Linna-sarjan päätähti on tuomittu lapsen r*iskauksesta Yle antoi vähättelevää tietoa rikostaustasta
Lähde: Seiska.fi
Even väkivaltarikoksessa heilui kirves, sitten hän r*iskasi lapsen ja viimeisimmässä törkeässä pahoipitelyrikoksessa hän täräytti 7-kiloisella rautakangella kolme kertaa 16-vuotiasta uhriaan päähän ja jätti hänet 12 tunniksi virumaan.
Kommentit (79)
En mä ainakaan halua nähdä raiskaajan pehmeää puolta, mutta näyttää sellaisiakin ihmisiä joukossamme olevan. Mutta nämä vois tosiaan rahoittaa mainostv:n rahoilla, ei veronmaksajien.
Vierailija kirjoitti:
Täysin häiriintynyt ihminen, ikävä kyllä tulee todennäköisesti jatkamaan sairaita tekojaan.
Kyllä, tuli tosi huonot vibat tyypistä, heittämällä sairaimman oloinen noista ohjelman vangeista.
Kertoi toivovansa perheen ja lapsia, vajaa ääliö saa se mies olla joka tuohon haksahtaa. Ulkonäkökin 0/5.
Testosteronin käyttö lisää muuten naisilla tilastollista todennäköisyyttä syyllistyä miestyypillisiin rikoksiin. Ei pelkästään väkivalta- ja henkirikoksiin vaan myös seksuaalirikoksiin. Impulssikontrolli laskee.
Kuvan perusteella ei kai tästä ollut kyse, mutta kunhan mainitsin.
Tän formaatin perusteella näkee miten vankilassa on paremmat olot kuin monella siviilissä. On omat huoneet, ruoka tulee säännöllisesti, sairaudet hoidetaan ja pientä puuhasteluakin voi harrastaa. Kerrottiinko missään paljonko tämä kaikki kiva tulee veronmaksajille vuodessa maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko raizkannut pojan vai tytön?
Tytön.
"Rangaistusta alentavana seikkana huomioitiin, että nainen on tammikuussa tuomittu 4 vuoden ja 7 kuukauden vankeuteen tapon yrityksestä. Hän oli yrittänyt tappaa alaikäisen pikkuveljensä rautakangella viime lokakuussa."
Siis mit helvettiä, saat tukkualennusta kun teet rikoksia. Miä helvetin pelletuomioita tässä maassa jaellaan, kun lapsenkiduttajat päästetään vapaalle jalalle ja aikaisemmista tuomioista saa rangaistuksen alennusta? Senhän pitäisi olla aivan päinvastoin, että olet selvästi vaarallinen yhteiskunnalle ja rangaistusta pitäisi koventaa. Päästetään vapaalle jalalle ja käytännössä he tietävät, että nyt voikin sitten perseillä oikein olan takaa, kun saa tuomion alen
Mä vielä ymmärrän tuomioiden paljousalennuksen, jos kyseessä on pikkurikokset eli jos tekee 12 rikosta, joista jokaisesta voisi saada vuoden vankeutta, niin ettei niistä ihan "elinkautista" räpsähdä. Mutta jos kyseessä on vakavat väkivaltarikokset, niin törkeitä nuo alennukset!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuon olemus on jo sellainen, jotta kaukaa kiertäisin.
Joku tälläkin palstalla kirjoitteli, että noista ainoa jolla on varmaan vapauduttuaan mahdollisuus normaaliin elämään ja tulevaisuuteen, suloinen tyttö jne. Itse en ole ehtinyt uutta kautta edes katsoa, joten en voi sanoa mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa vastenmielistä.
Koko formaatti on mielestäni lähtökohdiltaan outo, kun tekijöiden puolelta selitetään että sarjassa kuvataan vankilan arkea ja vankilassa olemista ja siksi rikoksista ei puhuta, mutta kuitenkin ohjelman pääosassa / pääpointtina on nimenomaan nuo vangit eikä suinkaan yleisesti vain vankilan arki.
Varmuudella kun vielä tiedetään, että aina joku katsoja innostuu noihin henkilöihin ottamaan yhteyttä. Ainahan vangeille on kirjoiteltu, ja ylipäätään televisiossa esiintyville henkilöille. Huonolla onnella joku heille kirjoittava fanityttö voi olla tuleva uhri.
Minä inhoan tätä nykyajan tyyliä ikään kuin normalisoida kaikkea mahdollista.
Olen jonkin verran lukenut rikollisten elämäkertoja ja monille avovankila on ollut kova paikka, kuten tässäkin sarjassa sille Kristalle. Narsistisen luonteen on todella vaikea noudattaa omaehtoisesti 'tyhmiä sääntöjä', kun itse järjestäisivät asiat niin paljon paremmin. Sinänsä avovankilat siis tosiaan ovat hyvä askel harjoitella elämistä tyhmien, muiden tekemien sääntöjen kanssa. Suljetussa vankilassa ei ole varaa valita, noudattaako vai ei, mutta avovankilassa pitää itse aktiivisesti edistää sääntöjen noudattamista, esimerkiksi laittaa herätyskello herättämään ja itse käytävä ilmoittautumassa. Keskiverto ihmiselle tuo ei tunnu kovin pahalta, mutta monille vangeille se on ylivoimaista.
Täytyy tosin sanoa, että Vainajalla on menty vankien uhrimentaliteetissa melkoisen pitkälle. Entinen johtaja kulkee edelleen antamassa haastatteluja, kuinka jokainen naisvanki on ensin ollut väkivallan uhri ennen kuin tekijä (varmaan sinänsä totta, mutta pätee myös miesvankeihin, eikä tee vastuuta rikoksista sen vähäisemmäksi) ja muutenkaan tästäkään sarjasta ei oikein paista läpi se, että tehtäisiin töitä vangin oman vastuun korostamiseksi tai sen eteen, että vanki näkisi tekonsa myös rikostensa uhrien näkökulmasta.
Tosi kiva oli päästää sarjaan mainostamaan itseään, ties vaikka uhrinsa joutuisi katsomaan even rumaa läskinaamaa jostain sarjan mainoksesta?!
Vierailija kirjoitti:
Olen jonkin verran lukenut rikollisten elämäkertoja ja monille avovankila on ollut kova paikka, kuten tässäkin sarjassa sille Kristalle. Narsistisen luonteen on todella vaikea noudattaa omaehtoisesti 'tyhmiä sääntöjä', kun itse järjestäisivät asiat niin paljon paremmin. Sinänsä avovankilat siis tosiaan ovat hyvä askel harjoitella elämistä tyhmien, muiden tekemien sääntöjen kanssa. Suljetussa vankilassa ei ole varaa valita, noudattaako vai ei, mutta avovankilassa pitää itse aktiivisesti edistää sääntöjen noudattamista, esimerkiksi laittaa herätyskello herättämään ja itse käytävä ilmoittautumassa. Keskiverto ihmiselle tuo ei tunnu kovin pahalta, mutta monille vangeille se on ylivoimaista.
Täytyy tosin sanoa, että Vainajalla on menty vankien uhrimentaliteetissa melkoisen pitkälle. Entinen johtaja kulkee edelleen antamassa haastatteluja, kuinka jokainen naisvanki on ensin ollut väkivallan uhri ennen kuin tekijä (varmaan
Minullekin jäi ainakin ensimmäiseltä kaudelta mieleen tuo ammattilaisen selittely, että miten nainen päätyy väkivallan tai muiden rikosten tekijäksi. Varmasti useimmilla on taustalla rankkoja kokemuksia, jotka selittävät paljon, mutta se ei tee heistä pyhimyksiä. Heissä on edelleen se potentiaali ja taipumus väkivaltaan ja rikokseen, ei se ole sillä yhdellä kerralla katharttisesti purkautunut. Eri asia sitten itsepuolustuksena tai pakotettuna tehdyt rikokset.
Persujen lähteet:
Seiska ja suomenuutiset. EIkö teillä polla säteile yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tosin sanoa, että Vainajalla on menty vankien uhrimentaliteetissa melkoisen pitkälle. Entinen johtaja kulkee edelleen antamassa haastatteluja, kuinka jokainen naisvanki on ensin ollut väkivalla
Ihan sama se on vankimiehillä, ovat usein rikosten tai kaltoinkohtelun uhreja hekin. Siltikin vain pienestä osasta sellaisia tulee itsestään rikollisia ja se selittyy usein psykopatian ja matalan älyn yhdistelmällä. Eikä sillä pelkällä kurjalla lapsuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä on demareiden arvopohja.
Älä nyt viitsi, Ylellä on kokoomusjohto. Ota asialista selvää äläkä valehtele persuääliö.
Ylellä oli 3329 työntekijää v. 2022 päättyneellä tilikaudella.
Valtaosa noista on vassareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap syyttelee YLEä Seiskan tekemän otsikon perusteella? Ja vieläpä demareitakin, vaikka YLEn hallintoneuvostossa istuu persuja samassa suhteessa kuin eduskunnassakin. On aina istunut. Esim. Immonen, Tynkkynen, Meri istuivat viime kaudella. Kokouspalkkio maistuu mutta vi tut työnteosta, siitä on liikaa vaivaa, tuumii persu.
Ei noin harhaiseen päähän auta kuin sen irrottaminen.
Seiskaa ei ole koskaan tuomittu väärästä uutisoinnista. Ei voi kuin ihmetellä, miksi Yle on katsonut hyväksi jutuksi valita lapsenr&iskaajan esiintymään.
Seiska on tälläkin hetkellä oikeudessa. Oikeuteen ei mennä ennen kuin lehti tekee oikaisun ja siihen on lehden uhrin tyydyttävä. Missään ei ole lakia jolla Seiska saataisin vastuuseen väärän tiedon levittämiseen. Oikaisu on m
Oikeuteen joutuminen ei läheskään aina tarkoita sitä, että syytetty saisi tuomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle ei retostele väkivaltarikosten yksityiskohdilla, vaikka ap niin haluaisikin. Ohjelmasarjassa ei ole kenenkään tekoja kovin yksityiskohtaisesti kuvattu, vaikka siellä on esim. steroideilla päänsä sotkenut uhreilija, joka kuristi vaimonsa pienten lastensa läsnäollessa.
Kukaan muu kuin häiriintynyt sinä ei halua tietää noita asioita. Sinä hierot ne kaikkien alustalle tulijoiden naamaan, myös alaikäisten.
Maria Veitola joutui perumaan - ihan oikeutetusti - oman dokkarinsa esityksen samasta syystä. Kaikille säännöt eivät vain ole samat.
Mitä, onko Maria Veitola tehnyt dokkarin? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Miten jollekin katsojalle voi tulla yllätyksenä, että vankilassa olevat ihmiset ovat syyllistyneet väkivaltaisiin tekoihin; ei Suomessa kukaan joudu vankilaan nakkipaketin varastamisesta.
Kun kävelet Mannerheimintiellä, niin vastaasi kävelee monia murhaajia ja raiskaajia, jotka ovat jo linnatuomionsa suorittaneet, heitä ei päältäpäin tunnista.
Ihmiset voivat myös muuttua vuosien myötä. Lastenraiskaaja voi kiinnostua puutarhanhoidosta ja alkaa kukkakaupan myyjäksi.
Minusta on erittäin mielenkiintoista, että tosi-tv näyttää rikollisista myös toisen puolen. Murhaaja voi helliä omaa lastaan tai lapsenlastaan, tai että murhaaja voi olla masentunut tai taiteista innostunut.
YLE:n tehtävä on nimenomaan kuvata ihmisten erilaisuutta. Eivät kaikki ole suorittajia klo 8-16. Ei kaikkien pihoilla ole upouutta mersua ja uima-allasta.
Kasvavaan ja kehittyvään lapseen kohdistuvat rikokset ovat alhaisimmista alhaisimpia. Jopa Ylen luulisi omaavan sen verran moraalia, että ymmärtäisi jättää lapsiin sekaantujan pois sarjasta.
Yksi raiskannut useita alle 16 vuotiaita tyttöjä.
Toinen murhaaja.
Kolmas salakuljetti kilokaupalla heroiinia.
Ja kaikki kolme asuvat jossain lomakeskuksessa, liikkuvat vapaasti...
Entä uhrit???
Entä uhrien omaiset???
Katselevat, kun nämä kaameat, sairaat ihmiset naureskelevat parin vuoden tuomioitaan...
Ja elinkautisvanki istuu 5 vuotta ja siirtyy lomakeskukseen???
Kyllä on Suomessa asiat huonosti.
Oikea elinkautinen pitäisi ottaa heti käyttöön.
Ja leikkielinkautinen 25 vuotta- elinkautinen.
Miten jollekin katsojalle voi tulla yllätyksenä, että vankilassa olevat ihmiset ovat syyllistyneet väkivaltaisiin tekoihin; ei Suomessa kukaan joudu vankilaan nakkipaketin varastamisesta.
Kun kävelet Mannerheimintiellä, niin vastaasi kävelee monia murhaajia ja raiskaajia, jotka ovat jo linnatuomionsa suorittaneet, heitä ei päältäpäin tunnista.
Ihmiset voivat myös muuttua vuosien myötä. Lastenraiskaaja voi kiinnostua puutarhanhoidosta ja alkaa kukkakaupan myyjäksi.
Minusta on erittäin mielenkiintoista, että tosi-tv näyttää rikollisista myös toisen puolen. Murhaaja voi helliä omaa lastaan tai lapsenlastaan, tai että murhaaja voi olla masentunut tai taiteista innostunut.
YLE:n tehtävä on nimenomaan kuvata ihmisten erilaisuutta. Eivät kaikki ole suorittajia klo 8-16. Ei kaikkien pihoilla ole upouutta mersua ja uima-allasta.