Katson kauanko kestää ennen kuin ystävä ottaa yhteyttä
En viitsisi aina olla se joka pitää yhteyttä.
Mitään ei kuulu.
Huomenna olisi yksi tilaisuus, mietin kysynkö ystävää mukaan...
Kommentit (42)
Mun ystäväni oli juuri tuollainen, että vain minä pidin yhteyttä. Olin aina tervetullut kylään, mutta hän ei jaksanut tulla luokseni, ei soitellut. Muutin ja olin innoissani uudesta kodista. Ystäväni onnitteli, muttei puhettakaan, että olisi ajanut 10km sitä katsomaan. Päätin sitten, että katsotaan, kauanko menee että hänestä kuuluu, jos minä en ota yhteyttä. Meni puolitoista vuotta ja sitten tammikuussa tuli facessa viesti, että hukkasin numerosi, kun vaihdoin puhelinta. Huomasin sen, kun laitoin joulutervehdyksiä. Mikä on numerosi? Olin tyrmistynyt. Jätti joulutervehdyksen mieluummin kokonaan laittamatta kuin, että olisi siinä yhteydessä kysynyt numeroa. Annoin olla. En tee mitään ns. ystävällä jolle olen noin yhdentekevä. Onneksi ei ollut mitenkään ainoa ystäväni.
Eikös täällä ollut ihan vasta ketju, että onko ystävä, joka ei pidä yhteyttä, ystävä ollenkaan.
Taas uusi päivä edessä ja tuskin ystävä ottaa yhteyttä.
Odottaako se että minä otan yhteyttä?
Saa tässä loppuelämän odotella.
Minulla ja ystävälläni on mennyt noin neljä vuotta siitä, kun olemme viimeksi nähneet ja ainakin kolme vuotta siitä kun olemme puhuneet. Välillämme ei ole mitään riitaa, joten siksikin tämä tilanne ihmetyttää ja vaivaa minua.
Olen soittanut viime vuosina kyseiselle ystävälleni satunnaisesti (ei vastaa kännykkään), olen kutsunut kylään uuteen kotiini tekstiviestillä jne (ei vastannut tähän mitään muuta kuin "oletko muuttanut?"). Mitään vastakaikua en ole saanut yrityksistäni huolimatta sille, että voisimme jutella tai nähdä.
Välimme eivät ole kokonaan poikki, vaan tämä ystäväni ottaa pari kertaa vuodessa yhteyttä lyhyellä tekstiviestillä (esim. joulun toivotukset). Viimeksi lähetti ystävänpäivänä viestin "ajattelen rakkaudella vaikka ei kuulu mitään". Olen ollut jopa tämån ystäväni lähisukulaiseen yhteydessä viimeisen vuoden aikana useita kertoja: ystäväni oli antanut kännykkänumeroni sukulaiselleen, joka pyysi ystäväni juhlia varten muisteluja minulta ystävästäni.
Kaikkien näiden vuosikymmenien jälkeen minulle alkaa väsyttää tämä 'roikottamisystävyys'. En olisi uskonut että ystävyydellemme monen vuosikymmenen jälkeen kävisi näin.
Ymmärrän molempien osapuolien elämäntilanteiden kuormitukset eri elämäntilanteissa ja että joskus tulee pitkiäkin aikoja, että ei ehdi tai jaksa olla yhteydessä. Mutta jos ehtii lähettää muutaman lyhyen tekstiviestin vuodessa, niin luulisi ehtivän soittaa edes kerran vuodessa tai vastata kännykkään (jos ei pääse vastaamaan, voi soittaa takaisin kun ehtii). Mietinkin, että kaivetaanko minut naftaliinista joku päivä. Ehkä viiden tai kymmenen vuoden päästä. Silloin on aivan liian myöhäistä ystävyytemme kannalta.
Jotkut eivät pidä takiaisista. Pitää antaa tilaa. Niskaan huohottaminen ahdistaa. Myös hän voi katkaista välit juuri tästä syystä.
En ole takiainen. Olisin odottanut yhteydenottoa. Ei vaan kuulu mitään.
Typerää pelaamista. Elät omaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Toi sama. Viime kesänä näin ystävää. Kuten aina se kyseli, soitatko mulle. En ole soittanut. Sieltä ei ole tullut yhteydenottoa. Aloin vaan miettiä, miksi mun pitää aina soittaa ja matkustaa sinne. Kyseinen henkilö kuuluu ylempään tuloluokkaan, ettei ole rahasta kiinni mikään. Näyttää siltä, ettei ystävyyttä ja ihmistä enää ole elämässä, kun en ole soitellut perään.
"ylempään tuloluokkaan"? Olet törkeä. Hyvä vain, jos yhteys tyrehtyy!
Päivät vaan kuluu. Veikkaan että menee viikkoja ennen kuin ottaa yhteyttä.
Piti lähteä yhdessä risteilyllekin.
mulle sukulainen soitteli kerran pari vuodessa mutta blokkasin hänet kun selvisi että hän vlittää tietoa eräälle sukulaiselle jonka hampaissa olen ollut vuosikymmeniä. joku n-tapaus
Ehkä ystäväsi ei vaan jaksa olla koko ajan menossa. Minä en ainakaan jaksa nyt talvella. Riittää, että puhun puhelimessa jonkun ystävän kanssa tunnin verran pari kertaa viikossa. Kesällä sitten jaksaa taas.
Ei tarvitse olla mihinkään menossa.
Ikävää ettei pidetä yhteyttä.
On kestänyt jo 25 vuotta. Kyllästyin vastavuoroisuuden puutteeseen. Näin henkilöä sattumalta kadulla ja hän yritti saada selville mitä nykyään teen. Näin miten hän suorastaan kihisi uteliaisuudesta, mutta toivotin vain hyvät päivänjatkot.
Ap hourii. Otsikossa hän sanoo mitä sanoo, ja kommenttikentässä aikoo ottaa pian yhteyttä. Täysi tuuliviiri.
Vierailija kirjoitti:
Ap hourii. Otsikossa hän sanoo mitä sanoo, ja kommenttikentässä aikoo ottaa pian yhteyttä. Täysi tuuliviiri.
En houri. Kysyin tätä ihmistä yhteen tilaisuuteen viestillä.
Ei lähtenyt.
Vastaa viesteihin mutta ei itse pidä yhteyttä.
Ajattelin että lähden pois tältä seudulta kokonaan.
Jos en ota yhteyttä, se on sen merkki ettei seurasi kiinnosta. Ihannetapauksessa molemmat ottavat yhteyttä suunnilleen vuorotellen. Valitetavasti minulla on pääasiassa sellaisia kavereita, joilla on ihan liikaa aikaa ja he haluaisivat tavata viikoittain. Minulle riittäisi noin kerran kuussa tai harvemmin.