Miten kalliit muuttokulut ovat noin
suunnilleen, jos haaveilee muutosta Lappiin esim, Rovaniemelle ja muuttomatka on päälle 700km?
Kommentit (8)
Otetaanko kaikki tavarat mukaan (huonekalut, astiat, jne siis ihan koko omaisuus) vai vain kaikista tärkeimmät tavarat?
Jos koko omaisuus haluaako olla omatoiminen vai käytetäänkö ostopalvelua?
Jos omatoiminen saako auton lainaan vai pitääkö se vuokrata?
Varmaan siis valinnoista riippuen 100 - 2000 e on aika hyvä arvio. 100 e perustuu ajatukseen, että pelkkä laukku mukana ja junalipun ostaa hyvissä ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko kaikki tavarat mukaan (huonekalut, astiat, jne siis ihan koko omaisuus) vai vain kaikista tärkeimmät tavarat?
Varmaan siis valinnoista riippuen 100 - 2000 e on aika hyvä arvio. 100 e perustuu ajatukseen, että pelkkä laukku mukana ja junalipun ostaa hyvissä ajoin.
Se jäi, että tuo 100 e sisältää matkalla syömiset. Ja saattaa olla jopa yläkanttiin, kuukauden päähän jos nyt ostaa lipun, niin näytti olevan n. 40 e.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja onko yksiön kamat mitkä mahtuu pakuun vai tarvitaanko isompi auto (tai useampi paku).
Oma vesa kun muutti sinne, niin maksoi vain bensakulut, koska hän muutti suoraan lapsuudenkodista seurustelukumppanin kanssa yhteen, eikä vienyt kuin vaatteensa mukana.
Minulla maksoi 100 METRIN muuttomatka 1000 euroa, koska muuttoavuksi tullut kaveri karautti vuokraamani muuttoauton korjauskuntoon.
Yllätyksiin siis kannattaa varautua. Itse varauduin tuolloin nollaan euroon, koska kaveri sanoi, ettei hän ota mitään maksuksi siitä, että hän auttaa minua muutossa.
Jep. Ei ottanutkaan. Mutta kalliiksi tuli silti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla maksoi 100 METRIN muuttomatka 1000 euroa, koska muuttoavuksi tullut kaveri karautti vuokraamani muuttoauton korjauskuntoon.
Yllätyksiin siis kannattaa varautua. Itse varauduin tuolloin nollaan euroon, koska kaveri sanoi, ettei hän ota mitään maksuksi siitä, että hän auttaa minua muutossa.
Jep. Ei ottanutkaan. Mutta kalliiksi tuli silti.
Oisko kaveri maksanut vuokra-auton? Vai miten vuokra-autoa käyttäessä olisi tullut 0 e kulut?
Riippuu miten sen tekee ja paljonko tavaraa. Halvimmillaan viitisen kymppiä.