Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmillani on yli kymppitonnin nettoeläke yhteensä.

Vierailija
17.02.2024 |

Suomessa on todella korkeat eläkkeet. Vielä. Tuleville sukupolvelle ei sitten enää olekaan.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva-palstailu ei kerrytä eläkettä.

Juu. Itse pidän lomaa työttömyysturvalla. Ei tästä eläkettä kerry, mutta mukava kun voi ryhtyä lomalle ilmoittautumalla työttömäksi. 5/5. 

Vierailija
42/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisten järjestöjen eläkkeet ovat myös kivat. Eiköhän meillä Suomessakin ala olla jo jonkinmoinen joukko eläkeläisiä, jotka tekivät pääosan urastaan EU:lla. Kolmenkymmenen vuoden uran jälkeen eläke taitaa olla 70% viimeisestä palkasta. En tiedä ovatko eläkkeet palkkojen tapaan verottomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat saavat jotain minimieläkettä.

Vierailija
44/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aloitti työnteon 16v, 28v valmistui sairaanhoitajaksi.töissä 64 v asti.3 kk äippälomat, 2 lasta.Nettoeläke 1600 e.

Missä ammateissa ap n vanhemmat toimivat?

Vierailija
45/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 44 vuotta yhtäjaksoisesti töissä ja nettoeläkkeeni tulee olemaan n. 1000 euroa

Vierailija
46/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen on kyllä tulossa Eläkekatto, nou hätä

Vierailija
47/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla että vanhempasi ovat ansainneet hyvän eläkkeen kun täällä aina valitetaan surkeista tuloista. 

Itselläni arvioeläke on myös 4500 luokkaa jos saan pidettyä nykyisen ansiotasoni vielä 10v ajan. Todennäköisesti palkka tulee kyllä laskemaan työuran loppupuolella. 

Vierailija
48/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, ap, vanhempasi syövät SINUN eläkkesi!

Vierailija
49/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, että sinulla on niin etevät ja ahkerat vanhemmat. En tunne ketään joilla olisi noin suuret eläkkeet. Ovat aikanaan maksaneet paljon myös veroja joista yhteiskunta on hyötynyt ja tietysti maksavat edelleen.

Vierailija
50/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani saivat eläkettä alle tonnin, itse tulen saamaan noin 4000 euroa nettona. 

Siihenkin tarvitaan useiden vuosien ajan n 12000 bruttopalkka. Mitä teet työksesi? Aivokirurgi? 

En kerro, mutta nettotuloni on tällä hetkellä yli 7000 euroa. Usko tai älä. 

Vierailija
51/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälisten järjestöjen eläkkeet ovat myös kivat. Eiköhän meillä Suomessakin ala olla jo jonkinmoinen joukko eläkeläisiä, jotka tekivät pääosan urastaan EU:lla. Kolmenkymmenen vuoden uran jälkeen eläke taitaa olla 70% viimeisestä palkasta. En tiedä ovatko eläkkeet palkkojen tapaan verottomia.

Nimenomaan tämä. Olen töissä EU-instituutiossa ja meitä 1995-1996 aloittaneita jää nyt runsaasti eläkkeelle (varhaiseläkkeelle voi jäädä 58-vuotiaana). Muutaman hyvän ystävän eläkkeen tiedän ja saavat noin 5000 euroa netto kuukaudessa. Kuten palkoista, verot maksetaan suoraan EU:lle eikä asuinmaa verota. 

Teillä siellä Suomessa alkaa kohta pyöriä aika monta todella hyväosaista eläkeläistä (kaikki tietämäni suomalaiset eläkeläiset aikovat palata Suomeen).

Vierailija
52/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin munkin. Toisella parempi, toisella pienempi. Yhteensä kymppitonnin luokkaa. 

Tossahan lukee nettoeläke yhteensä = ymmärrän et kahden ihmisen yhteisnetto. 

Vierailija
53/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Hoitakaa tekin asianne, ajoissa. - Minulla ei kylläkään ole noin suurta eläkettä. Aina se ei ole mahdollista.

Vierailija
54/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani saivat eläkettä alle tonnin, itse tulen saamaan noin 4000 euroa nettona. 

Siihenkin tarvitaan useiden vuosien ajan n 12000 bruttopalkka. Mitä teet työksesi? Aivokirurgi? 

En kerro, mutta nettotuloni on tällä hetkellä yli 7000 euroa. Usko tai älä. 

Ok, siis esim CEO tai CFO kansainvälisessä yrityksessä, vuositulo n 180 000e/v. Noita paikkoja ei kovin montaa Suomessa ole.

Tuskin viettäisit aikaasi vauvapalstalla

Vierailija
55/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva-palstailu ei kerrytä eläkettä.

Siihen pitäisi tula muutos. On nostettava seuraavan vihvashallituksen hallitusohjelmaa.

Vierailija
56/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei muka olisi, tutkimukset kyllä osoittavat, että ei ole suuria ongelmia maksaa työeläkkeitä jatkossakaan, jos ei joku lähde niitä rahoja himoitsemaan ennen aikojaan rahastoista.  Onneksi ovat suojattuja, joku on ollut kaukaa viisas. Ja ovat tuottaneet tosi hyvin sijoituksissa.

Jos hallitukset hoitaisivat yhtä taitavasti suomalaisten rahoja kuin eläkerahasto, niin ei olisi tämmöinen hätä. Rahaa olis voitu laittaa tuottavimpiin kohteisiin kuin julkisen talouden moolokin kitaan.

Haastehan on vain siinä, että niitä rahoja ei haluta koskaan käyttää. Oikeasti pitäisi päästä tilanteeseen että eläkkeet tulee suoraan rahastojen tuotoista (eikä tämä pitkällä aikavälillä olisi edes mahdotonta), mutta todennäköisesti siinäkin tilanteessa eläkeyhtiöt keskittyisivät vain keräämään lisää rahaa. Ei se rahasto helpota eläkkeenmaksajien haastetta (pienenevien sukupolvien pitää kustantaa edellisten eläkkeet) jos ei rahastosta voi ottaa erotusta.

Vierailija
57/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 44 vuotta yhtäjaksoisesti töissä ja nettoeläkkeeni tulee olemaan n. 1000 euroa

höpöhöpö. Teet jotain muutaman tunnin osaria tuolla eläkkeellä korkeintaan jos työeläke + kansaneläke on tuo

Vierailija
58/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Eläkkeet on kyllä työllä ansaittu. Pienipalkkaiset eläkkeensaajat ansaitsisivat isomman eläkkeet. Ei ole ok, että joku on melkein koko elämänsä istunut vaik kaupankassalla tai siivonnut rikkaille ja sit ei saa juurikaan pienintä kansaneläkettä häävimpää. 

Samoinhan ne on pienipalkkaisten eläkkeet sillä omalla työllään ansaittu. Kansaneläkettä ei, mutta minkäs teet.

Vierailija
59/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tuloista. Itsellenikin olettama on 4500-5500E / kk, mutta olen ollut ikäni hyväpalkkaisessa työssä. M45

Så du förtjänar nu en bra bit över 20.000 € brutto/månad?

Vierailija
60/69 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on piirun verran yli 2000 € brutto. Olen hyvin tyytyväinen. Merkonomin koulutus, yli 40 v työelämässä, josta vain 40 v otettiin eläkkeeseen mukaan, se korpeaa, mutta hyvin pärjään, uusi velaton 83 m2 kolmio rivarista kotina, kaikki asumiseen liittyvät kulut 295 €/kk, jää ihan kivasti elämiseen. Toki säästöjä ja sijoituksiakin on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi