Olenko ainoa joka tata mielta?! Kyse Kelan aitiyspakkauksesta ja siita kuka sen ottaa ja kuka ei. Olen holmistynyt kerta kaikkiaan, eiko pakkaus olekaan 200e arvoinen??
Siis ottaako vain tyhmät ja tietämättömät ensisynnyttäjät tuon pakkauksen ja fiksut rahan? Miten on?
Itse otin aikoinani pakkauksen ja olin tosi tyytyväinen. Nyt on kakkonen tulossa ja mietteet puolesta ja vastaan.
Kommentit (86)
...ja jokaiselle olen ottanut pakkauksen, vaikka vaatteita on kaapit täynnä. Se rahasumma on niin mitätön ja mikä riemu hypistellä uusi pakkaus läpi!
Jokaisesta olen säästänyt makuupussin ja muistan mikä kuului kenellekin.
Ymmärrän tietysti jos rahaa ei ole paljon käytettävissä, perhe valitsee sen rahan.
Suorastaan surkuhupaisaa. Aloin nimittäin muistella aikaa kun nuorimmaiseni oli vauva. Meidän kuopus on poika ja oli vauvana kova pulauttelija. Silloin ei yhtään kiinnostanut minkäkuosiset tai -väriset vaatteet sille tuli laitettua kun vaihtoi ne 10. kertaa samana päivänä. Kadutti etten ollut ottanut pakkausta (kuten esikoiselle) ja että olin jopa antanut pois esikoisen vaaleanpunaisia vaatteita " kun ei ne pojalle käy" . Siihen nähden tuntuu naurettavalta, että joku jaksaa valittaa kun parikuisen vauvan vaatteet eivät ole yhteensopivaa kuosia ja väriä tai että naapurin vauvalla on samanlaiset.
Olihan se tosi kiva saada se paketti ja oli siellä jonkun verran tarpeellistakin, mutta täytyy sanoa että esim. vaatteet jäi meillä lähes käyttämättä kun en niistä sitten oikein tykännytkään :/ Tokan ja kolmannen kohdalla en ottanut koska en tarvi enää uudestaan niitä samoja juttuja mitä siellä oli ja minusta on kiva shoppailla nättejä juttuja mitä haluan vauvoilleni. Rahapulasta ei ole kyse, siksi en ottanut rahana.
Minä olen oikea äitiyspakkausfani ja jokaiselle neljälle muksulle sellaisen ottanut. Minusta vaatteet ovat ihan kivoja ja mukava lisä kaupan tarjontaan. Olen ollut pakkauksiin tyytyväinen ja makuupussit säästetään meiltäkin joka muksulle omansa : )
ja mun mielestä tosi söpöjä vaatteita.
Mun kaaliin ei vaan mitenkään mahdu, että mitä ihmeen väliä sillä on minkä värisiä ne kuteet siellä on, onko muka " poika-" vai " tyttövärejä" , se on ihan naurettavaa ajatella niin että sillä muka ois jotain välii jollekin nollavuotiaalle. Ja ettei muka voi tytöllä käyttää vaaleansinistä tai pojalla vaaleanpunaista.
Kyllä ihmetellä täytyy, on menny tää vanhemmuuskin aivan täys välineurheiluksi :(
mutta minulle äitinä se on tärkeää, että tytölläni on tyttöjen vaatteet. Itsekään en pue miesten vaatteita. Täällä Espanjassa on niin sieviä pikkutyttöjen vaatteita, etenkin mekkoja!
t. se ulkosuomalainen, jolle noi värijutut on tärkeä juttu
Missä olet voinut nähä vuoden 2007 äityispakkauksen kuvina? kerroppas.
Ajattelin ihan tosissani laittaa ehdotuksen KELA:lle että tulevaisuuden pakkauksissa olis kestovaipan ohella myös bodyn jatkopala. Nimittäin nuo äp:n bodyt on sen mallisia että niihin ei kestovaippa mahdu.
Haalarit ovat vielä käytössä, samoin yöpuku ja tumput ja töppöset. Muut vaatteet ovat jo jääneet pieniksi. Kynsisakset ja harja ovat myös edelleen käytössä, samoin liukkari. Pakkauksessa ollut kirja on neidin suosikkeja. Rinnalla opusta tuli imetyksen alkutaipeleella luettua paljon.
Itse olen erittäin tyytyväinen. 147 eurolla en todellakaan olisi saanut näin paljoa hyviä käyttötavaroita. Seuraavan kohdalla täytyy sitten katsoa, mikä on tavaratilanne. Jos kaikki nyt saadut ovat edelleen käyttökelpoisia, otan rahan.
Ja minä otin paketin ekalle lapselle ihan siksi, että voin säästää sen sitten lapselle itselleen näytettäväksi.
Joitain vaatteita tuli käytettyä, mutta koska varsinkin pieniä (käytettyjä) vauvanvaatteita saatiin muutenkin niin hirveästi ja koska paketin värimaailma ei miellyttänyt niin toista pakettia ei kyllä oteta.
nykyaikana vois kaikille maksaa rahana, tai niin että esikoiselle tavarana ja lopuille rahana. Enäähän tuolla pakkauksella on vain symbolinen merkitys. Ennen oli toista kun piti saada hygienia-asiat yms. kohdalleen.
Samaa mieltä monen kanssa että miksi ottaa paketti jos käyttää vain muutamaa vaatetta sieltä. Sen muutaman saa sillä rahallakin.
Itselleni kaiken ei pidä olla uutta, siksi valitsin kolmannelle ja neljännelle rahan. Kirpparilta ostin edullisesti mitä pakkauksesta tarvitsin, esim. lähes käyttämättömän makuupussin, hinta 2e.
Miksi niitä värejä ja kuoseja ei saisi kommentoida? En minä osta kaupastakaan sellaista mikä ei miellytä, esim. mustaa vauvanvaatetta. Voisihan se jonkun mielestä olla kiva mutta minun mielestä ei ole. samoin on nykyisen pakkauksen laita. Mukavampiakin värejä on ollut ja laatu joskus parempi. Laatu kyllä riippuu valmistajastakin.
Mä tykkään äitiyspakkauksesta TOSI paljon. Joku kyseli " kuka tarvitsee kahta pussilakanaa, makuupussia tms" ... No me tarvittiin. Vauvat syntyi 11kk:n välein. Olisiko esikoisen sit pitänyt nukkua ilman peittoa??? Ja aion ottaa pakkauksen jatkossakin vaikka tulisi 10 lasta :)
jos sisällöstä on 1/5 sellaisia mitä ilkeäisi käyttää (ja nekin varmaan olisivat yöpukuja tms) ?
Ei tulisi mieleenkään ottaa pakkausta!
Vierailija:
joka kehui nähneensä 2007 paketin värit????????
ne olikin siis 2006 pakkauksen kuvia. Oletin vaan että ovat tän vuoden (en tienny et tulee vasta maaliskuussa kun ei itsellä ole lapsia eikä ole tulossakaan)
pahoittelen nöyrästi aiheuttamaani harmia kaikille, mutta pysyn silti kannassani: ne oli söpöjä ja sopii ihan varmasti kaikille vauvoille oli sitten mitä sukupuolta vaan.
shoppailtua kaapit täyteen vaatteita ja pientarvikkeita vauvalle. Sellaista mistä varmasti pitää.
Kylläpä se on ihan ittestä kii miten se raha tulee käytettyä. Jos just sen 140¿ tulisin käyttäneeksi ruokaan ostaisin silti vauvalle sen mitä tarvitsee.