Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko nähnyt kavereiden tai tuttujen saavan Kelalta ihan järjettömiä summia rahaa. Kerro pahimmat tapaukset!

Vierailija
18.02.2024 |

Voit kertoa vain pahimmat

Kommentit (229)

Vierailija
121/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tun ketju tämä on?

Usutetaan muita kateellisuudella valehteleen, mutuileen ja juoruaan?

Rys sä täälä kylvää eripuraa. 

Nostetaanpa tää taas uusimmalle sivulle muistutuksena perskokkareelle. <3

Vierailija
122/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kelalta saa kukaan paljoa

No 1300€/kk tekemättä mitään saa pk-seudulla, on se paljon. Vielä jos on lapsia niin voi saada sen 2500€/kk käteen.

Pääkaupunkiseudulla asumiskustannukset ovat todella korkeat. Siksi siellä saa enemmän tukiakin kuin muualla. 1300€/kk on käytännössä jo melkeinpä maksimi mitä tukiasiakas siellä voi tukia saada. Vuokran jälkeen siitä jää korkeintaan noin 550 euroa.

Lapsilisää ja elatustukea/-apua saa muutkin kuin työttömät ja köyhät. Siitä on aivan turha ulista. Epäreilumpaa on se, että ESIMERKIKSI perhe, jonka yhteiset bruttotulot ovat 10 000 euroa kuussa, saa saman verran lapsilisää kuin sellainen perhe joka tienaa 5000 euroa bruttona kuukaudessa.

Bruttotulojen sijaan pitäisi puhua nettotuloista. Ero nettotuloissa on kaukana viidestä tonnista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä mitä salaamista on siinä että kerrotaan kuinka joku saa auton, ajokortin,huonekaluja jne... Miksi asioista ei voi puhua avoimesti niin että tukien myöntäminen olisi mahdollisimman läpinäkyvää? Voihan muutkin tuet laskea Kelan laskurilla netissä. Onko syynä pelko että tulee hakemustulva ja halutaan  pitää edut vain pienen piirin tiedossa? Tässäkin ketjussa on tullut selväksi ettei pelkät m muuttavat autoja jne saa. Kaikki varmaan ovat nähneet kun kauppakeskuksissa m muuttavilla on usein hienot isot autot vaikka ko taustan omaavat eivät yleensä työllisty hyvin. Kun aletaan pohtia syitä alkaa mielikuvitus laukata. Parempi olisi kertoa asioista avoimesti perustellen syyt miksi esim ko perhe on auton saanut. 

Vierailija
124/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

800 euron maksusitoumuksen pesukoneeseen eli ihan uuden koneen sai hakea elektroniikkaliikkeestä. Perusteluna että on yksinhuoltaja ja monta pientä lasta niin vaikeaa käydä taloyhtiön pesulassa.

En usko tätä. Minä olen saanut joskus pesukoneeseen rahaa, kun meille syntyi esikoinen, eikä taloyhtiössä ollut pesutupaa. Mutta silloinkin maksimisumma, mikä maksettiin, oli jotain reilun 300 euron luokkaa - käytännössä taisin saada sillä halvimman koneen jostain Veikon Koneesta tai Gigantista. Mutta silloin, jos taloyhtiössä on pyykkitupa, ei kyllä mihinkään pesukoneeseen saa rahaa.

Siskolleni kyllä annettiin rahat pesukoneeseen, kun valehteli, ettei pesutupaa ole. Sai kyllä muutenkin suuria summia harkinnanvaraisesti.

No onpa kamalaa, jo

Muut ihmiset joutuu ostamaan sen pesukoneenkin omista rahoistaan. Ei ole vielä vihervassukaan ehdottanut, että jokainen suomalainen saisi hakea ilmaiseksi yhden pesukoneen vuodessa verkkokaupasta ti gigantista. Pesukoneen hinta on iso osa pienestä palkasta

Vierailija
125/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan jatkossa ilmiantamaan näitä, jotka paperilla elää eri osoitteissa vain saadakseen enemmän rahaa yhteiskunnalta 

Siitä vaan, ihmisiä ei voi estää seurustelemasta toisensa kanssa vaikka asuu eri osoitteessa.

Vierailija
126/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päkä on suomen kuuluisin tukikikkailija.

Vierailija
127/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muut ihmiset joutuu ostamaan sen pesukoneenkin omista rahoistaan. Ei ole vielä vihervassukaan ehdottanut, että jokainen suomalainen saisi hakea ilmaiseksi yhden pesukoneen vuodessa verkkokaupasta ti gigantista. Pesukoneen hinta on iso osa pienestä palkasta"

Tulihan se sieltä se tunnustus, kateudesta uliset siis.

Ttu sä olet tyhmä :' D

Vierailija
128/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tun ketju tämä on?

Etkö tajua että perskokkare on nimitys kokoomuslaiselle? Sopii varsin huonosti sinun agendaasi.

Ja aiheeseen: Mun naapuri sai 16 miljoonaa kelalta kun sen tarvi lakata varpaankynsi.

Vierailija
129/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍🏻

Vierailija
130/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mitä salaamista on siinä että kerrotaan kuinka joku saa auton, ajokortin,huonekaluja jne... Miksi asioista ei voi puhua avoimesti niin että tukien myöntäminen olisi mahdollisimman läpinäkyvää? Voihan muutkin tuet laskea Kelan laskurilla netissä. Onko syynä pelko että tulee hakemustulva ja halutaan  pitää edut vain pienen piirin tiedossa? Tässäkin ketjussa on tullut selväksi ettei pelkät m muuttavat autoja jne saa. Kaikki varmaan ovat nähneet kun kauppakeskuksissa m muuttavilla on usein hienot isot autot vaikka ko taustan omaavat eivät yleensä työllisty hyvin. Kun aletaan pohtia syitä alkaa mielikuvitus laukata. Parempi olisi kertoa asioista avoimesti perustellen syyt miksi esim ko perhe on auton saanut. 

Salaamista? Ei kukaan näe vaivaa avoimuudesta vaan V A L E H T E L U S T A.

Jesus ristus sentään yritä edes, tää ei ole niin vaikeeta kun miltä saat sen näyttään.

Vierailija
131/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä että oma tuttavani joka oli I: llä alkavasta maasta tullut turvaa hakemaan, sai auton kun hänellä oli lapsi jota piti kuljettaa eri paikkoihin ja käydä ruokaostoksilla. Näin hän kertoi minulle ihan itse. Hän oli hämmästynyt kun kerroin ettei minulla ole korttia tai autoa ja sanoi että minulle pitäisi maksaa kortti ja auto myös. Hän luuli kaikkien suomalaisten olevan rikkaita. Ei m muuttavia voi asiasta syyttää eivät ole jörjestelmää luoneet. Inhimillistä on yrittää selvitä mahdollisimman hyvin vieraassa maassa. Vika on siinä että ko asioita pitäisi myöntää myös kantasuomalasille. Itse ole pitkäaikaistyötön yh en ole ikinä hakenut harkinnanvaraista tukea vaikka saan lapsen kanssa tt tukea Kelalta. 

Vierailija
132/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini sanoi kauan sitten sossulle tartteevansa rahaa uuden puvun ostamista varten kun oli tiedossa läheisen hautajaiset. Osti puvun sossumasseilla ja toimitti sossuun kuitin, mutta palautti puvun kauppaan ja lähti rahoilla festareille. 

Muuten en tiedä ketään joka vedättäisi kelalta ja sossulta ylimäärästä, kyl se ttt:lla elely lähinnä ankeeta on.

Vierailija
133/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole kokonaan Kelan rahoittama juttu, mutta..

Vuokralaisellani paljastui olevan paha huumeriippuvuus, vuokria jäi maksamatta ja selitykset olivat kirjavia. Hankin hänelle häädön alueen käräjäoikeudesta. Häätöprosessi oli yllätyksekseni varsin vaivaton ja nopea. Ulosottomies otti häädössä vuokralaiselta avaimet pois ja sopi päivän jolloin kelarotta pääsee hakemaan tavaransa. Ihme kyllä vuokralainen vastasi puhelimeen, kun soitin ja kysyin miten aikoo siivouksen hoitaa. Asunto oli täynnä käytettyjä ruiskuja, likaisia vaatteita, rikkinäisiä huonekaluja ja muuta ryönää. Olipa viritellyt kylppäriin oman kannabiskasvattamon, lattia oli täynnä multaa yms. ja ilmanala trooppinen. Hän kertoi minulle että sossu (=hyvinvointialue) on luvannut maksaa raivaussiivouksen, mutta hän ei ole vielä löytänyt firmaa joka suostuisi sen tekemään. Minulla on oma yritys, joka tekee myös siivo

Niinkö tein😂

En ole tästä ennen missään kertonut. Kertojana on täytynyt olla sossu tai päihdetyöntekijä🤔🤪

Vierailija
134/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
135/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tun ketju tämä on?

Etkö tajua että perskokkare on nimitys kokoomuslaiselle? Sopii varsin huonosti sinun agendaasi.

Ja aiheeseen: Mun naapuri sai 16 miljoonaa kelalta kun sen tarvi lakata varpaankynsi.

Perskokkare on nimitys tolle yhdelle sankarille joka istuu vauvalla 24/7 valehtelemassa ja mun ainoa agenda on paljastaa sen saastaset valheet ja tuhota sen uskottavuus, huvikseen, en ole edes vasemmistoa, mua ei kiinnosta yhtään, mä vaan vihaan valehtelijoita, huvikseni. : )

Vierailija
136/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tällä postauksella ajetaan takaa? Saattaa joku saada kerralla isohkon summan, mutta sille on hyvä syy. Jos esim. takautuvasti maksetaan aiemmilta kuukausilta joku etuus, mitä ei ole älynnyt hakea, tai jota ei ole maksettu ajoissa Kelan virheen takia tms. Max puolen vuoden ajalta niitä maksetaan takautuvasti, kaikista etuuksista ei edes niinkään pitkältä ajalta. Muuten sieltä ei kyllä paljoa saa. Samaten iso summa saattaa tulla esim. toimeentulotukea kerralla, jos on isot välttämättömät menot, esimerkiksi jokin kallis lääkitys. Ihmisten lääkityksistä tms. ei välttämättä ulkopuolinen tiedä, eikä ne ulkopuolisille kuulukaan.

No mitäköhän?

Samantyylisiä aloituksia tekee päivästä toiseen jotta tavalliset kansalaiset provosoituisivat  tukea saavia ja työttömiä vastaan. No siinähän tehtailee aloituksia kunnes asiaan puututaan.

Vierailija
137/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan jatkossa ilmiantamaan näitä, jotka paperilla elää eri osoitteissa vain saadakseen enemmän rahaa yhteiskunnalta 

Ilmianna 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
138/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on Kelalla töissä ja kertoi leskeneläkkeestä, joka oli n. 6000 euroa.

Vierailija
139/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta tullut perhe haki maksusitoumuksella  TV:n, puhelimet koko perheelle, pesukoneen ja kuivausrummun, mikron, 2 tietokonetta. Tiedän 100 % todeksi olin nimittäin paikalla ja myyjänä kyseisessä kaupassa. En tiedä millä perusteella sitten heille oli myönnetty nuo kaikki. Olen myös Ikeassa nähnyt kun afrikkalaiset on ostaneet suomalaisen (sosiaalityöntekijä?) kanssa huonekaluja maksusitoumuksella. Englantia puhuivat ja tämä suomalainen selosti mitä kaikkea tarvitaan yms.

Oletpa sinä ehtinyt todistaa kaikenlaista, vähän liikaa.

Sä et ole pelkästään saastainen valehtelija vaan olet myös äärimmäisen huono valehtelija. :' D

Ilmeisesti kaikessa ei tule paremmaks treenillä.

Miten sitten meinasit, että tänne tullut t-paikanhakijaperhe saa tarvittavat kodinkoneet?

Vierailija
140/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla voi maksattaa asunnon. Vanhemmat omistavat velkaisen asunnon johon lapsi saa Kelalta vuokrarahat. Ajan myötä Kela on maksanut asunnon ja lapsi saa sen velattomana perintönä.