Maria, 33, joutuu muuttamaan koska rahat eivät enää riitä
https://yle.fi/aihe/a/20-10006315
Miten hallituksen uudistukset auttavat artikkelin henkilöä työllistymään? Varmaan kaikkensa yrittää ja stressaa itsensä hengiltä joka päivä ilman kurjuuttamistakin.
Kommentit (1014)
Siis tämä nainen uhriutuu, kun yhteiskunnan maksamassa asunnossa ei ole merinäköalaa?
Siis oikeasti?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisi töihin tienaamaan niin ei tarvitsisi valitttaa tukien pienuudesta. Vähän ryhtiä elämään ja vastuuta itsestä niin elämä hymyilee. Toisten rahoilla loisiminen on rumaa.
Etkö tajua ettei hän ole työkykyinen nyt? Koko ajan pyrkii eteenpäin!!! On rumaa pilkata sairasta loiseksi. Töihin ei niin vaan mennä.
Miksi se ei ole työkykyinen? Mitä vakavaa sairautta se sairastaa kun se ei kykene töihin? Miten se kykenee hoitamaan lapsia jos se ei kykene työelämään?
Mitä se sinulle kuuluu, mitä vaivoja hänellä on? Et sinäkään kerro verta vuotavista peräpukamistasi ja kroonisesta eturauhastulehduksestasi lehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä nainen uhriutuu, kun yhteiskunnan maksamassa asunnossa ei ole merinäköalaa?
Siis oikeasti?!
Mitä jos lukisit jutun ennen kuin lauot typeriä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisi töihin tienaamaan niin ei tarvitsisi valitttaa tukien pienuudesta. Vähän ryhtiä elämään ja vastuuta itsestä niin elämä hymyilee. Toisten rahoilla loisiminen on rumaa.
Etkö tajua ettei hän ole työkykyinen nyt? Koko ajan pyrkii eteenpäin!!! On rumaa pilkata sairasta loiseksi. Töihin ei niin vaan mennä.
Miksi se ei ole työkykyinen? Mitä vakavaa sairautta se sairastaa kun se ei kykene töihin? Miten se kykenee hoitamaan lapsia jos se ei kykene työelämään?
Mitä se sinulle kuuluu, mitä vaivoja hänellä on? Et sinäkään kerro verta vuotavista peräpukamistasi ja kroonisesta eturauhastulehduksestasi lehdessä.
Jos hän saa yhteiskunnalta tukirahoja ja hän haluaa eläkkeelle meidän muiden elätettäväksi niin kyllä se meille muille kuuluu miksi hän ei ole työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti?!
Mitä jos lukisit jutun ennen kuin lauot typeriä kommentteja.
No sehän oli yksi valituksen aiheista.
Myöskään ilotulitukset eivät uudesta asunnosta näy niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse on tilanteensa aiheuttanut hankkimalla liikaa lapsia. Hyvin harva vakavarainenkaan jolla on kunnolliset tukiverkot vääntää enää sen kolmannen lapsen.
Minusta hänellä oli kyllä selviytyjän asenne, kun ei ollut jäänyt tuleen makaamaan. Mutta kyllähän tuossa on ensimmäinen lapsi tehty kaksikymppisenä ja sitten kaksi perään, ilman tuloja ja koulutusta. Jospa tämä toimisi nuorille opiksi.
Moni nuori ajatteli varmaan jokunen aika sitten, että yhteiskunta kyllä huolehtii, kun tekee lapsia. Kaiken kallistumisen takia on tässä moni joutunut köyhyysloukkuun, ei vain ne joilla on lapsia. Suomi on ajettu alas.
Vierailija kirjoitti:
Miten Mari voi olla niin sairas ettei kykene töihin? Miten se ei pysty olemaan vaikka kaupan kassalla töissä?
Töihin tuollaiset l o iset pitäisi laittaa ja hyvä vaan että noilta leikataan tukia pois.
T:duunari,ytk ja nykyinen hallitus on hyvä
Jos on vaikkapa reuma pahana käsissä.
T. Työtön jolla reuma
Vierailija kirjoitti:
Perintönä köyhyys.
Maria on itsekin köyhästä perheestä ja nyt hän on köyhä ja nyt myös hänen lapsensa ovat köyhiä. Siinä on kolme sukupolvea köyhyyttä. Miten tämä saataisiin katkaistua? Tämä ongelmien periytyminen?
Tätä tapahtuu monessa perheessä. Oli sitten kyse köyhyydestä, päihteistä, parisuhde väkivallasta, vaikeuksista koulussa... Perintönä ongelmat.
Köyhät pitäisi pakkosteriloida jo synnytyslaitoksella. Miksi noiden yhteiskunnan kiviriippojen annetaan edes lisääntyä. Ikinä ei köyhyyskierre katkea kun mokomat tekevät lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta 33-vuotias ja nyt jo elämänhallinta täysin kateissa.
Elämää ei voi hallita. Sairauksia voi tulla ilman omia valintoja.
Mitä sairauksia tolla on ettei se kykene töihin? Miksi se on tehny lapsia jos se on sairas?
Ehkä sillä ei ollut niitä sairauksia vielä silloin. Moni nainen sairastuu lasten saannin myötä tai ahdistavan avioliiton myötä. Keho ja mieli ovat yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Itse on tilanteensa aiheuttanut hankkimalla liikaa lapsia. Hyvin harva vakavarainenkaan jolla on kunnolliset tukiverkot vääntää enää sen kolmannen lapsen.
Eikös tämä nainen ole sairastunut lasten saannin jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Mari voi olla niin sairas ettei kykene töihin? Miten se ei pysty olemaan vaikka kaupan kassalla töissä?
Töihin tuollaiset l o iset pitäisi laittaa ja hyvä vaan että noilta leikataan tukia pois.
T. Työtön jolla reuma
Sitten hän ei kyllä pystyisi huolehtimaan lapsistakaan. Kun minun reumani on pahana käsissä, en pysty kantamaan ostoksia, siivoamaan tai laittamaan ruokaa. Välillä en pysty edes taivuttamaan kättäni, jotta voisin haarukoida ruokaa suuhuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta 33-vuotias ja nyt jo elämänhallinta täysin kateissa.
Elämää ei voi hallita. Sairauksia voi tulla ilman omia valintoja.
Valitettavasti aika monella ei ole edes halua hallita elämäänsä. Huumeiden käyttäjä, mielisairaat, työttömät ja vastaava joukko ei edes halua mitään muuta kuin rahaa, huumeita, paijausta yhteiskunnalta. Missään nimessä ei työnteko kuulu näiden kuntoutusvalikoimaan. EI pidä ehkä yleistää mutta suurin osa näistä on yhteiskunnalle vain kuluerä eikä mitään saada vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Perintönä köyhyys.
Maria on itsekin köyhästä perheestä ja nyt hän on köyhä ja nyt myös hänen lapsensa ovat köyhiä. Siinä on kolme sukupolvea köyhyyttä. Miten tämä saataisiin katkaistua? Tämä ongelmien periytyminen?
Tätä tapahtuu monessa perheessä. Oli sitten kyse köyhyydestä, päihteistä, parisuhde väkivallasta, vaikeuksista koulussa... Perintönä ongelmat.
Tämä. Itse olen tällaisesta kammennyt itseni akateemiseksi ja hyville palkoille. Muu perhe ja suku syvemmälle suohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintönä köyhyys.
Tämä. Itse olen tällaisesta kammennyt itseni akateemiseksi ja hyville palkoille. Muu perhe ja suku syvemmälle suohon.
Minä taas olen jättäytynyt tarkoituksella lapsettomaksi. Väkivaltaisten ja välinpitämättömien vanhempien jättämä "perintö" mielenterveyteeni ja jaksamiseeni on sen verran suuri.
En jaksanut lukea, mutta kuvan perusteella voin jo profiloida, että työt ei oikein maistu. Tai on ainakin hyviä syitä miksi ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön jolla reuma
Sitten hän ei kyllä pystyisi huolehtimaan lapsistakaan. Kun minun reumani on pahana käsissä, en pysty kantamaan ostoksia, siivoamaan tai laittamaan ruokaa. Välillä en pysty edes taivuttamaan kättäni, jotta voisin haarukoida ruokaa suuhuni.
Kyllä minä voin huolehtia lapsistani. Mutta en pystyisi istumaan kaupan kassalla.
Miten ilmainen, vastikkeeton raha sitten motivoi työllistymään, ap?
t. nettomaksaja
Vierailija kirjoitti:
Surullista että 300 euron takia pitää laittaa elämä uusiksi.
Lakatkaa tuijottamasta yksittäisten ihmisten satasia. Ne valtion RA-HAT ON LOP-PU, tajutkaa nyt jo!!!! Tästä eteenpäin on asuttava ja elettävä sen mukaan mihin on varaa. Yhteiskunta ei enää maksa kaikille kaikkea ja syy siihen on se, että olemme kansakunta, joka ei kykene tuottamaan työllä sitä rahaa mitä tarvittaisiin siihen mitä haluttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksiossa asuminen ei ole maailmanloppu. Äiti ja yksi lapsista yhteen huoneeseen, muut lapset toiseen. Toivottavasti on erillinen keittiö, siellähän porukat yleensä viettää aikaa. Näin asuttiin ennenkin.
Se toinen huonehan on olkkari.
Todennäköisemmin lapset menee makkariin, äiti nukkuu olkkarissa vuodesohvalla.
Ihanko totta, että äiti nukkuu olkkarissa.
Avustusten viidakon opiskelusta pitäisi myöntää mitali, että sen jokainen hallitsee.
80 luvulla oli sossusaantö. Aina kun lapsia syntyy lisää, kunnan pitää osoittaa aina isompi asunto. Kymmenen lasta, kymmenen huonetta ;)
okei..80-luvulla minä jaoin lääkäriperheessä pikkusiskon kanssa huoneeni..Mutta sehän toki oli aivan oikein kun oltiin niitä hyväosaisten pentuja. Eipä tuosta toisaalta ole mitään traumaa jäänyt.
Minun puolesta tuokin hörhö voi makoilla kotona niin paljon kuin huvittaa kunhan se ei sitä tee veronmaksajien rahoilla.