Siemailen sivistyneesti 5-10 lasia viiniä illassa arkisin eikä ole mitään ongelmaa alkoholin suhteen.
Olen hyvässä työssä ja tienaan hyvin. Juon n. 7-9 lasia keskimäärin per ilta viiniä arkisin 5 päivänä viikossa ja viikonloppuisin menee 1-2 pulloa ilta.
En todellakaan koe olevani juoppo.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap juo alkoholittomia viinejä :D :D
Miten niin?
Kohta 15 vuotta juonut ja käyn kerta vuoteen verikokeissa. Arvot ok. Nyt kahvilla töissä ilman viiniä :D
Ap
Varmistin vielä asian, että eikö ole tarvetta ultrata. Lääkäri sanoi, että ei. Maksa-arvot kohoaa jos maksassa on häikkää. Kysyin myös, kun välillä lukee pelottelua terveyskirjastosta, että arvot voi vaikeassa kirroosissa olla normaalit, mutta kuulemma se johtuu taas siitä sitten, että maksa on jo lakannut toimimasta lähes kokonaan ja silloin ihminen on jo todella huonovointinen ja valtava askites. Aluksi arvot kohoaa aina. Lääkärin mukaan minulla ei ole edes rasvamaksaa.
Ap
Mites se billirubiiniarvo?
Alhaiset. Otettu. Samoin afos. Pyysin, koska kerroin juomiseni.
Ap
Niin minäkin juon joka päivä.
Olen perusterve mies.
Olutta ostan 12 tölkin lootan, joka päivä töistä päästessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Kohta 15 vuotta juonut ja käyn kerta vuoteen verikokeissa. Arvot ok. Nyt kahvilla töissä ilman viiniä :D
Ap
Varmistin vielä asian, että eikö ole tarvetta ultrata. Lääkäri sanoi, että ei. Maksa-arvot kohoaa jos maksassa on häikkää. Kysyin myös, kun välillä lukee pelottelua terveyskirjastosta, että arvot voi vaikeassa kirroosissa olla normaalit, mutta kuulemma se johtuu taas siitä sitten, että maksa on jo lakannut toimimasta lähes kokonaan ja silloin ihminen on jo todella huonovointinen ja valtava askites. Aluksi arvot kohoaa aina. Lääkärin mukaan minulla ei ole edes rasvamaksaa.
Ap
Mites se billirubiiniar
Se on yhdellä l:llä, "bilirubiini".
Konjuktoitunut ja konjuktoimaton. Niiden koholla pelkkä olo ei edes viittaa maksaan jos arvot on muuten kunnossa, voi kertoa sappiongelmista.
Sanat "sivistynyt" ja "5-10 lasillista päivässä" samassa lauseessa🤣🤣🤣🤣
Juu niin varmaan olet. Juoppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Ap
Ap
Mites se billirubiiniarvo?
Jos bilirubiini on koholla reilusti niin henkilö menehtyy hyvin lyhyessä ajassa ilman hoitoa.
Itsekin olen joskus luullut kalpeata valoa heijastavaa ihoani keltaiseksi, mutta bilsut oli hyvät :D.
Eihän alkoholisti itse koskaan koekaan olevansa juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Ap
Ap
Mites se billirubiiniar
Mä join joskus 5 vuotta päivittäin ja bilirubiinit oli koholla, mutta laski, kun lopetin. Nykyisin arvot hyvät ja olen raitis. En ole päätöstä katunut.
M41
"Viini,se hienompi tapa vetää perseet olalle"..
Kyllähän jotkut tosiaan on sellaisia luonnonoikkuja, että pystyvät vetämään uskomattomia määriä alkoholia pitkään, ja säilymään terveenä ja työkykyisenäkin. Se stoppi saattaa sitten toki tulla hyvin äkkiä ja alamäki olla jyrkkä. Mutta tosiaan, jotkut elää jopa sinne yli 70v ikään ennen kuin elimistö pettää.
Lapset ja työn tuottavuus sekä elämänlaatu tuosta kärsii kyllä ihan varmasti.
Pahin on joka päivä juominen. Maksa ei saa yhtään lepoa. Mielummin kerran viikossa persiit olalle kuin joka päivä tissuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Et, vaikka suurukulutuksen raja on naisilla 2 pulloa viikossa? Miehillä tuplat.
Oho, ilouutinen. Oletin määrän olevan paljon pienempi. Lauantaisin menee pullo punkkua. Aikaisemmin en noista tiennyt tai ymmärtänyt mitään muuta eräällä ukon kaljanhakureissulla ostin muutaman pullon gruusialaisia ja abhasialaisia viinejä joita ainakaan meidän kylän alkossa ei ole. No nehän on hyviä. En noissa kyllä suuria eroja huomaa, mistä lie maistelijat keksiikään noita makujaan. Jatketaan maistelua, ehkä juttu joskus avautuu.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole väliä juoko Pirkkaa vai Mummia holisti on holisti. Yleinen luulo kyllä on että juoman hinta vaikuttaa.
Kyllä hinta vaikuttaa, ainakin meillä. Jos on Viron juomat, siis oluet loppu niin sitten pidetään tipatonta. Se on nuukuutta ja periaatettakin että meidän verottajalle ei anneta enempää. Samalla rahalla saa pikku lomamatkan ja juomat ynnä muuta muutaman kerran vuodessa. Seuraavan kerran ens kuussa muutama päivä etelänaapurissa.
Kuinka siemailet laseja? Murskaatko ne ensin vai oletko horokurkku, josta mahtuu alas kokonainen juomalasikin?
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin juon joka päivä.
Olen perusterve mies.
Olutta ostan 12 tölkin lootan, joka päivä töistä päästessä.
Sama juttu mutta noin 3- 8 olkkosta lähes joka päivä. Olut on mietoa ja meikäläisen tahdilla ei edes ajokunto mene muuta kuin jossain juhliessa. On siis alkometri enkä aja jos olen ottanut yhtään mutta asiaa on tutkittu ja paljon puhalleltu.
Nimenomaan. Kyllä sen pöhötyksen naamasta näkee. Ja joillakin vyötärönympäryksestä.
Epäilen nyt hieman aloituksessa esille tuotujen asioiden paikkansapitävyyttä. Toki jos on vielä nuori, niin ehkä tuon kyseisen määrän pystyy juomaan, ja selviytymään krapulasta nopeammin.
Itse en ainakaan pysty enää juomaan oikeastaan yhtään. Jos juon esim. vaikkapa valkoviinipullon koko sisällön, niin takuuvarmasti saan lähes välittömästi pahoja hengenahdistuskohtauksia ja joutuisin soittamaan Hätäkeskukseen ja pyytämään ambulanssin paikalle. Jota olen itse asiassa historiassa tekemäänkin. Tosin enää sitä ei voi tehdä. Koska, jos tekisin niin, niin varmaankin joutuisin psykiatrin eteen. Näin ainakin P-Savon sairaanhoitopiirissä. Yritän kaikkeni pysyäkseni raittiina, jotta en kuormittaisi Hätäkeskusta, enkä pelastuslaitosta. Tosin, kyllähän se välillä vaikeaa on. Viimeksi olen tainnut ottaa alkoholia about neljä, tai viisi kuukautta sitten. Mieli tekisi kovasti ottaa, koska elämä on pirun ahdistavaa, maailma ja sen kaikki sen ihmiset sekaisin, sotahulluus levinnyt kaikkialle, asevarustelu kiihtynyt ja Suomeenkin ennustetaan tulevan jääkausi Golfvirran hyytymisen seurauksena. Elämä on mennyt päin persettä ja yhä huonommaksi näyttää vain menevän. Että repsahtaisikohan sitä tämän viikon aikana? Antakaapa vinkkejä ja hyviä neuvoja!
Mä tissuttelen useampana päivänä viikossa, mutten joka päivä. Ehkä neljänä päivänä.
Juon 2-3 lasia viiniä kun päivän päätteeksi istun alas joko sohvalle tai koneelle. Ne on tosin sellaisia vajaa puolet lasista, ehkä 1/3. En tiedä paljon siitä tulee yhteensä, mutta sen olen itselleni suonut ilman kummempaa huonoa omaatuntoa.
Sillä ei ole väliä juoko Pirkkaa vai Mummia holisti on holisti. Yleinen luulo kyllä on että juoman hinta vaikuttaa.