Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7 euroa tilillä, rahaa tulee 2 viikon päästä pitäisi sinne asti selvit, jääkaapissa vain pari lihapiirakkaa ja pakkasessa paketti nugetteja.

Vierailija
18.02.2024 |

7 euroa tilillä, rahaa tulee 2 viikon päästä pitäisi sinne asti selvit, jääkaapissa vain pari lihapiirakkaa ja pakkasessa paketti nugetteja.

Antakaas neuvoja miten selvitä 2 viikkoa 7 eurolla.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälle aloittajalle vastataan? Samat jutut se postaa viikon välein. Väsynyttä settiä. Ei voi olla niin, että joka viikko on vain 4 tai 7 euroa tilillä ja rahaa tulee joko kolmen tai kahden viikon kuluttua. Kaveri provoilee joka viikko.

Täällä on useampi sata tuhatta kävijää päivittäin, oikeastiko luulet että aina on yksi ja sama?

Tajuatko kuinka moni joutuu venyttämään penniä?

Vierailija
82/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat makaroonia niin osta kauramakaroonia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti mieluummin miten olet tähän nykytilanteeseen päätynyt ja miten vältät sen ensikerralla.

Suomessa on niin pienet tuet että pakosti joutuu tämmöiseen tilanteeseen joka kuukausi

Ap

Sä saat tukia 1400e. Miten ihmeessä onnistut tuhlaamaan noin paljon rahaa 2 viikossa?

Vuokran ja laskujen jälkeen jää vain jotain alle 400€

Ap

Liian iso vuokra ja liikaa laskuja. Oma vika.

Ei saa halvempaa asuntoa ilma luottotietoja, ei ole muita laskuja kuin puhelinlasku.

Ap

Miten sä kehtaat valittaa ettei rahat riitä vaikka kela maksaa laskut. Tajuatko että moni saa 1400e palkkaa ja maksaa ihan itse kaikki????

Vierailija
84/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä kehtaat valittaa ettei rahat riitä vaikka kela maksaa laskut. Tajuatko että moni saa 1400e palkkaa ja maksaa ihan itse kaikki????

Kyllä mä ainakin joudun kysymään pomolta kyytiä lähes joka loppukuukauden viikoista joka päivä, koska bussikorttiin ei ole varaa. Kuukausikortti maksaa kuitenkin sen 70e.

Hän joutuu hakemaan mut kotoa. Muussa tapauksessa joutuisin ilmottautumaan poissaolevaksi ja jäisin palkattomille vapaille kahdeksi viikoksi.

Hän kuitenkin tarvitsee minua duunissa joten hakee mut kotoa. Olen siinä mielessä korvaamaton.

En kyllä ymmärrä että miksi ei vaan nosta tuntipalkkaa siitä kympistä enemmäksi kun kuitenkin teen jopa kymmenen tai kaksitoistatuntisia päiviä parhaimmillaan. Että..

Ei kyllä ole varaa välillä syödä. Oma auto olisi kiva ja jos saisi säästettyä korttia vartenkin edes nyt aluksi.

Mutta säästöön ei jää mitään.

Vierailija
85/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti mieluummin miten olet tähän nykytilanteeseen päätynyt ja miten vältät sen ensikerralla.

Suomessa on niin pienet tuet että pakosti joutuu tämmöiseen tilanteeseen joka kuukausi

Ap

Sä saat tukia 1400e. Miten ihmeessä onnistut tuhlaamaan noin paljon rahaa 2 viikossa?

Ap

Ei saa halvempaa asuntoa ilma luottotietoja, ei ole muita laskuja kuin puhelinlasku.

Ap

Jos saa noin vähän palkkaa niin saa tukia siihen päälle

Ap

Vierailija
86/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina kuukauden lopusta kaksi viikkoa syömättä totaalisesti. Mieluummin syö puolet kuukaudesta hyvin ja terveellisesti kuin huonosti koko kuun. Nyt on muutenki pääsiäisen odotus ja paastoaminen on aiheellista.

Kun lepää paikallaan ja ei syö, niin ei edes huomaa paria viikkoa. Missään tapauksessa ei kannata lähteä kävelemään mihinkään tai etsiä pantteja. Siinä kuluttaa energiaa ja väsyy.

Sori nyt mut mä nauran niin, että tuskin pystyn kirjoittamaan. Paras lukemani selviytymiskeino nykysuomessa!

Makaa paikallasi äläkä herrajjetas liiku!

Vierailija
87/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ei maksa kela kuin kohtuuhintaisen sähkön

Ap

Vierailija
88/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monta keinoa:

1. Käy kaikkien ystävien ja sukulaisten luona kyllä niissä jotakin tarjotaan.

2. Lainaa muutama kymppi kavereilta.

3. Kerää pulloja. 

4. Kysy, tarvitseeko naapuri ikkunanpesijää, siivoojaa tai autonpesijää.

5. Lapsenhoitajaa voi joku tarvita vaikka muutamia tunteja.

6.  Mene lähimpään ruokakauppaan ja kysy kauppiaalta jmäruokia.

7. Ravintola voi antaa ruoka-annoksen, jos tilaat tai siivota sen eteen.

Ym. Ym.

Kohta 8. hanki töitä 

Ei nyt varmaan tähän hätään auta.

Vierailija
89/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

EI Kela kaikkia laskuja maksa!

Vierailija
90/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei saa halvempaa asuntoa ilma luottotietoja, ei ole muita laskuja

Ei saa tukia.

Vierailija
91/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi 1 kg 0,85 e

Kalapuikot 1,4 e

Kananugetit kaapista

= 5 ateriaa

Makarooni 0,3 e

Lihapullat 360 g 1 e

= 3 ateriaa

Vehnäjauho 2 kg 0,89 e

Margariini 0,35 e

Hiiva 0,2 e

= Leipää/sämpylöitä

Peruna 1 kg 0.89 e

Purjo 0,4 e

= Perunapurjososekeitto 3 ateriaa

Makarooni 0,3 e

Tomaattimurska 0,35 e

2 valkosipulinkynttä 0,15 e

= Makaroonia tomaattikastikkeessa 3 ateriaa

Lihapiirakat kaapista jossain välissä

Vierailija
92/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin reippaasti kerjuulle.

Kerrostaloissa se sujuu kätevästi. Naapurista voi aloittaa, kahvikuppi mukaan ja 'lainaat' sokeria, euroja, no viinaa ei kannata kuitenkaan.

Tai askartelet tai virkkaat tai ompelet liinoja tai pannulappuja. Niin tai piirrät jotain myytävää ja jos eivät osta olet kuitenkin päässyt juttelemaan.

Ota silloin surullinen ilme ja pyydä jotain, edes edes jotainkaan, koska et ole syönyt pitkään aikaan. Please

Voit myös pukeutua lämpimästi ja istua kadunkulmaan laulamaan.

Laita hattu kiertämään.

Yrittänytttä ei laiteta.

Tai

mene töihin.

Vierailija
93/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma on vähän sama kuin ap:lla.

Harrastin aktiivisesti kehonrakennusta. Kävin töissä rahoittaakseni kehonrakennusharrastuksen. Työnteko kulutti kuitenkin tosi paljon energiaa yhdessä kehonrakennuksen kanssa, että rahat ei meinannut riittää millään vuokraan ja laskuihin.

Söin niin paljon. Söin itseasiassa helvetisti.

Piti lopettaa kehonrakennus ja sitten masennuin, koska jouduin luopumaan elämän tarkoituksesta. Elin kehonrakennukselle.

Lopulta lopetin työt, koska ihan sama, jos en voi harrastaa kehonrakennusta, niin ei sitten mitään.

Kuolen mieluummin. Nyt rahat riittää ok, kun lopetin työt ja kehonrakennuksen. Istun vain yksiössäni ja hajoilen vähitellen paloiksi. Olisin voinut olla Rambo tai Terminaattori, mutta ei, te ette halunneet.

Halusitte minusta puuhapeten tai tuomas veturin.

Mulle noi ei kuitenkaan riitä. Olen mieluummin ei mitään.

Vierailija
94/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sinulla jää joka kuukausi vain 14€ rahaa ruokaan. Taidat syödä alkukuusta liian kallista ruokaa jos jää loppukuuksi vain 7 euroa. 

Vierailija
95/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit vaikka töihin

Vierailija
96/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina kuukauden lopusta kaksi viikkoa syömättä totaalisesti. Mieluummin syö puolet kuukaudesta hyvin ja terveellisesti kuin huonosti koko kuun. Nyt on muutenki pääsiäisen odotus ja paastoaminen on aiheellista.

Kun lepää paikallaan ja ei syö, niin ei edes huomaa paria viikkoa. Missään tapauksessa ei kannata lähteä kävelemään mihinkään tai etsiä pantteja. Siinä kuluttaa energiaa ja väsyy.

Sori nyt mut mä nauran niin, että tuskin pystyn kirjoittamaan. Paras lukemani selviytymiskeino nykysuomessa!

Makaa paikallasi äläkä herrajjetas liiku!

Sehän on vanha konservatiiviskristillinen ohje paastoamiseen.

Paaston aikaan nukutaan paljon päiväunia ja ei tehdä mitään raskasta. Koska se voi olla kohtalokasta sydämelle ja terveydelle. Jos ei syö, niin ei tekee mitään myöskään.

Vierailija
97/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet harkinnanvaraista ja pyydät että sinut asetetaan holhoukseen, niin saat sen jälkeen pari euroa päivässä käyttörahaa.

En saa harkinnanvaraista kun sossun mielestä on itse tuhlannut rahani vaikka ostan vain ruokaa ja pakollisia asioita.

Ap

Kokeile kerjäämistä kaupan edessä, mutta älä pyydä rahaa vaan halpaa ruokaa. Ja hopihopi pyytämään sitä holhousta olet joka kuukausi samassa tilanteessa.

Myös moskeijasta voit saada apua, jos kerrot tilanteestasi ja pyydät heitä kertomaan allahista. Allah auttaa.

Ah Allah, ah Allah, anna mulle kameli!

Vierailija
98/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisi 1 kg 0,85 e

Kalapuikot 1,4 e

Kananugetit kaapista

= 5 ateriaa

Makarooni 0,3 e

Lihapullat 360 g 1 e

= 3 ateriaa

Vehnäjauho 2 kg 0,89 e

Margariini 0,35 e

Hiiva 0,2 e

= Leipää/sämpylöitä

Peruna 1 kg 0.89 e

Purjo 0,4 e

= Perunapurjososekeitto 3 ateriaa

Makarooni 0,3 e

Tomaattimurska 0,35 e

2 valkosipulinkynttä 0,15 e

= Makaroonia tomaattikastikkeessa 3 ateriaa

Lihapiirakat kaapista jossain välissä

Mistä saa noin halvalla?

Vierailija
99/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelma on vähän sama kuin ap:lla.

Harrastin aktiivisesti kehonrakennusta. Kävin töissä rahoittaakseni kehonrakennusharrastuksen. Työnteko kulutti kuitenkin tosi paljon energiaa yhdessä kehonrakennuksen kanssa, että rahat ei meinannut riittää millään vuokraan ja laskuihin.

Söin niin paljon. Söin itseasiassa helvetisti.

Piti lopettaa kehonrakennus ja sitten masennuin, koska jouduin luopumaan elämän tarkoituksesta. Elin kehonrakennukselle.

Lopulta lopetin työt, koska ihan sama, jos en voi harrastaa kehonrakennusta, niin ei sitten mitään.

Kuolen mieluummin. Nyt rahat riittää ok, kun lopetin työt ja kehonrakennuksen. Istun vain yksiössäni ja hajoilen vähitellen paloiksi. Olisin voinut olla Rambo tai Terminaattori, mutta ei, te ette halunneet.

Halusitte minusta puuhapeten tai tuomas veturin.

Mulle noi ei kuitenkaan riitä. Olen mieluummin ei mitään.

Ala joogiksi. 

Vierailija
100/129 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisi 1 kg 0,85 e

Kalapuikot 1,4 e

Kananugetit kaapista

= 5 ateriaa

Makarooni 0,3 e