Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nelikymppinen luuseri, jos ei omista ajokorttia eikä ole autoa?

Vierailija
17.02.2024 |

Rehellinen mielipide, kiitos. Jotenkin minulla vaan jäänyt ajokortti hankkimatta ja näin 42-vuotiaana ei oikein enää viitsisi olla siellä nuorison kanssa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei minullakaan ole autoa tai ajokorttia. Ei olisi rahaa autoon, polttoaineeseen tai auton huoltoon jne. Enkä minä pääsisi luultavasti autokoulusta läpi ja saisi ajokorttia, koska minä olen lievästi kehitysvammainen. Enkä minä osaisi ajaa autolla.

Vierailija
42/50 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 37-vuotias enkä pidä itseäni luuserina, vaikkei ole korttia. 18-vuotiaana yritin ajaa autoa ja se oli kamalaa, luultavasti myöhemmin diagnosoidun ADHD:n takia.

Eikö tuo juuri ole sitä luuseriutta, että ei kykene ajamaan autoa? Sen ymmärrän, että autottomuus on oma valinta jos sitä ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 37-vuotias enkä pidä itseäni luuserina, vaikkei ole korttia. 18-vuotiaana yritin ajaa autoa ja se oli kamalaa, luultavasti myöhemmin diagnosoidun ADHD:n takia.

Eikö tuo juuri ole sitä luuseriutta, että ei kykene ajamaan autoa? Sen ymmärrän, että autottomuus on oma valinta jos sitä ei tarvitse.

Luuserius ei ole mikään fakta vaan mielipideasia. Kerroin, etten itse pidä itseäni luuserina. En kyllä autoa myöskään tarvitse, koska asun Helsingissä.

Vierailija
44/50 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että syrjäkylillä ja pikkupaikkakunnilla ajokortti (ja auton omistaminen) on joku suurikin ihmisyyden mitta. Ei muualla. 

Vierailija
45/50 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt luuseri.

Vierailija
46/50 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luuseri. Ei minullakaan ole ajokorttia eikä autoa. Kortti on poliisilla ja sitä ei taida kovin moni tietää, en ole kotikaupungissa paljon huudellut. Auto romuttamolla toisella puolen Suomea ja olen jalkamiehenä kun "ei tässä nyt autoa sillee tarvita".  M58

Vierailija
47/50 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne vähän luusereita. Tunnen Helsingissä asuneena useita ja kyllähän niillä kortittomilla oli 1) vähän väliä tarvetta kuskille ja 2) elämä rajoittui sinne mihin oli hyvät kulkuyhteydet tai sitten kohdan 1 mukaan olivat vinkumassa autoa ja kuskia itselleen. Yhteisillä reissuilla se 1-2 kortillista joutuivat ajamaan koko matkan ja ajelemaan kiertoreittejä kun nämä kortittomat nyt kerrankin autokyydillä johonkin pääsivät. Autottomuuden ymmärrän hyvinkin, mutta kyllä ajokortti ja ajotaito tulisi olla jokaisella terveellä aikuisella.

Vierailija
48/50 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajokorttia ja autoa ei tarvitse, niin miksi hankkisi? Mutta turha pummia kuljetuksia siksi, ettei ole ajokorttia hankkinut.

Vierailija
49/50 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, itse yli 50 ja ei ole ajokorttia. 

Vierailija
50/50 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luuseri.