Siemailen sivistyneesti 5-10 lasia viiniä illassa arkisin eikä ole mitään ongelmaa alkoholin suhteen.
Olen hyvässä työssä ja tienaan hyvin. Juon n. 7-9 lasia keskimäärin per ilta viiniä arkisin 5 päivänä viikossa ja viikonloppuisin menee 1-2 pulloa ilta.
En todellakaan koe olevani juoppo.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ajanmyötä maksakirroosi
Ei kakille tule. Mun isä oli juoppo ja joi päivittäin.
Kuoli lopulta 89 vuotiaana sydänkohtaukseen. Juominen lähti käsistä jo ennen keski-ikää.
Mun isä on juoppo ja juonut joku 40 vuotta, viimeiset 25-30 vuotta päivittäin, erittäin suuria määriä. Sammuu päivittäin monia kertoja, jatkaa juomista ja sammuu taas. On nyt muutaman vuoden päälle 70-vuotias. Kävi silti töissä 65-vuotiaaksi. Ja maksa on vieläkin kunnossa, todella ihmeellistä kyllä. Verikokeiden mukaan ainakin. Mutta pakkohan tuossa on kohta jonkun elimen prakata.
Lemmykin eli 75-vuotiaaksi juomalla kuin sieni. Mutta jokaista Lemmyä kohden on tuhat ei-Lemmyä, jotka ovat olleet jo varhain haudassa iho keltaisena, maksa rikki ja 30 vuotta ikäistään vanhemman näköisinä.
AP. Jos sinusta tuntuu, ettet ole alkoholisti, voisitko vähentää esimerkiksi 1-2lasilliseen päivässä. Terveytesi takia.
Kyllähän tuo on ihan hirveästi yli suurkulutksen rajankin. Harva on tuolla määrällä työkykyinen kauaa. Kannattaa käydä verikokeissa, joudut yllättymään, miten huonosti kehosi voikaan. Vaikka nyt tuntuu, että voit ihan hyvin, valitettavasti tuolla määrällä et kauaa voi. Ja lisäksi läheiset ja työkaverit kyllä hyvin todennäköisesti tietävät alkoholin käytöstäsi, kysymys on, että kuinka kauan he pysyvät hiljaa.
On sama siemailetko viiniä lasista vai ryystätkö olutta tölkistä.
Suurkulutuksen raja ylittyy ja olet alkoholisti.
Ihan tavallisia määriä alkoholistille. Toleranssi nousee salakavalasti. Alkuun sitä juo rentoutuakseen pari lasia, sitten neljä ja pian kahdeksan ja olo on sama: "enhän mä kännissä ole koskaan".
Tavallista on myös luulla, ettei kukaan huomaa. Kyllä huomaa ja haistaa.
Myös ne tenavat. Lapset ei vaan ymmärrä miksi vanhempi on outo, tai siis itse asiassa heille on tavallista, että vanhempi on outo koska eivät tiedä paremmasta. Lapset ovat myös äärimmäisen lojaaleja eivätkä edes siinä vaiheessa kun tajuavat, sano vanhempaansa vastaan koska pelko voittaa.
Ap ei kerro minkä ikäinen on. Tuon kaltainen juominen voi jatkua 15 vuotta kunnes on todella ongelmissa. Olettaisin ap:n olevan kolmissa kymmenissä. Viimeistään vähän jälkeen neljänkymmenen ikävuoden jälkeen maksat kovan hinnan juomisestasi.
Ap ymmärtää itsekin olevansa alkoholisti. Sen kertoo jo tämä aloitus. Noottia on jo siis tainnut tulla ja tämä on hänen hätähuutonsa naamioituna ylimielisyyteen.
Hae apua.
Ap juo alkoholittomia viinejä :D :D
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Kohta 15 vuotta juonut ja käyn kerta vuoteen verikokeissa. Arvot ok. Nyt kahvilla töissä ilman viiniä :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ajanmyötä maksakirroosi
Ei kakille tule. Mun isä oli juoppo ja joi päivittäin.
Kuoli lopulta 89 vuotiaana sydänkohtaukseen. Juominen lähti käsistä jo ennen keski-ikää.
Mun isä on juoppo ja juonut joku 40 vuotta, viimeiset 25-30 vuotta päivittäin, erittäin suuria määriä. Sammuu päivittäin monia kertoja, jatkaa juomista ja sammuu taas. On nyt muutaman vuoden päälle 70-vuotias. Kävi silti töissä 65-vuotiaaksi. Ja maksa on vieläkin kunnossa, todella ihmeellistä kyllä. Verikokeiden mukaan ainakin. Mutta pakkohan tuossa on kohta jonkun elimen prakata.
Tuollainen loppuu sitten jonain päivänä varoittamatta. Eräs läheiseni joi viinaa päivittäin ja sitten alkoi oksentamaan verta ja elämä loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Kohta 15 vuotta juonut ja käyn kerta vuoteen verikokeissa. Arvot ok. Nyt kahvilla töissä ilman viiniä :D
Ap
Miten toi on mahollista? Mulla oli maksa-arvot koholla jo runsaasta viikonloppu ryyppäämisestä.
Ylipainoa kyllä 30kg.
En edes uskaltaisi juoda päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Ap
Varmistin vielä asian, että eikö ole tarvetta ultrata. Lääkäri sanoi, että ei. Maksa-arvot kohoaa jos maksassa on häikkää. Kysyin myös, kun välillä lukee pelottelua terveyskirjastosta, että arvot voi vaikeassa kirroosissa olla normaalit, mutta kuulemma se johtuu taas siitä sitten, että maksa on jo lakannut toimimasta lähes kokonaan ja silloin ihminen on jo todella huonovointinen ja valtava askites. Aluksi arvot kohoaa aina. Lääkärin mukaan minulla ei ole edes rasvamaksaa.
Ap
Ei ehkä ongelmaa alkoholin kanssa, mutta maksasi kanssa onkin sitten eri asia. Kun huomaat itse asian, on luultavasti jo liian myöhäistä.
Lasin kokoa et sano mutta eikö tuommoinen määrä olisi helpompi kertoa pulloissa? (tai litroissa)
Vierailija kirjoitti:
On sama siemailetko viiniä lasista vai ryystätkö olutta tölkistä.
Suurkulutuksen raja ylittyy ja olet alkoholisti.
nainen "siemailee viiniä" koska kuulostaa paremmalta (mielestään) ja sopii feikkiin julkisivuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Ap
Varmistin vielä asian, että eikö ole tarvetta ultrata. Lääkäri sanoi, että ei. Maksa-arvot kohoaa jos maksassa on häikkää. Kysyin myös, kun välillä lukee pelottelua terveyskirjastosta, että arvot voi vaikeassa kirroosissa olla normaalit, mutta kuulemma se johtuu taas siitä sitten, että maksa on jo lakannut toimimasta lähes kokonaan ja silloin ihminen on jo todella huonovointinen ja valtava askites. Aluksi arvot kohoaa aina. Lääkärin mukaan minulla ei ole edes rasvamaksaa.
Ap
Sitäkin suuremmalla syyllä. Äkkiä korkki kiinni. Ennen, kuin tulee ongelmia.
Höpö höpö. Ap ei missään töissä käy vaan selvä mt avohoito tapaus. Alkon uskon, mutta hyvää asemaa en. Päädyt vielä pöpilään tuollaisella kittaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Ap
Ap
Mites se billirubiiniarvo?