Mikä olis hyvä proteiinipitoinen aamiainen, kun muna ei maistu?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ei millään saa alas noin paljon aamusta. Kahvi ja juotava jugurtti tai smoothie menee. Joku kanafile aamulla🤢
Onko pakko vetää aamulla mitään?
Oletko mustaa makkaraa kokeillut?
No jos aamulla ei uppoa aamiainen, niin syökää runsas brunssi. Tolleen voi sitten skipata lounaan.
Syön joka aamu rahkaa ja ab-jogurttia (rahkaa ehkä 1 dl ja jogurttia on enemmän), sekaan reilusti pakasteesta sulatettuja marjoja ja päälle pähkinöitä ja/tai siemeniä. En ole laskenut proteiinimääriä, mutta onhan tuossa jonkin verran. Pystyn aamulla syömään vain vähän ja aamulla ruoan pitää olla aika kevyttä, ei mitään leipiä, leikkeleitä tai kananmunia, saati rasvaa tihkuvia pekoneja.
Laitan munaa poskeen joka aamu, hyvää on. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään saa alas noin paljon aamusta. Kahvi ja juotava jugurtti tai smoothie menee. Joku kanafile aamulla🤢
Onko pakko vetää aamulla mitään?
On jos kortisolitasot on korkealla.
Ap
Kananmuna pitää keittää niin että keltuainen on juuri ja juuri hyytynyt, sellaisia inhottavia ylikypsän jauhoisia en saa alas. Joka aamu 1-2 huiviin, keittelen aina jääkaappiin valmiiksi 3 päivän aamiaiset. Vaikka olisin mennyt vähän nälkäisenä nukkumaan ei aamuisin ole lainkaan ruokahalua, mutta pakko syödä koska muuten ei töissä jaksa. Viikonloppuisin usein pelkkä kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Juusto ja esim. palvikinkkua sitten varmaan. Kananmuna on kyllä hyvin monipuolinen. Ei maistu keitettynä, ei paistettuna, ei kokkelina?
Ei maistu missään muodossa. Muinakin vuorokauden aikoina on välillä vaikea saada uppoamaan. Voi olla että oon jotenkin allerginen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat raakana. Kuumentaminen vähentää terveellisyyttä.
Saattaa pitää paikkansa. Isoisä meni aamupas kalle aina kanalan kautta ja nappasi 3-5 kananmunaa taskuunsa sieltä. Istui huussissa ja poksautti muniin reiän naulalla ja joi ne munat siinä reiällä istuessaan ja heitti kuoret ruumaan. Isoisä olikin terve mies, pitkä ja komia, paksu tukka ja omat hampaat. Eli 96 vuotiaaksi. Vielä kasikymppisenä oli mettätöissä moottorisahan kanssa. Kuusi poikaansa ovat myös pitkäikäisiä ja pitkiä terveitä turjakkeita. Mä oon isoisän vanhimman pojan yksi jälkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle maistui muna tänä aamuna, kuten aamuisin yleensäkin.
Maistuis mullekin, mut arkena ei kerkiä. Viikonlopun herkkua siis. Tosin ei tämän viikonlopun. Pitää varmistaa munansaanti jatkossa ja käydä tänään kaupassa.
Miten niin ei kerkiä, jos on aiemmin keitettyjä?
Vierailija kirjoitti:
Kananmuna pitää keittää niin että keltuainen on juuri ja juuri hyytynyt, sellaisia inhottavia ylikypsän jauhoisia en saa alas. Joka aamu 1-2 huiviin, keittelen aina jääkaappiin valmiiksi 3 päivän aamiaiset. Vaikka olisin mennyt vähän nälkäisenä nukkumaan ei aamuisin ole lainkaan ruokahalua, mutta pakko syödä koska muuten ei töissä jaksa. Viikonloppuisin usein pelkkä kahvi.
Vähän kovempi pitää olla ainakin, jos aikoo viipaloida sen leivälle, kuten yleensä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat raakana. Kuumentaminen vähentää terveellisyyttä.
Saattaa pitää paikkansa. Isoisä meni aamupas kalle aina kanalan kautta ja nappasi 3-5 kananmunaa taskuunsa sieltä. Istui huussissa ja poksautti muniin reiän naulalla ja joi ne munat siinä reiällä istuessaan ja heitti kuoret ruumaan. Isoisä olikin terve mies, pitkä ja komia, paksu tukka ja omat hampaat. Eli 96 vuotiaaksi. Vielä kasikymppisenä oli mettätöissä moottorisahan kanssa. Kuusi poikaansa ovat myös pitkäikäisiä ja pitkiä terveitä turjakkeita. Mä oon isoisän vanhimman pojan yksi jälkeläinen.
En ymmärrä tota imemisjuttua mutta kopauttaa lasiin ja vinkkinä hieman vettä pohjalle niin irtoaa lasista kaikki. Säästyy keittämisen vaivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Smoothiet on epäterveellisiä.
Teen itse berrien eli pakastemarjoja, ehkä banaania ja appelsiinimehua. Marjoina puolukkaa, tyrniä, mansikkaa tai/ja mustikkaa. Ei sokerista valmissmoothieta. On taatusti terveellistä.
Ei sitä munaa ole pakko ottaa suuhun, jos ei maistu. Hiero kädellä ja sitten otat pelkästään ne proteiinipitoiset nesteet suuhun ja nielet.
Soijarouhetta, on proteiinia. Sehän ei oikein maistu miltään mutta puuron tai jukurtin kanssa.
Jos muna ei enää maistu niin on syytä keskustella puolison kanssa suoraan.
Ennen kuin proteiinijauheet keksittiin, saatettiin munia juoda raakana.
Smoothiet on hyviä, mutta on hyvä syödä myös kokonaisia hedelmiä, jotta ruoansulatuksella on töitä.
Kanafilettä myydään leikkeleenä kuten kinkkuakin ja kalkkunaa. Eihän täällä nyt sitä tarkoiteta, että kaikkea lueteltuja pitää vetää samana aamuna, vaan valita siitä listasta jotain.