Miksi mies ei halua erota?
Meidän avioliitto on ns. kuollut, ollaan puhuttu asiasta monta kertaa ja ollaan molemmat sitä mieltä, että tämä on monta vuotta ollut vain oy perhe ab vailla parisuhteen lämpöä (lapsia on kaksi). Itse olen taipumassa eron kannalle, mutta mies ei halua erota. En ymmärrä miksi, eikä hän ole suostunut kertomaan syytä. Hän ei elä kuin hotellissa täällä, eli syy ei voi olla ainakaan se, että haluaa jonkun pesemään hänen pyykit (hän tekee puolet kotitöistä, välillä enemmänkin kuin puolet). Ei rahakaan voi olla syynä, maksamme kaiken puoliksi. Ei seksikään, koska meillä ei juurikaan sitä ole. Olisiko paikalla joku mies tai miehiä minua paremmin ymmärtävä, joka voisi selittää mahdollisia syitä miksi mies ei halua erota?
Kommentit (52)
Mies on laiska ja pelokas. Kuvittelee, ettei pärjää yksinään (ja voi olla siinä ihan oikeassakin, mutta eipä se ole syy roikkua huonossa suhteessa). Läheisriippuvainen ja muutosvastarintainen, kuten useimmat miehet.
Jos elämä on paskaa niin ota ero, mutta huolehdi turvallisuudestasi.
Varmaan tiedätkin, ettei eroon tarvita toisen suostumusta.
Niin tutun kuuloista. Mies ei rakasta ja on sinun kanssasi, koska se on helppoa ja taloudellista.
Itse myös koin tuollaista. Mies ei voinut sanoa rakastavansa kun kysyin. Ei halunnut lähelleni ja hädin tuskin puhui.
Kun muutin pois suhteesta niin kahden viikon kuluttua hänellä oli uusi nainen. Mies tarvitsee mamman elämäänsä eikä eroa ellei ole uutta katsottuna.
Miehet ovat kiinni kodinhoitajassa. Moni on saanut sen mallin lapsuuden kodissaan, että äiti suurinpiirtein syöttää siihen asti kun mies löytää itselleen uuden syöttäjän.
Ex mies oli täysi vässykkä ja mammanpoika, joka ei luontevasti osannut tehdä yhtään mitään kotitöitä. Aikani säälin ajatusta, että jää avuttomana yksin, mutta oman elämän arvostus lopulta voitti. Opetin pari kuukautta miestä käymään kaupassa, siivoamaan ymv. Jälkikäteen hän sanoi, että nautti suuresti siitä uudesta tunteesta, että pärjäsi yksin.
Yllättävän moni mies ajattelee rahaa, vaikka kuvitellaankin, että se on se nainen, joka roikkuu huonossa suhteessa rahan takia. Miehet on tunteettomia ja heille ei väliä, vaikka mitään hellyyttä ei kumppanin kanssa ole. Panopuunakin kelpaa joku naapuri lähiön suttura. Nainen kärsii siis enemmän kuin arvaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa se kuitenkin pohjimmiltaan vielä rakastaa sinua?
Miksi se ei sitten näytä sitä? Ja kun kysyn niin ei sano.
Enkä usko sen rakastavan enää. En nimittäin ole enää aikoihin ollut ihana puoliso, koska olen niin kyllästynyt tähän tyhjään kuolleeseen avioliittoon, etten ole jaksanut olla ihana. En nyt kamalakaan ole, mutta tiedän kyllä oikein hyvin, etten mikään ihanakaan. Ap
Rakkautta on monenlaista. Vaikkei enää rakastaisi kovin romanttisesti, voi rakastaa silti syvästi ja aidosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa se kuitenkin pohjimmiltaan vielä rakastaa sinua?
Miksi se ei sitten näytä sitä? Ja kun kysyn niin ei sano.
Enkä usko sen rakastavan enää. En nimittäin ole enää aikoihin ollut ihana puoliso, koska olen niin kyllästynyt tähän tyhjään kuolleeseen avioliittoon, etten ole jaksanut olla ihana. En nyt kamalakaan ole, mutta tiedän kyllä oikein hyvin, etten mikään ihanakaan. Ap
Rakkautta on monenlaista. Vaikkei enää rakastaisi kovin romanttisesti, voi rakastaa silti syvästi ja aidosti.
Syvästi ja aidosti, mutta ei romanttisesti? Eli ninkuin siskoa tai veljeä tai sitten sitä äitiään ? Ei kuullosta mukavalta... Lähinnä sairasta.
Miksi edelleen naiset luulee että eroamiseen tarvitaan miehen lupa. Sitä vaan erota ja muuta pois. Jokainen voi erota itse jos ei suhde ole sellainen kun haluaa.
Todella moni haluaa kumppanin ja ei viihdy yksin. Sitten ollaan väkisin huonossa suhteessa, kun pelätään yksinäisyyttä.