Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soittaisitko ambulanssin jos kaadut ja satutat vaikkapa kätesi

Vierailija
18.02.2024 |

Ei siis ole mikään tällainen tilanne itsellä tällä hetkellä, mutta tuli vain mieleen, että mitä tekisi, jos näin kävisi.

Ajattelin lähinnä asiaa siltä kannalta, että jos sitä kaatuisi ja satuttaisi jalkansa hieman pahemmin, niin siinä tilanteessa tuskin pystyisi pääsemään sairaalaan omin avuin, joten ambulanssille olisi tarvetta, vaikka hengenhädästä ei olekaan kyse.

Mutta miten sitten jos vaikka kaatuu ja satuttaa kätensä (tai jonkin muun ruumiinosan, mikä ei estä liikkumista, niin oletetaanko siinä tapauksessa, että silloin pitää hankkiutua sairaalaan omin neuvoin, kun kuitenkin pystyy kävelemään  esimerkiksi lähimmälle julkisen liikenteen pysäkille ja tulemaan sairaalaan

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajosi oikea käsi aika ikävästi, kesti 5kk ennenkuin kykenin nostamaa mitään ilman kipuja oikeassa kädessä. En käynyt lääkärissä, omaa tyhmyyttä se.

Vierailija
62/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu vammasta. Jos avomurtuma niin kivut voi olla todella kovat. Soitto 112. Muuten taksilla tai julkisilla. 

Itse ei kannata ajaa. Jos yhdellä kädellä ajat ja aiheutat kolarin niin saat syytteen liikenteen vaarantamisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen murtanut ranteeni, sekä kyynärluu että värttinäluu murtuivat. Käsi oli omituisessa asennossa. Ihme kyllä minkäänlaista kipua en tuntenut vaikka jouduin odottelemaan että mies tulee kyytimään sairaalaan. Itse en voinut ajaa.

Käsi operoitiin ja laitettiin kuudella ruuvilla teräskisko tueksi. Siellä se on vieläkin, ei ole haitannut joten saa  olla.

Äitini kaatui ja meni samalla tavalla paitsi että avomurtuma ja verta tuli paljon. Silloin olivat soittaneet ambulanssin joka vei ensiapuun.

Naapurinpojalta meni reisiluu hyppyrimäessä, ambulanssilla sairaalaan.

Riippuu tilanteesta.

Vierailija
64/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin lenkkipolulta parin metrin pudotuksen polun vierellä olevaan rotkoon. Tajusin heti, että huonosti kävi. Ja juu: ranne oli taipuneena aivan väärään suuntaan. Sain jotenkin kännykän taskusta, soitto 112, ambulanssi tuli nopeasti ja otti kyytiin. Samana iltana ranne oli jo leikattu ja kiinnitetty oikeaan asentoon lukkolevyillä jms. Että ei mua jätetty sinne rotkoon käsi murtuneena makaamaan.

Vierailija
65/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen itse vaikka pää kainalossa.

Vierailija
66/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulipalo tulee , kannattaa ehdottomasti naputella vauva-palstalle ja kysyä toimintaohjeita

Vierailija
67/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Viimeksi kun vedin tukat niin Apple Watch huuteli, että "Nimesi, oletko kunnossa?". Kai se soittaa Ambulanssinkin jos käy niin pahasti, ettei sieltä enää nousisi.  

🤣 Huutaa "Kunnossa ollaan!", ei muille ihmisille vaan kellolleen.

Vierailija
68/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vamman asteesta. Luun murtuman tunnistaa kyllä äärimmäisen kovasta kivusta, ja se on syy soittaa ambulanssi. Jos kipu olisi siedettävä, mutta tulisi olo että pitää mennä näyttämään vammaa, yrittäisin varmaan saada kaverilta kyytiä päivystykseen.

Älä. Mulla on ollut kahdesti yläraajassa murtuma. Ensin ranne. Ei siinä mitään hirveetä kipua heti ollut, heti siinä tilanteen tapahduttua. Käsi vaan ei toiminut ja vähän näkyi virheasentoa. Hoidin sen hetkisen toimeni loppuun ja sen jälkeen ajelin taksilla arvelemaani hoitopaikkaan, sattui olemaan väärä paikka, mutta oikea eli tapaturma-asema oli kulman takana, jonne pystyin kävelemään. Kivut tulivat vasta sitten seuraavana yönä.

Toinen kerta, solisluun murtuma. Heti tapahtuessa oli hiukan sellainen kuumotta

Sinulle joka siitä hoitajasta kommentoit: No, sinulla sitä onkin hyvä käsitys näistä hoitajista... Että ne vaan ottavat kuvia.... Eivätkä mitään muuta sillain niin kuin opi tai osaa. 

Kuitenkin nää hoitajathan ovat aina niin kuin itse esittämässä että ovat liki lääkäreiden veroisia osaamisessaan ja tietämyksessään.

Kyllä siinä kun ottaa röntgenkuvia oppii asioita tunnistamaan, jos yhtään on aivoilla varustettu.

Tiiätkö, vaikkei olis hoitoalan koulutustakaan, oppii monia asioita kun näitten terveysasioiden kanssa työkseen on tekemisissä, toki, ei voi mitään hoitoja tehdä tai määrätä mitään, mutta oppii tunnistamaan ja näkemään.

Sulla oli kyllä erinomainen kommentti, hahahah!

Miltä näyttää vaatepuulla roikkuva vaate, jos vaatepuu on toisesta päästään poikki?

Juuu, ei hoitaja tokikaan ymmärrä että on murtuma, jos vaikka sääri on jotenkin oudossa asennossa... Ei tokikaan.... Hän ei ymmärrä...