Vanhemmillani on yli kymppitonnin nettoeläke yhteensä.
Suomessa on todella korkeat eläkkeet. Vielä. Tuleville sukupolvelle ei sitten enää olekaan.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ja sinusta ei tullut kuin vauvapalstalla viihtyjä. Tokkopa he eläkkeitään tienasivat 24/7 somessa pyörimällä
En usko että ap vanhemmistaan puhuu, kateellinen oleskelija joka tahtoo että hyökätään nyt eläkkeensaajien kimppuun🤮Säälittävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinusta ei tullut kuin vauvapalstalla viihtyjä. Tokkopa he eläkkeitään tienasivat 24/7 somessa pyörimällä
En usko että ap vanhemmistaan puhuu, kateellinen oleskelija joka tahtoo että hyökätään nyt eläkkeensaajien kimppuun🤮Säälittävää
Niin pian hyökätäänkin. Näihin talkoisiin tulee kaikki osallistumaan, myös eläkeläiset. Odottakaa vaan.
ap:llä on sitten ruusuinen tulevaisuus edessä kunhan jaksat vaan odottaa että pääset perintöön kiinni. Jos kerran vanhempasi saavat eläkettäkin noin paljon, niin tarkoittaa että myös omaisuutta on kertynyt jonniin verran elämässä heille joten ihan pienestä perintösummasta ei taida olla kyse. Montako sisarusta sinulla on jakamassa sitä perintöä?
Olenko kateellinen? No en sitten pätkääkään. Omaisuutta olen ihan omalla työlläni elämäni aikana minäkin sen verran kerännyt, että ei tässä ihan ensimmäiseksi tarvitse leipäjonoon kiirehtiä, vaikka tuollaisia summia eläkettä en koskaan tule saamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, ap, vanhempasi syövät SINUN eläkkesi!
Ja äitisi suurimman osan. Naiset nauttivat eläkettä keskimäärin neljä vuotta kauemmin kuin miehet. Eläkemaksuperusteet ovat kuitenkin täysin samat. Sen johdosta miehen euro on tosiasiassa pienempi kuin naisen euro, vaikka päinvastaista väitetään. Kun menee katsomaan ympärivuorokautisen hoivan osastoille, voi todeta, että ne täyttyvät pääosin naisista. Hoidon kustannus n. 350€/vrk.
Silloinhan vanhemmillasi on olleet suuret tulot. Sen mukaan eläke määräytyy yleisin eläke on siinä 1000e tietämillä.. Paljonko siitä pitäisi vähentää mielestäsi. Vaikka tfolli taitaa tämäkin olla
Miksi kohta kuolevalle maksetaan niin paljon. Ja lisäksi hoito lähes ilmaista. Eipä ole paljoa järkeä. Kohta suuret ikäluokat ovat kuolleet.
Mun vanhemmilla on bruttoeläkkeet n. 10 000€. Netto on paljon vähemmän, isällä taitaa mennä lähes puolet veroihin. Mutta on se siihen paljon, että mun nettopalkka on 2000€. Ja sitten vanhemmat ihmettelee kun ei mun rahat aina riitä tai joudun sanomaan, ettei ole varaa hankkia jotain. Tai kun mulla ei ole suuria säästöjä. Eläkkeellä tulen olemaan köyhä.
Siihen aikaan pystyivät sumplimaan suuret eläkkeet viimeisillä työvuosilla, isällä oli työsuhdeauto joka kartutti eläkettä yms.
Esimerkiksi naisista Suomessa saa tilastojen mukaan vain 0,5%:ia 5000 euron BRUTTOeläkettä. Eli yksi henkilö 200:sta naiseläkeläisestä. 5000 euron nettoeläkkeeseen taas pitäisi olla lähemmäksi jotain 10000 euron bruttoeläke!