Mitä HYÖDYLLISIÄ (työelämässä tarvittavia) taitoja olet kotiäitinä oppinut?
Jos tässä alkais vaikka työhakemuksia väsäämään... mitä voisin mahdolliselle tulevalle työnantajalle kertoa?
Mulle tulee mieleen nämä:
- organisointikyky
- stressin sieto
molemmat kasvaneet ja kehittyneet huimasti!
Kommentit (24)
Ekan äitiysloman jälkeen en kyllä huomannut mitään positiivista kehitystä. Organisaatiokyky ihan nollassa, sen sijaan jatkuva ajanpuute vaivasi, kun kotona ja töissä olisi pitänyt venyä samaan aikaan. Sietokyky - no joo, enemmän ärsyttää kun oman pikkuisen kiukuttelun jälkeen (jonka vielä ymmärsi juuri sen takia, että tyyppi on niin pieni) vielä aikuiset ihmiset ovat samanlaisia kiukuttelijoita.
Mulla kävi innostuneen alun jälkeen töissä niin, että ärsytti tehdä jotain joutavanpäiväistä työtä, jossa tapasi kiukkuisia ihmisiä =) Ehkä en ollut ihan valmis työelämään takaisin...
Tuli myös mieleen, että miten nämä taidot ovat sellaisia, joita _erityisesti_ kotiäitinä oppisi. Nykyään kuulkaapa työelämäkin on sellaista, että on aivan pakko sietää painetta ja oppia organisoimaan melkein jopa liukuhihnatasolla. Mainitsemanne taidot eivät siis ole mitenkään sellaisia erityisesti kotiäideille ominaisia, joiden takia heistä kannattaisi tapella työmarkkinoilla.
Tämä näin äitinä, entisenä (tosin hyvin lyhytaikaisena) kotiäitinä, realistina ja esimiehenä
Vierailija:
Mainitsemanne taidot eivät siis ole mitenkään sellaisia erityisesti kotiäideille ominaisia, joiden takia heistä kannattaisi tapella työmarkkinoilla.
Myös sosiaalista itsevarmuutta on kertynyt. Ja äidillistä rohkeutta sanoa vastaan tarvittaessa, oli vastassa kuka tahansa. Ennen olin kovin arka ja epävarma itsestäni. Uhmaikäisen kanssa oppii varmuutta ja välillä myös feikkaamaan. Ja kerhoissa ja muissa lapsi-äiti-aktiviteeteissa rampatessa kertyy itsevarmuutta sosiaalisissa tilanteissa, kun aina törmää uusiin ihmisiin ja tekemään kaikkea varsin noloakin - esim. laulamaan - heidän kanssaan. ;)