Naiset pitävät hankalia miesten keksimiä korkokenkiä vain siksi että se miellyttää miehen silmää
Olen aina ihmetellyt kun naiset pitää noita ilmeisen vaikeita korkokenkiä vain siksi koska he näyttävät seksikkäämmiltä miesten silmissä niiden kanssa, aika erikoista?
Kommentit (95)
En ole käyttänyt korkokenkiä ylioppilaskevääni jälkeen. Olen lyhyt, 152 senttiä, ja käytin koko ajan korkokenkiä alemmuuskompleksini takia. Mulla oli valtavia selkäongelmia, kävin kiropraktikolla (mikä auttoi niihin) ja kiropraktikko totesi lakonisesti, että mikäli aiot kävellä kolmekymppisenä, heivaat nyt korkokengät takavasemmalle. Tein niin, nyt olen melkein kuusikymppinen ja kävelen edelleen. Selkä toimii ja pitää pystyssä. Ja kenkäni ovat matalakorkoisia, en enää osaisi koroilla edes kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä validi väite kuin se, että meikkaus johtuu siitä, että miehet tykkäävät.
Tosiasiassa sitä vastustettiin yleisesti länsimaissa, mutta naiset saivat lopulta kulttuuria muutettua.
Lisäksi miehet eivät yleensä edes huomaa, onko naisella meikkiä vai ei. Naiset sen sijaan huomaavat sen toisistaan.
Muuten, työkkärin tilaamassa työnhakukoulutuksessa nainen opasti, kuinka työhaastatteluun kannattaa laittaa kevyt meikki. En sanonut mitään. En meikkaa, vaikka olenkin nainen. Jos mua ei huolita töihin ilman meikkiä, puhtaalla iholla, niin olkoot sitten ilman. Olisi mielenkiintoista tietää, vaaditaanko kevyttä meikkiä myös miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan vetää yhtäläisyysmerkit ja kuvaaja sille välille, kun suomalaiset naiset alkoivat läskityä, lopettivat korkokenkien käytön ja naisellisen pukeutumisen, sekä syntyvyys romahti ja yh-epidemia ampui katosta läpi. Ja naisten MT-diagnoosit sekä MT-lääkkeiden käyttö myös meni katosta läpi samaan aikaan.
Jostain kummasta syystä tuon jälkeen on ilmaantuneet muotisanat "misogyniä" ja "naisviha". On varmaan ihan vain sattumaa....
Noista muotisanoista ennen tuota kukaan ei ollut kuullutkaan. Liekö niitä edes ollut olemassakaan? Tuskin on ollut.
Katsopa elokuva Kaasua komisario Palmu vuodelta 1961. Sen dialogista kuulet sanan misogyyni.
Vierailija kirjoitti:
Korkokengät on ihan sitä varten että naisen vartalo tulisi oikeuksiinsa. Sopii joihinkin tilanteisiin, lenkille ei.
Niin, korkkarit työntää naisen takapuolen herkullisesti esiin. Miehet kiittää, kun naisen perze pääsee "oikeuksiinsa". :)
Vierailija kirjoitti:
Tärkeissä julkisissa esiintymisistä korkokengät kuuluvat naisen "univormuun". Esim. Jakkupuvun kanssa.
Ei kylläkään ainakaan stiletit kuulu muuta kuin viihdenaisen univormuun. Korko voi olla maltillinenkin virkanaisilla. En muista nähneeni Angela Merkeliä piikkikoroissa, vaikka oli Euroopan mahtavin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeissä julkisissa esiintymisistä korkokengät kuuluvat naisen "univormuun". Esim. Jakkupuvun kanssa.
Tuo on mielipide, ei mikään virallinen totuus. Jos mun jalat eivät kestä korkokenkiä, niin sitten mä en käytä niitä.
Sitäpaitsi veikkaan, että moni miespuolinen isokiho tykkäisi kyttyrää, jos mä olisin tapaamisissa niitä niin paljon pidempi. Ilman korkkareita olen 180 cm, kunnon korkokengillä sitten lähemmäs 190 cm. Voisi esim. naapurin Putte saada alemmuuskompleksin, kun joutuisi esiintymään lehdistön kuvissa vierelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kylläkään ainakaan stiletit kuulu muuta kuin viihdenaisen univormuun. Korko voi olla maltillinenkin virkanaisilla. En muista nähneeni Angela Merkeliä piikkikoroissa, vaikka oli Euroopan mahtavin nainen.
Nancy Pelosi käyttää stilettikorkokenkiä.
Eteläeurooppalaisen muodin keksintö 1500-luvulta.
Niitä käyttivät muuten silloin myös miehet .
Kaduilla kun oli näet silloin
(kun ei vielä mitään jätehuoltoa oltu keksittykään)
paljon kaikenlaista roskaa,raatoa ym, töhnää ja mähnää ja jätöksiä mitä piti siellä väistellä jatkuvasti.
Siksi niitä siis )käytettiin- etteivät jalat ja sukat jalassa likaantuisi.
(tosin sielläkin vain ne yläluokkaan kuuluvat ihmiset kaupungeissa käyttivät.)
Muualla niitä ei tietenkään käytetty,koska esim. maaseudun kylissä
(jossa kujat ja polut olivat siistimmässä kunnossa kuin kujat ahtaasti asutuissa kaupungeissa )
ei ollut mitään tarvetta käyttää niitä.
Eivätkä niitä käyttäneet kaupungeissakaan ketkään aatelistoa alempien kastien ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nancy Pelosi käyttää stilettikorkokenkiä.
Siinä onkin hyvä esimerkki. Vanha nainen näyttää tyylikkäämmälle kuin suuri osa jopa puolet nuoremmista naisista. Kerran naiset tykkää seurata esimerkkejä, niin siinä olisi seurattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan vetää yhtäläisyysmerkit ja kuvaaja sille välille, kun suomalaiset naiset alkoivat läskityä, lopettivat korkokenkien käytön ja naisellisen pukeutumisen, sekä syntyvyys romahti ja yh-epidemia ampui katosta läpi. Ja naisten MT-diagnoosit sekä MT-lääkkeiden käyttö myös meni katosta läpi samaan aikaan.
Jostain kummasta syystä tuon jälkeen on ilmaantuneet muotisanat "misogyniä" ja "naisviha". On varmaan ihan vain sattumaa....
Noista muotisanoista ennen tuota kukaan ei ollut kuullutkaan. Liekö niitä edes ollut olemassakaan? Tuskin on ollut.
Katsopa elokuva Kaasua komisario Palmu vuodelta 1961. Sen dialogista kuulet sanan misogyyni.
Se oli kyllä silloin ollut tunnettu vain ns. 'sivistyssanana' ,jota hyvin harva oli edes nähnyt .Ehkä sillä siinä elokuvassa haluttiin korostaa vain jotain ns. sivistyssanojen tietämisellä snobbailua ts. oppinutta yläluokkaisuutta ja sen piiriä johon tuon elokuvan tarina ja käsikirjoitus sijoittui. Niin sanottuja 'Helsingin hienoston piirejä'
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi lopettaa meikkaaminen, ihon hoito yms. ja hommata bokserit ja mukavat isohkot vaatteet. Miksi olla tiukoissa vaatteissa tai stringeissä?
Tukan tarvitse olla pitkä kun on helpompi hoitaa siilinä tai kaljuna tai miksei pottatukkana.
Luonto kiittää ja naisten lompakko.
Ja tässä välissäkö ei ole mitään muuta olomuotoa naiselle? Stilettikoroissa ja pushupeissa koikkelehtiva nainen tai säkkiin pukeutunut.
Entä naisellinen charmi ja eleganssi ilman silmille työntyvää seksuaalisuuden esilletuomista? Grace?
ap on vain katkera, kun sillä ei ole naista, joka käyttää korkokenkiä
Käytän korkokenkiä koska rakastan niitä, ne on mun juttu, mut tunnetaan mun kengistä. Ne parantaa mun ryhtiä ja hyvät korkokengät on omassa jalassa yhtä mukavat kuin mitkä tahansa muutkin. Itselleni huonosti istuvat korkokengät jätän kauppaan, oli kuinka kauniit tahansa. Ja tilanteen mukaan tietysti: marjametsään laitan kumpparit siinä missä muutkin.
Olen kävellyt korkkareissa kohta 30 vuotta (parikymppisestä lähtien) ja kävelen niin pitkään kuin kävellä pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas taas. Minä rakastan korollisia kenkiä ja käytän niitä ympäri vuoden, ainoastaan lenkille laitan lenkkarit. Arkikäytössä menee 7 cm jykevät vagabondit, juhlissa mielellään siroja 7-10 cm korkokenkiä. Mielestäni ne ovat naisellisia ja kauniita.
Niin, ne tekee sinusta miesten silmiin paremman ja haluttavamma näköisen, aivan kuten mies on halunnut tehdessään teille naisille nuo kengät.
Ja se on sinulta pois millä tavalla?
Ei millään tavalla tietenkään, mutta et nyt ymmärrä koko jutun pointtia.
Mitäpä jos ihan haluaa näyttää hyvältä ihan itsensä mielestä. Huolimatta siitä onko ne korkkarit keksinyt mies ja oli syy mikä tahansa.
Oletko varma ettet käytä mitään miesten keksimää vaatettakaan, tai hiustenkuivaajaa ym. itsesi ehostamiseen tarvittavaa jossa saattaisit näyttää hyvältä myös miesten mielestä? Jos käytät, niin miksi juuri korkokengät on sulle se piikki lihassa?
Jos joku haluaa käyttää korkokenkiä tai muuta pukeutumisessaan näyttääkseen hyvältä, vaikka sitten myös miestenkin silmissä, niin miksi niin ei voisi tehdä? On naisia jotka pitävät korkokengistä ja on korkokenkiä joilla on hyvä kävellä.
Rakastan korkokenkiä, en käytä päivittäin, mutta ryhtini on parempi niissä ja pidän siitä huolimatta mitä joku mies asiasta ajattelee tai nainen jonka mielestä en saisi näyttää hyvältä, koska miehet. Jos joku mies tykkää että näytän hyvältä niin tykätköön ihan rauhassa. Ei kiinnosta.
Ohos
Melkoiset kustannukset veronmaksajille korkokenkien käytöstä. Lähes kaikki vaivasenluut on niiden syytä. Ihan jo bootsit voi aiheuttaa.
Korkkikset voi rinnastaa menneiden vuosien kiinalaiseen kenkämuotiin, sillä ne aiheuttavat terveydellisiä ongelmia ja estävät naista liikkumasta tehokkaasti. Liian ahdas toebox vääntää varpaat suppuun mikä heikentää jalan toimintaa. Korko taas luo vääriin kohtiin painetta, ja luusto muovautuu vääräksi.
Mut mitäpä faktasta, kun tärkeintä on tuoda itseä esille!
Korkkareilla pylly nousee ylemmäs 👍
En pidä, eikä mun tarvii miellyttää miehiä. On me toot ja kaikki muut tasa-arvoulinat ja silti naiset yrittää saada ulkonäöllä miehiä, joilla on fyffee.
Suomessa naiset kulkee lättäpohjakengillä 🙈
Nainen haluaa miellyttää silmää ihan sisäsyntyisesti