Maria, 33, joutuu muuttamaan koska rahat eivät enää riitä
https://yle.fi/aihe/a/20-10006315
Miten hallituksen uudistukset auttavat artikkelin henkilöä työllistymään? Varmaan kaikkensa yrittää ja stressaa itsensä hengiltä joka päivä ilman kurjuuttamistakin.
Kommentit (1014)
Vierailija kirjoitti:
kasvatetaan vaan julkista sektoria ja tulonsiirtoja, niin kaikki voivat jatkaa elämistä kolmioissaan. Tai sitten ei
Julkisen palkkoja voidaan jakaa. 60000 ja sillä palkkaa 3 ihmistä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen kerran lasten isä liehuu teillä tietämättömillä ilman vastuun taakkaa?
Niin. Jos ottaa vastuullisen miehen lastensa isäksi, niin jää uhrautumisen mahdollisuudet vähemmälle. Ei tee YLE silloin juttua.
Ite oot läskiporsas, mä oon fitnessmama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta.
Puhutte, että ei saisi olla lemmikkiä.
Ja sitten itsellänne teillä on koira ja käytte etelän matkoilla, ravintoloissa, uimahalleissa, jääkiekko-otteluissa.
Minäkin haluaisin meidän perheeseen lemmikin, koska ollaan aina kotona. Ainut missä käydään on ruokakauppa ja töissä olen aina kun pääsen. Puolisolla vakituinen työ.
Sitten ihmetellään, että ihmisille tulee ylipainoa, kun mitään kivaa ei saisi elämässä olla.
Ja samaan aikaan tänne tulee koko ajan muualta porukkaa asumaan.
No on se vähän eri asia jos lemmikkinsä hoidon maksaa omasta palkkapussissa, samoin muut luettelemasi asiat. Ymmärrän että lemmikistä on todella paljon iloa, mutta onko se ihmisoikeus? Jos rahaa ei ole vaikkapa terveydenhuoltoon, tai asumistukea vähennetään
Ehkäpä syynä on kielenkäyttösi ja suhtautumisesi toisiin.
Aikanaan asuin Hesassa, oli vakituinen duuni ja luottotiedot kunnossa. Tuli avioero, hain kaupungilta asuntoa, niin ei saanut. Puoli vuotta olin asunnottomana, kunnes sain erään vakuutusyhtiön talosta kämpän. Tuon ajan sitten kortteerasin kaverin nurkissa, koiraa kun ei voinut viedä lopetettavaksi isäni kehoituksesta. Faijalla itsellään on kämppä Hesassa pääosin tyhjillään kun asuu muualla.Ei päästänyt asumaan asuntoonsa vuokraakaan vastaan, kun vaimon tyttären piti päästä kortteeraamaan ko. kämppään. Tuli 10v. välirikko ja selvisi myöhemmin, että tämän rouvan tyttö kusettanut faijaa perusteellisesti kämppäasioissa. Tuhosi asuntoa ja piti bileitä, mistä naapurit hermostuivat ja koko ajalta ei maksanut mitään vastikkeita. Puhumattakaan on selvää, millaiset välit on omaan isääni. Kun joskus joutuu kunnalliskotiin tai hoitolaitokseen, niin en käy tapaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Teitä vakituisia inhotaan työpaikoilla. Mitään muuta ette osaa kuin kehua ulkomaanmatkoillanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä vakituisia inhotaan työpaikoilla. Mitään muuta ette osaa kuin kehua ulkomaanmatkoillanne.
Kateellisen ulina on musiikkia korville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ihminen voi olla ruma. Sotkut ihossa, l-koodi tukka ja vanhat lävistyksenreiät kruunaavat komeuden. Ei tollasta ainakaan asiakaspalvelutehtäviin voi laittaa.
Jeps jännästi näiltä löytyy rahaa lävistyksiin,tatuointihin,tupakkaan,Alkoon...muttei ruokaan!! Yhteiskunta hyysää liika tämän kaltaisia äitejä joilla ei motivaatiota/intoa edes yrittää yhtään mitään ja on kaikenmaailman "sairauksia" ennenkuin 30 täyttää:D tai tuossa tapauksessa 33 mutta jännästi on aina kaikenmaailman sairauksia ettei muka pysty tekemään töitä tietyn terveydentilan takia mutta samalla kuitenkin työkkäri pitää kirjoilla:D aina näin! Kummasti näitä 20-40 vuotiaita joilla kaikkia sairauksia yms kun pitäis yrittää hakea töitä ja omaa toimeentuloa!
Sähän tiedätkin hänen ja kaltaistensa elämästä kaiken :D Lävistys nyt varmaan montaa kymppiä maksa ja tatuoinnit otettu joskus. Ja se että jotkut pienituloiset eivät osaa käyttää rahaa järkevästi, ei tarkoita että kaikki olisivat samanlaisia, mutta sehän on vaikeaa käsittää?
Vaikea vissiin käsittää että sairastuminen ei katso ikää. Monet ovat myös vain osatyökykyisiä terveydentilan tai perhetilanteen takia. No, hallitus kaikessa viisaudessaan poistaa työttömyysetuudesta suojaosan, eli nyt ei sitten monen tilanteessa kannata ottaa edes sitä osa-aikaista työtä vastaan kun siitä ei mitään hyödy. Eli viedään sitten mahdollisuus minkäänlaiseen työntekoon.
Olin sijaisuutta tekemässä ja siellä johtaja piti oikein leuhkimispuheen itsestään ja kesämökeistään ja ulkomaanmatkoistaan samalla kun toiset miettivät riittääkö rahat ruokaan, kun sijaisuus päättyy.
No, Suomi nyt on tunnettu ilkeistä miehistään.
Italialaiset miehet on kivempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ruma mies, lyhyt ja kalju.
Loiset vttuuun Suomesta. Olette oksettavia pskiaisa.
Te vakituiset työntekijät olette ilkeitä.
Tanttoja jotka on olleet muutamassa työpaikassa elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan asuin Hesassa, oli vakituinen duuni ja luottotiedot kunnossa. Tuli avioero, hain kaupungilta asuntoa, niin ei saanut. Puoli vuotta olin asunnottomana, kunnes sain erään vakuutusyhtiön talosta kämpän. Tuon ajan sitten kortteerasin kaverin nurkissa, koiraa kun ei voinut viedä lopetettavaksi isäni kehoituksesta. Faijalla itsellään on kämppä Hesassa pääosin tyhjillään kun asuu muualla.Ei päästänyt asumaan asuntoonsa vuokraakaan vastaan, kun vaimon tyttären piti päästä kortteeraamaan ko. kämppään. Tuli 10v. välirikko ja selvisi myöhemmin, että tämän rouvan tyttö kusettanut faijaa perusteellisesti kämppäasioissa. Tuhosi asuntoa ja piti bileitä, mistä naapurit hermostuivat ja koko ajalta ei maksanut mitään vastikkeita. Puhumattakaan on selvää, millaiset välit on omaan isääni. Kun joskus joutuu kunnalliskotiin tai hoitolaitokseen, niin en käy tapaamassa.
Huhhuh, melkoinen kokemus sinulla, kiitos kun jaoit. Hirvittävää ettei oma vanhempasi auttanut sinua kun apua tarvitsit. :( Hän ei tosiaankaan ole ansainnut sinulta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisko nää toisten haukkumiset jättää tästäkin ketjusta pois? Päiväkodin pihallakin on asiallisempaa keskustelua kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Lehtijuttu on kovin vaillinainen. Isä ohitetaan. Hänen maksunsa.
Vaikka hän olisi kuollut, saisi lapset kelan perhe-eläkettä, olettaen että hänkin työtön ollut ja opiskelut kesken .
Ja kuten joku tais kirjoittaa, on lakisääteinen minimitoimeentulotuki, määrätty summa aikuisille, samoin lapsille iästä riippuen.
Jos yhteenlasketut etuudet hyväksyttyjen menojen jälkeen jää alle, saa toimeentulotukea jotta käyttöön jää lakisääteinen minimi.
Toimittajat joko ei tee taustatyötä tai tekevät säälikirjoituksia.
Jep. Jutun faktat eivät täsmää. Mietin myös. että mahtaako taustalla olla lisäksi ylivelkaantumista/ulosottoa. En siis väitä että näin olisi, mutta todella monella sosiaalitoimen asiakkaalla näin ikävä kyllä on. Rahat eivät millään voi riittääkkään elämiseen, jos on otettu lainaa, kulutusluottoja, pikavippejä jne. yli maksukyvyn. Yksilöiden holtitonta rahankäyttöä ja velkaantumista ei silti mielestäni voida alkaa kompensoida sosiaalituilla, koska silloinhan me työssäkäyvät maksaisimme omien lainojemme lisäksi sosiaalitoimen asiakkaiden lainoja. Ei minulla ainakaan sellaiseen ole kiinnostusta, elän jo valmiiksi varsin niukasti omilla palkkatuloillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisko nää toisten haukkumiset jättää tästäkin ketjusta pois? Päiväkodin pihallakin on asiallisempaa keskustelua kuin täällä.
Niin, voitko lakata haukkumasta työttömiä.
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen kerran lasten isä liehuu teillä tietämättömillä ilman vastuun taakkaa?
Ja jälleen kerran nainen keksii keinon syyllistää miestä vaikka väkisin.
Onko syyllistämistä kenties se, että peräänkuuluttaa lasten isän vastuuta yhteisistä lapsista huolehtimisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen kerran nainen keksii keinon syyllistää miestä vaikka väkisin.
Onko syyllistämistä kenties se, että peräänkuuluttaa lasten isän vastuuta yhteisistä lapsista huolehtimisesta?
Sekin ilmeisesti liikaa vaadittu osalta mukamas aikuisista miehistä. Paha mieli tulee jos mitään velvollisuuksia on.
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa.
https://www.jyvaskyla.fi/uutinen/2023-09-04_palkkatuesta-apua-tyontekij…
Hallitus leikkaa ja syntyvyys vähenee entisestään.
Kohta saa irtisanoa ala-asteen opettajia.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏