Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siemailen sivistyneesti 5-10 lasia viiniä illassa arkisin eikä ole mitään ongelmaa alkoholin suhteen.

Vierailija
18.02.2024 |

Olen hyvässä työssä ja tienaan hyvin. Juon n. 7-9 lasia keskimäärin per ilta viiniä arkisin 5 päivänä viikossa ja viikonloppuisin menee 1-2 pulloa ilta.

En todellakaan koe olevani juoppo.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän vaan kossua ja norttia.

t. Kaivinkonekuski

Vierailija
22/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos viikonloppuisin ja pyhäpäivinä menee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksakirroosi ole kuoleman tuomia. Monet voi elää kunhan lopettaa juomisen.

Vierailija
24/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kirroosin vaara on selvästi suurentunut, jos päivittäisen absoluuttisen alkoholin määrä on miehillä 40 grammaa tai enemmän. Määrä vastaa noin 3 ravintola-annosta päivässä tai yhteensä 2324 annosta viikossa. Naisilla jo yli 20 g absoluuttista alkoholia eli noin 2 annosta säännöllisesti päivittäin tai yhteensä 1216 annosta viikossa lisää kirroosin vaaraa suureksi."

Ap:lla kohta maksakirroosi ja peruuttamatonta vahinkoa maksalle

No huh huh. Onneksi juon vain 200 annosta viikossa. Voisi vielä kymmenkertaistaa...

Vierailija
25/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti joi suunnilleen saman verran.

vähän sivistyneesti viiniä.

10 vuotta ja maksa hajosi ja hän kuoli.

Vierailija
26/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että siltikään haluaisin sellaista ?

Vierailija
27/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap... Ja sivistyneesti julisti tuntemattomille sivistynyttä juomistasi... Mirti oikeesti ketä kiinostaa... Lue sivistyneesti vastauksia.. 😄😄😄😄😄

Vierailija
28/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi muita haittaa,ihan ok

Vierailija
29/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että siltikään haluaisin sellaista ?

Ihan, kuin porukka luulisi, että maksukirroosi on automaattisesti loppu? Kyllä moni jatkuvasti vuosia ryypännyt selviää elossa, kun lopettaa sen.

Mun suvusta moni on ollut juoppo lopettanut ja elää.

Osalla tosin maksa paskana, mutta elää.

Vierailija
30/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei yleensä itse koe olevansa juoppo. Hyvin usein he kuvittelevat töissä käynnin olevan merkki siitä, että juominen on hallinnassa. Ei se ole.

Maksa sanoo pois ja muutut keltaiseksi... se ei ole rusketusta.

Vierailija
31/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajanmyötä maksakirroosi 

Ei kakille tule. Mun isä oli juoppo ja joi päivittäin.

Kuoli lopulta 89 vuotiaana sydänkohtaukseen. Juominen lähti käsistä jo ennen keski-ikää.

Mun isä on juoppo ja juonut joku 40 vuotta, viimeiset 25-30 vuotta päivittäin, erittäin suuria määriä. Sammuu päivittäin monia kertoja, jatkaa juomista ja sammuu taas. On nyt muutaman vuoden päälle 70-vuotias. Kävi silti töissä 65-vuotiaaksi. Ja maksa on vieläkin kunnossa, todella ihmeellistä kyllä. Verikokeiden mukaan ainakin. Mutta pakkohan tuossa on kohta jonkun elimen prakata.

Vierailija
32/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoli lopulta 89 vuotiaana sydänkohtaukseen. Juominen lähti käsistä jo ennen keski-ikää.

Mun isä on juoppo ja juonut joku 40 vuotta, viimeiset 25-30 vuotta päivittäin, erittäin suuria määriä. Sammuu päivittäin monia kertoja, jatkaa juomista ja sammuu taas. On nyt muutaman vuoden päälle 70-vuotias. Kävi silti töissä 65-vuotiaaksi. Ja maksa on vieläkin kunnossa, todella ihmeellistä kyllä. Verikokeiden mukaan ainakin. Mutta pakkohan tuossa on kohta jonkun elimen prakata.

Sama mun setä. Kaiken päälle näyttää paljon ikäistään nuoremmalta eikä juopolta lainkaan, vaikka juo päivittäin.

Myös lääkäreiden mukaan maksa voi hyvin.

Ikää 62v ja juomista takana 25 vuotta lähes päivittäin.

Vierailija
33/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mun setä. Kaiken päälle näyttää paljon ikäistään nuoremmalta eikä juopolta lainkaan, vaikka juo päivittäin.

Myös lääkäreiden mukaan maks

Teillä on kummallisia super sukulaisia. Mun juoppo isä näytti 35 vuotiaana ihan 60 vuotiaalle, ylipainoa ja viikottaista alkon liika käyttö.

Lopuksi joi 3 vuotta päivittäin ja kuoli.

Vierailija
34/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös maksa-arvot oli pilvissä vuosia mutta ei välittänyt asiasta.

Vierailija
35/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös maksa-arvot oli pilvissä vuosia mutta ei välittänyt asiasta.

-33

Vierailija
36/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mun setä. Kaiken päälle näyttää paljon ikäistään nuoremmalta eikä juopolta lainkaan, vaikka juo päi

Kysymys on biologisista eroista. Yleisesti ottaen ylipainoinen on suuremmassa rasvamaksan vaarassa, jos henkilö on normaalipainossa niin ei välttämättä rasvamaksaakaan synny ryyppäämisestä huolimatta. Silloin ei voi olla kirroosiakaan.

Rasvamaksa näkyy  lähes aina jo pitkään verikokeissa ennen kirroosia.

-Sh

Vierailija
40/91 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siemailen sivistyneesti 5-10 lasia koskenjormaa illassa, viikonloppuisin 1-2 pulloa päivässä, mutta en koe olevani lainkaan juoppo. Pääsenhän töihinkin menemään, ja vieläpä omalla autolla. Ja leikin sylilapsen kanssa kotona, ei siemailu haittaa.