Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä pitäisikö minun jättää poikaystäväni. Mielipiteitä?

Vierailija
17.02.2024 |

Olen siis 18-vuotias tyttö/nuori nainen, ja poikaystäväni on samanikäinen. Tämä poikaystävä on kaikella tavalla sellainen josta olen aina haaveillut: rehellinen, luotettava, ihan älyttömän söpö, meillä on yhteinen harrastus jne. 

Olen jo yläasteen alusta asti kärsinyt erilaisista mielenterveyden ongelmista. Masennusta, ahdistusta, syömishäiriö (joka tällä hetkellä hallinnassa). Nyt ongelmana on se että en tiedä mitkä ajatukset ovat peräisin sairaudesta, ja mitkä ovat omia ajatuksiani. Aluksi olin todella ihastunut poikaystävääni, mutta nyt tuntuu etten enää ole. Minua ei ylipäätään kiinnosta enää mikään elämässäni, eli ei myöskään tämä poikaystäväni. Nykyään minua vaan stressaa että poikaystävää pitäisi nähdä, vaikken jaksa laittautua tai huolehtia edes perus hygieeniastani. En jaksa käydä suihkussa, pestä hampaita harjata hiuksiani, käydä koulua, mutta poikaystävää pitäisi jaksaa nähdä. 

Sitten tähän liittyy vielä se, että olen kokenut elämäni aikana seksuaalista väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. Näistä tapahtumista johtuen kaikki seksuaalinen kanssakäyminen poikaystäväni kanssa ahdistaa. Suostun oikeastaan kaikkeen ja esitän että olen todella halukas, koska haluan miellyttää poikaystävääni. En pysty kunnioittamaan itseäni ja omia rajojani, vaikka poikaystävä varmasti kunnioittaisi, sen tiedän. En sitten tiedä miten poikaystävä reagoisi jos ilmoittaisin etten halua enää mitään seksuaalista. Onhan se tavallaan aika iso asia parisuhteissa, niin pelkään että hän jättäisi minut. 

Eli siis, poikaystäväni on minulle tärkeä enkä haluaisi menettää häntä. Mutta tuntuu etten jaksa enää panostaa tähän suhteeseen, tai ylipäätään mihinkään asiaan elämässäni.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuksia tulee ja menee. Kirjoitat olleesi todella ihastunut poikaystävääsi ja nyt et enää ole. Kannattaa jutella asiasta ja yhdessä miettiä, miten jatkaa. Ihastus on kuitenkin vain ihastus. Joillakin sellaisia tulee useita viikossa.

Vierailija
22/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ja koulumatkat vievät voimasi. Ja suhde. Olisi ehkä ollut helpompaa joku ilta-ja monimuotokoulutus amiksessa 2-2,5v. Vaikka sekin on koulu.

"Aluksi olin todella ihastunut poikaystävääni, mutta nyt tuntuu etten enää ole."

"Eli siis, poikaystäväni on minulle tärkeä enkä haluaisi menettää häntä."

Et ole ihastunut enää poikkikseen. Eli eroa? Ystävänä jatkaa? Poikaystävä on liian vaativa ajassa ja tapaamisissa..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli, päättelen.

0.1/5

Vierailija
24/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli, päättelen.

0.1/5

Huoh. Miksi olisi?

Vierailija
25/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta ei tosiaan kukaan tiedä, johtuuko sairaudestasi vai siitä, että rakkaus on loppunut. Yleisesti parisuhteen kuuluisi olla niin turvallinen, että tällaisistakin asioista voisi keskustella. Sinun ei kuuluisi joutua esittämään poikaystävällesi yhtään mitään. Mielestäni ainoa ja poikaystävällesi reiluin ratkaisu on olla rehellinen. Poikaystäväsi voi sitten itse harkita, onko valmis odottamaan että pääset taas jaloillesi ja tiedät, mitä oikeasti tunnet.

Rakkaudesta ei ole ollut mitään mainintaa, ainoastaan ihastuksesta ja ettei halua menettää.

Vierailija
26/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli, päättelen.

0.1/5

Huoh. Miksi olisi?

Miksi ei olisi? Onhan tarinoilla huijattu hyväuskoisilta satoja tuhansia euroja/dollareita/?.

Vierailija
27/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele jonkun hoitavan tahon kanssa näistä ajatuksista ennen päätöksesi tekoa.

Jos mahdollista, ota hieman aikaa itsellesi ja ota vähän rauhallisemmin. Tee hyviä asioita itsellesi: ulkoile hieman, kierrä vaikka vain korttelin verran. Syö terveellisemmin, kevyesti. Vältä valvomista. 

Kevättä kohti ! 

💛

Vierailija
29/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱

ei jatkoon

Vierailija
30/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli, päättelen.

0.1/5

Huoh. Miksi olisi?

Saadakseen huolestuneita kommentteja ja erilaisia toimintaohjeita omaksi viihteekseen. Jotkut kehittävät uskottavia tarinoita huijatakseen rahaa. Niihinkin yllättävän moni lankeaa.

Vierailija
31/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkuun ja aamulla töihin. Muuta vinkkiä ei tule. 

Ap kirjoittaa käyvänsä vielä koulua. Eli todennäköisesti teini.

Kirjoittaa olevansa 18-vuotias ja naispuolinen. Todellinen ikä ja/tai sukupuoli on varmasti jotain muuta.

Vierailija
32/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkuun ja aamulla töihin. Muuta vinkkiä ei tule. 

Ap kirjoittaa käyvänsä vielä koulua. Eli todennäköisesti teini.

Kirjoittaa olevansa 18-vuotias ja naispuolinen. Todellinen ikä ja/tai sukupuoli on varmasti jotain muuta.

Vanha setämies

Vierailija
33/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua masentaa koska haluat nauttia muistakin miehistä.     

Sun on pakko erota ja alka etsiä nautintoa ympäri maailmaa jotta toivut.

34/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tulee ja menee 

Vierailija
35/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan suodattaa täällä saatuja vastauksia. Osa ilkeilee ihan vain kiusatakseen, niistä ei kannata välittää.

Vierailija
36/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli, päättelen.

0.1/5

Huoh. Miksi olisi?

Saadakseen huolestuneita kommentteja ja erilaisia toimintaohjeita omaksi viihteekseen. Jotkut kehittävät uskottavia tarinoita huijatakseen rahaa. Niihinkin yllättävän moni lankeaa.

Ei kyse ole aina lankeamisesta. Olen järkeillyt, että on pienempi paha vastata trollille asiallisesti kuin jättää vastaamatta henkilölle, jolla on oikeasti ongelma.

Vierailija
37/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn hyvin samaistumaan tilanteeseesi ja luulen ymmärtäväni. Olen keski-ikäinen, fyysisesti monisairas sekä kroonisesti vaikeasti masentunut vaativa kokoaikaista työtä tekevä perheetön nainen.

Asun yksin ja elämä minuna sekä työ vie ihan kaikki paukut. Pitkäaikaiselle miesystävälleni jää aika vähän. Koska olemme olleet tosi pitkään yhdessä ja todella rakastamme toisiamme, olemme suhteessa. 

Tajuan että moni mies ei varmaan jaksaisi näin vähällä yhteisellä ajalla. Tajuan senkin, että olen onnekas ja että se onni voi loppua. Mutta en vain jaksa enempää.

En ala olemaan sairaslomalla töistäni pääni takia, jotta jaksaisin seurustella ja nähdä ystäviä enemmän. Olisin sairaslomalla sitten ihan koko ajan, koska päätäni ei voi vaihtaa. En halua saikulle ja mt-eläkkeelle lopuksi elämäkseni.

Joku toinen valitsisi toisin. Minä opiskelin pitkälle ja työni ohessakin paljon, pidän työstäni ja ajattelen niinkin, että jokaisen pitää elättää itse itsensä. 

Nuorena tilanne oli ehkä vähän parempi. Mutta ei sanottavasti. Itse elät itsesi kanssa ja teet omat valintasi. Tee sellaiset, joiden kanssa voit elää kaikissa tilanteissa - mutta huomioi, että muutkin tekevät omansa. 

Vierailija
38/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itsesi ensin terveeksi ja jätä se poikaystävä. Ei voi yrittää miellyttää toista jos oma mielenterveys ei ole kunnossa.

T: kiltti mies

Vierailija
39/39 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö terapiassa? Tämä on sellainen asiakokonaisuus että se kannattaisi käsitellä siellä. Täällä saat vaan ilkeitä vastauksia katkerilta ihmisiltä, joiden omatkin ihmissuhteet menee niin huonosti että ne on lauantai-iltana täällä. 

Mt:t ei paljon eroa alkoholismista läheiskuormittavuudessa. Alkkiksen kanssa vastaus olisi yksinkertaisesti jätä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan