Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaaminen ei lopu. Mitä voidaan enää tehdä?

Vierailija
17.02.2024 |

Olen soittanut läpi pojan luokanvalvojan, rehtorin, sivistystoimenjohtajan, kiusaajien vanhemmat.. ollaan puhuttu kiusaamisesta koulussa. Olen tehnyt kaksi rikosilmoitusta ja lastensuojeluilmoitukset näistä pojista. Olen miettinyt tosissani kotiopetuksen järjestämistä pojalle, mutta poika oli pitkään itse sitä vastaan. Nyt tilanne on ajautunut siihen pisteeseen, että mä vien hänet autolla kouluun 400 metriä joka päivä ja mun äiti tai isä hänet sieltä hakee, koska pelkään niin paljon mitä siinä matkalla voisi sattua. Mun sydän särkyy tästä huolen määrästä.

Onko vielä jotain mitä voidaan kokeilla? Ja kuulisin mielelläni kokemuksia kotiopetuksesta? Miten se onnistuu? 

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mieli teidän puolesta. Onko koulum vaihto mahdollista?

Vierailija
22/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle ja älä luovuta, voisiko olla yhteydessä tosiaan vielä ylempiin tahoihin? Sivistystoimenjohtajaan, AVIin? Iltapäivälehtiin viimeisenä keinona?

Tuo on niin sairasta ja turhauttavaa, koko perhe kärsii ja pahimmillaan loppuelämän vaikutukset uhriin. Kuulostaa siltä että olet tehnyt voitavasi ja todellakin syvästi välität lapsestasi etkä jätä häntä yksin, arvostaa varmasti sitä mutta se ei toki tätä ongelmaa poista. 

Millä luokalla poikasi on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meet kiusaajien kotiin, otat pihasta jonkun tavaran ja hakkaa niiden ikkunan rikki samalla huutaen että loppuu se meidän lapsen kiusaaminen tai tätä on tiedossa lisää 

Tätä mä suosittelisin ja samoin sille sun pojalle. Vie se johonkin taistelulajin pariin ja opetat, että itseään saa puolustaa. Kiusaajat usein jättää rauhaan ne, jotka laittaa samalla mitalla takaisin, niin se vaan on.

Vierailija
24/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.suomenkotikouluyhdistys.fi/

Mm.tuolta löydät lisätietoa. Kotiopetuksessa on paljon koulukiusattuja ja opiskelu sujuu paremmin kuin koulussa ikinä. Kotikoululaiset ovat verkostoituneet ja tapaavat toisiaan. Facebookissa on erilaisia kotikouluryhmiä, missä voit kysellä lisää. 

Vierailija
25/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa taas hyvä esimerkki miksi tolle korruptiovaltiolle ei kannata maksaa veroja.

Vierailija
26/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli viikon koulussa seuraamassa opetusta ja tutustui luokan poikiin. Hän teki yhdestä lasun. Hän tutustui myös yhteen vanhempaan ja nyt he pyrkii kerran viikossa tekemään tekemään poikien kanssa jotakin, esim käyvät pelaamassa futista, luistelemassa, jne. 

Vierailija
27/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha mieli teidän puolesta. Onko koulum vaihto mahdollista?

Niin että kiusatun pitää vaihtaa koulua? Valoja päälle nyt.

Vierailija
28/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meet kiusaajien kotiin, otat pihasta jonkun tavaran ja hakkaa niiden ikkunan rikki samalla huutaen että loppuu se meidän lapsen kiusaaminen tai tätä on tiedossa lisää 

Tätä mä suosittelisin ja samoin sille sun pojalle. Vie se johonkin taistelulajin pariin ja opetat, että itseään saa puolustaa. Kiusaajat usein jättää rauhaan ne, jotka laittaa samalla mitalla takaisin, niin se vaan on.

Ap kertoi että poika onkin puolustanut itseään, mutta aika vaikeaa kun 5 hyökkää yhtä vastaan. Viddu miten raukkamaista

Vierailija
29/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, kannattaa välittömästi vaihtaa koulua, sen enempää miettimättä. Vaadi välitöntä siirtoa toiseen kouluun. Älä enää päivääkään altista lastasi kauheuksille. Tuossa tilanteessa jää vain pyörimään ahdistuksen syövereihin. Sieltä on päästävä pois heti. Vika ei ole teissä, joten pakene, heti. Usko minua. Koulun vaihto auttaa. Se on ainoa keino saada lapsi turvaan. Hänen ei tarvitse enää päivääkään kestää tai sietää mitään. Hän tulee itsekkin huomaamaan, että aurinko paistaa sittenkin. Nyt vain toimeksi, rohkeasti uuteen kouluun. Kaikkea hyvää teille, tiedän miltä teistä tuntuu. Vastaan mielelläni myös lisääkin. Iso halaus koko perheelle! 

Vierailija
30/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites paikkakunnan tai koulun vaihto ja aloittaminen puhtaalta pöydältä? Saisi silloin korjaavia kokemuksia ja parannella rauhassa haavojaan. Tuosta on lapsen aika vaikea nousta jaloilleen.

Vierailija
31/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten,kun on näitä koulumummoja niin joku tälläinen kouluun mukaan kaveriksi? Joku tukihenkilö-tyyppinen. Kouluihin pitäis palkata tälläsiä, hyvä idea?

Vierailija
32/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se yksi äiti teki. Sakot sai mutta kiusaaminen loppui. Suomessa ei edes pahoinpitelystä saa erityistä rangaistusta, ihan tiedoksi vaan. 

Vierailija
33/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan tuossa tilanteessa muuttaisin muualle, jos vaan mahdollista

Vierailija
34/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole jotain vanhempaa sukulaista joka voisi olla koulussa välituneeilla. Kamalaa että nuori jo tuossa iässä alistetaan .Mikä on reppanan tulevaisuus?

Vierailija
35/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Rikosuhripäivystyksestä voi saada neuvoja. 

Tarvitset myös itsellesi tukea, tuo tilanne on vanhemmallekin painajainen. 

Paljon voimia ja myötätuntoa teille. Muistuta poikaasi, että hänessä ei ole mitään vikaa. 

Vierailija
36/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elleivät kiusajaat ole rikosoikeudellisessa vastuussa iän puolesta, olet tehnyt jo kyllä kaiken voitavan.

Jos kiusaajat ovat alaikäisiä, heistä pitää tehdä myös lastensuojeluilmoitus. Vanhemmat ovat vastuussa siitä, mitä kakarat koulumatkoilla ja vapaa-ajalla tekevät. Vaikkeivät rikosvastuussa tai vahingonkorvausvastuussa, mutta kasvattajina vastuussa, eli näyttäisi siltä että pojat kaipaavat huostaanottoa kyvyttömiltä vanhemmilta.

Liekö perheissä enemmänkin heitteillä olevia lapsia. Vanhemmat mielenterveyshäiriöisiä tai päihdekoukussa, usein kumpaakin, kuten joensuulaispojan vanhemmat. Ilminarkkeja, jotka elävät kaljalla, pirillä ja somepersuilulla. Katsokaa kuvat. 

Vierailija
37/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin koululle ja rehtorin puheille. Jos koulu ei voi turvata lapsen turvallisuutta, se on velvollinen palkkaamaan vartijan, joka valvoo koululla koko ajan ja lähtee koulumatkallekin valvomaan mukaan. Sen jälkeen jos tulee ongelmia, soittonpoliisille joka ikinen päivä. 

Vierailija
38/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elleivät kiusajaat ole rikosoikeudellisessa vastuussa iän puolesta, olet tehnyt jo kyllä kaiken voitavan.

Jos kiusaajat ovat alaikäisiä, heistä pitää tehdä myös lastensuojeluilmoitus. Vanhemmat ovat vastuussa siitä, mitä kakarat koulumatkoilla ja vapaa-ajalla tekevät. Vaikkeivät rikosvastuussa tai vahingonkorvausvastuussa, mutta kasvattajina vastuussa, eli näyttäisi siltä että pojat kaipaavat huostaanottoa kyvyttömiltä vanhemmilta.

Liekö perheissä enemmänkin heitteillä olevia lapsia. Vanhemmat mielenterveyshäiriöisiä tai päihdekoukussa, usein kumpaakin, kuten joensuulaispojan vanhemmat. Ilminarkkeja, jotka elävät kaljalla, pirillä ja somepersuilulla. Katsokaa kuvat. 

luitko...? 

Vierailija
39/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten,kun on näitä koulumummoja niin joku tälläinen kouluun mukaan kaveriksi? Joku tukihenkilö-tyyppinen. Kouluihin pitäis palkata tälläsiä, hyvä idea?

Perheitä, joissa nainen on ainoa huoltaja on paljon, päiväkodin henkilökunta on naisia ja peruskoulussa tilanne on kutakuinkin sama. Lapset viettävät suurimman osan valveilla olo ajastaan naisten kanssa. Kouluihin tarvitaan lisää miehiä, eikä mitään mummoja. Pojat on ihan hukassa kun naiset ei osaa olla niitä isejä, eikä miehiä. 

Vierailija
40/188 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä