurveja, näyttää helposti miss Piggyltä. Ja istuessa hame vielä lyhenee.
Sit jos vielä sukkanauha vilahtaa kyykistellessä niin täydellistä.
M