Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka on pilattu kasvattamalla pumpulissa?

Vierailija
18.02.2024 |

Minun vanhemmat eivät koskaan vaatineet mitään minulta tai veljeltä. Ei mitään kotitöitä. Taisin pari kertaa tiskata koko lapsuudessa. Vasta aikuisiällä olen tajunnut, miten pilalle mut on kasvatettu. Nykyään olen todella flegmaattinen työtön ja koti on kuin kaatopaikka ja olen aika varma, että kasvatuksesta johtuu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko ap syytät edelleen vanhempiasi? Milloin aikuistut ja vaadit itse itseltäsi asioita tehtäväksi? 

Mikään ei muutu, jos et itse muuta asennettasi. 

Vierailija
22/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nuorempana kuitenkin juhlien jälkeen kiihkeää seksiä niiden hauskojen ja komeiden jännäpoikien kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko ap syytät edelleen vanhempiasi? Milloin aikuistut ja vaadit itse itseltäsi asioita tehtäväksi? 

Mikään ei muutu, jos et itse muuta asennettasi. 

Onko vanhempana oleminen todella näin helppoa, saa täyden vapautuksen huonosta kasvatuksesta kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi.

Vierailija
24/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin helkkarin helppoa syyttää vanhempia aina ja kaikesta.

Mä olen tehnyt lapsieni eteen aika paljon (siis pessyt pyykit ja laittanut ruoan) ja sanonut että teidän tehtävä on käydä koulua. Mutta mitä vielä, siitäkin yritetään luistaa. Onko sulla sama juttu että koulutkin jäi käymättä?

Vierailija
25/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet kuitenkin aikuinen ja vastaat omasta elämästäsi ja teoistasi itse. Omasta asenteestasikin olet vastuussa.

Vierailija
26/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon ole tehtävää kotona jollei synny perheyritykseen.          

Vierailija
27/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei vaadittu, lisäksi haukuttiin ja vähäteltiin. Oma vikahan se että on huono itsetunto nyt. Ei vanhempia saa syyttää.

Vierailija
28/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin helkkarin helppoa syyttää vanhempia aina ja kaikesta.

Mä olen tehnyt lapsieni eteen aika paljon (siis pessyt pyykit ja laittanut ruoan) ja sanonut että teidän tehtävä on käydä koulua. Mutta mitä vielä, siitäkin yritetään luistaa. Onko sulla sama juttu että koulutkin jäi käymättä?

Parasta mitä voit lastesi eteen tehdä on jättää pyykit ja ruuat tekemättä ja kehoittaa heitä tekemään itse. Juuri tuollainen äidin täyspalvelu tekee näitä pumpulilapsia.

Vierailija
29/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa märinää. Tätä näkee paljon, ei olla sitä mitä haluttaisiin olla, ja sensijaan että tehtäisiin asialle jotain, asialle kaivetaan joku syy joko kyökkipsykologisoinnilla tai ihan terapiassa asti. Sitten kaikki onkin vanhempien/koulun/kaverin/yhteiskunnan syytä ja sitä sitten ulistaankin loppuelämä.

Jos haluat muuttua, muutu!

Asia ei kuitenkaan siitä miksikään muutu että vanhemmat on antaneet huonot lähtökohdat elämään joten heillä on joku vastuu kuitenkin ollut siinä kasvatuksessa, täten heitä voidaan myöskin syyttää jossain määrin. En ymmärrä oikein tällaisia jotka kiistää täysin että vanhemmilla olisi ollut minkäänlaista osaa asiassa, puolustelevatkohan sitten jollain tapaa itseään jos nykyään ovat vanhempia itse, etteihän minulla mitään vastuuta tässä kasvattamisessa ole ja lapsen oma syy millaiseksi tulee.

Et tajua mitään. Kukaan ei kiistä etteikö vanhemmilla ole vaikutusta. Mutta kyseessä on asia, jolle et voi enää mitään. Sille taas voit paljonkin, millaiseksi itseäsi ja tulevaisuuttasi rakennat. Kukaan ei tule tekemään sitä puolestasi, eikä mikään määrä syyttelyä muuta mennyttä. Voit tietenkin lojua itsesäälissä vaikka loppuelämän, saa niinkin tehdä. Tai sitten voit ottaa itsestäsi vastuun ja tehdä tarvittavat muutokset ihan itse.

Vierailija
30/30 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheellinen aloitus. En olekaan aiemmin ajatellut yhtäläisyyttä äärimmäisen matalan vaatimustason lapsuuden ja nykyisen vapaaehtoisen työttömyyden välillä. Toki teen itse omat valintani, enkä halua syyttää vanhempiani niistä, mutta voihan se olla, että nuo kaks asiaa liittyis jotenkin toisiinsa.