Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat kokemukset LÄÄKÄRISSÄ,mitä sinulle tai tutullesi on käynyt? Kelpaa niin hyvä mutta outo lääkärikin kuin täysi osaamattomuus

Vierailija
19.02.2024 |

Aloitan: Kävin lääkärissä kurkkukivun takia,en muistanut yhden lääkkeeni nimeä ja lääkäri kurkkasi sen Omakannasta. Sitten lääkäri kysyi miksi minulle on määrätty niin mahdottomasti kosteusvoiteita ja tiesinkö että se on itseään ruokkiva keho,iho kuivuu mitä enemmän rasvaa pistän. Koetin sanoa että mulla on atopia mutta lääkäri oli päässyt vauhtiin. En keksinyt muuta kuin nostaa puseron leukaan ja näyttää ihottuman runnomat vatsani ja rintani että näyttääkö tämä siltä, ettei tarvitse rasvata? Lääkäri vaikeni hölmistyneenä ja tuntui vasta sitten muistavan miksi oikein tulin.

Olen 50vuotias,atoopikko 1vuotiaasta asti eikä IKINÄ tuota ennen lääkäri ole kyseenalaistanut sitä että tarvitsen kosteusvoidetta useaa eri purkkia (yhdellä pesen itseni,toisella rasvaan kehon jne),päinvastoin saatettu kysyä että olenko kokeillut rasvata.

Kommentit (228)

Vierailija
201/228 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettiin lääkärin kanssa vedet silmissä ja minä myös itseni hikeen. Olin kuumeessa ilmeisesti hauska. Se oli kamalaa sinällään koska olin siellä pahan nielutulehduksen takia ja nauraminen sattui kurkkuun. 

Vierailija
202/228 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/228 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kertoi omahyväinen virne naamallaan minusta liikkuvan juorun. 

Ei ollut edes paikkakunnan oma lääkäri. Emme olleet tavanneet aiemmin emmekä tavanneet koskaan sen jälkeen. Sai vaiennettua minut totaalisesti. 

Psykiatria leikkivä tk-lääkäri

Laitetaanpa taas tänne kun joku aina poistattaa.

Tämä lääkäri oli Alfred Sarno

Vierailija
204/228 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
205/228 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri alkoi tivata syönkö masennuslääkkeitä ja paljonko käytän alkoholia. Omakannassa lukee "Epäsiisti olemus".

Tulin mökiltä jossa olin kaatunutkin. Yllä ns pieruverkkarit eli huonommat housut, villasukat ja Crocsit.  Nii  ja joku vanha pubia mainostava t-paita kasarilta. Mökkilook. Tukkakin  taisi olla vähän likainen,

mutta sanoin kyllä olleeni  mökillä.

Ja en alkanut siinä kaatumisen jälkeen tuskissani pestä tukkaa ja vaihtaa vaatteita..

Vierailija
206/228 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on monta ja tähän ei riitä tila kirjoittamaan. Sanotaan,  että lukuisia rikoksia tapahtunut terveydenhuollossa, jossa olen uhri ja lisäksi osa ri ole edes olleet oikeita lääkäreitä, vaikka ovat esiintyneet  sellaisina ihan HUS virallisissa tiloissa kuten sairaaloissa.Kirjaukset myös tehty  virallisesti. 

Eikä olekin järkyttävää,  että Suomessa tuollainen toiminta on mahdollista?

Siitä kyllä  tietää useampi. 
Eikö poliisia tai oikeuslaitosta kiinnosta?

Kyllä Suomi on oikeusvaltio! 

Vierailija
207/228 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli eräs vaiva jota ei oikein ensin uskottu ja lääkäri ehdotti josko kokeilisin ajatella muita asioita.  Toinen lääkäri ei saanut tietokonetta auki. Kolmas epäili että tuon sukulaiseni turhaan lääkäriin kunnes lopetti hengittämisen, mentiinkin sairaalaan ja selvisi onneksi. Eipä muita tuu mieleen heti. 

Vierailija
208/228 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sisätautilääkärillä, joka paineli vatsaani ja kyseli että mitä oikein harrastan kun keskivartalon lihaksisto oli hänen mielestä normaalia kehittyneempi?

Seuraavalla viikolla toinen lääkäri oli puolestaan kirjoittanut että "potilaalla ylipainoa, painon pudotus ja terveelliset elintavat auttaisi pitkällä tähtäimellä..."

M43

Vierailija
209/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
210/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärikäynnistä muisto. Hammas tuli paikattua, mutta lääkäri meni jotenkin oudon näköiseksi kun otti pumpuleita pois. En kysynyt mitään, eikä hänkään kertonut jotain tapahtuneen. Kotona vessassa kilahti jotain lattialle, kas se oli poranterä. 

Vierailija
211/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä oli pitkään jatkunutta,öisin pahenevaa yskää ja voimat ihan poissa,nukkui sohvalla kun ei kyennyt kiipeämään portaita  yläkertaan. Tuli kotiin nenäsuihkeen kanssa.

Varattiin uusi aika ja mä lähdin tällä kertaan mukaan.  Nyt tutkittiin kunnolla kun  leijonaäitinä vaadin  ja löytyi mykoplasma.

Vierailija
212/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lääkärini kumpaakin sukupuolta olleet tosi kivoja ja asiallisia, paitsi eräs miesgyne, jonka luota lähdin mäkeen heti alkuhaastattelun yhteydessä.

About isäni ikäinen psykiatrian erikoislääkäri jäi mieleen.

Hakeuduin kolmekymppisenä 

ADHD & Asperger_asioissa

hänen privavastaanotolleen Hgin keskustaan. 

Kerran

minulle soittaessaan hän äityi avautumaan

kollegoista todeten lääkäreiden kadehtivan toisiaan. Keskustelimme hetken kaikkialla vallitsevasta kilpailuhenkisyydestä; hetken aikaa minusta tuntui, että olin hänen terapeuttinsa. Hänellä oli selvä harmitus, jonka halusi vapauttaa kuuleville korville.

Hän on edesmennyt. Uutinen tavoitti minut Savossa. 

E

Vierailija
213/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kertoi minulle puhelimessa, että minulta on muiden tutkimusten ohessa löytynyt ns. sattumalöydöksenä kasvain päästä. Mitään muuta hän ei siitä kertonut, kuin sen, että saan kutsun lisätutkimuksiin.

Pakko oli googlata, mistä oikeasti on kyse. Muuten varmaan kuolisin pelkoon.

Vierailija
214/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa alkoi kauhea köhä. Muutettiin samoihin aikoihin miesystäväni kanssa yhteen,hissittömän talon toinen kerros ja tuntui etten selviä portaista. Jouluaattona en jaksanut lähteä hautausmaalle,jo metrin kävely vei mehut.

Kävin terveyskeskuksessa ensimmäisen kerran kun olin köhinyt 2vkoa ja oli se muutto edessä, lääkäri sanoi vähän vihaisena että eihän tämä ole edes pitkäkestoinen yskä! ja kirjoitti samaa yskänlääkettä,jota saa reseptivapaana apteekista. Ei apua.

Toisen kerran hakeuduin terveyskeskukseen uuden vuoden jälkeen kun kykenin lähinnä enää  makaamaan sohvalla. Sain buranaa,suihkeen kuiville nenän limakalvoille ja ohjeen hävittää lemmikit (ei ole) ja lopettaa polttaminen (en polta).  Köhä vaan jatkui. Itkin miehelleni,että miä kuolen tähän.

Lopulta  helmikuussa hakeuduin yksityisille ja lähes itkin,että antakaa jotain muuta kuin särkylääkettä ja nenäsuihketta! Lääkäri määräsi verikokeen josta paljastui kuumeeton, pitkittynyt mykoplasma.

Vierailija
215/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kertoi omahyväinen virne naamallaan minusta liikkuvan juorun. 

Ei ollut edes paikkakunnan oma lääkäri. Emme olleet tavanneet aiemmin emmekä tavanneet koskaan sen jälkeen. Sai vaiennettua minut totaalisesti. 

Psykiatria leikkivä tk-lääkäri

Kuulostaa sekopäältä. 

Vierailija
216/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettiin lääkärin kanssa vedet silmissä ja minä myös itseni hikeen. Olin kuumeessa ilmeisesti hauska. Se oli kamalaa sinällään koska olin siellä pahan nielutulehduksen takia ja nauraminen sattui kurkkuun. 

Minä kysyin lääkäriltä miksi on jatkuvasti joku flunssa, sanoi että kun syksyllä kiertää satoja flunssia, minä siihen että kaikkiko ne minulle tulee. Lääkäri alkoi nauramaan 

Vierailija
217/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin lääkäriin keskustelemaan nielurisojen poistosta, työterveys oli ohjannut minut julkiselle puolelle erikoislääkärille koska kuorsasin, minulle oli alkanut tulemaan angiinoita ja kurkku oli muutenkin usein epämukavan tuntuinen. Kyseinen erikoislääkäri oli myöhässä, mikä ei sinäänsä haitannut, mutta sen lyhyen ajan mitä juteltiin oli todella kireän ja ärsyyntyneen oloinen. Heti kun pääsin sisään huoneeseen tämä alkoi selittää että ei nuoret naiset kuorsaa, tuollaiset on vanhojen miesten ongelmia ja sinä et ole vanha mies. Angiinatkin oli kuulemma normaali osa elämää (???) ja ne nielurisat on varmasti ihan hyvät. Tämän 5-10min kestäneen yksipuoleisen monologin jälkeen lääkäri totesi että joo, eiköhän tämä ollut tässä, ja alkoi hätyyttelemään pois. Kurkkuun ei ikinä edes katsottu ja olo oli sellainen että mitä v... juuri tapahtui.

Kannattaa pitää puolensa ja lyödä nyrkkiä pöytään. Tuollaisesta käynnistä ei pitäisi maksaa mitään. 

Vierailija
218/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä lukee, niin käy väistämättäkin mielessä, miten lääkärikäynnit ovat joskus pelkkää rahastusta. Pitäisi jatkossa dokumentoida jokaikinen lääkärikäynti. Ottaa naihalle tai jopa kuvata. Juridisesti pitäisi olla ok, jos on vain kahdestaan lääkärin kanssa siinä tilassa. 

Vierailija
219/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona aikaan menin Mehiläiseen näyttämään kurkkuani. Tyyppi puhui suomea, uutta nimi ei ollut suomalainen. Kurkisti maskin reunasta kurkkuun ja sanoi, että sinulla on keuhotauti se paranee kun lopetat kahvinjuonnin. jos ei parane, niin tule kahden viikon kuluttua uudestaan ja otetaa käyttöön blän bii.  Ukko saa odotella, että tulisin, ihan oikeesti oliko oikea lääkäri.

"Laatupalvelua" Mehiläisessä. 

Vierailija
220/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta vain #212. E

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme