Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä?

Vierailija
17.02.2024 |

Kysymys ei siis ole, että voiko olla. Tietenkin voi, mutta onko sinulla?

Havahduin siihen, että minulla ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan.

Tietysti on/on ollut koulukavereita, työkavereita ja esimerkiksi ystävien puolisoita, joiden kanssa on viettänyt paljonkin aikaa ja jutellut kaikenlaisista asioista, kuten ystävien kanssa jutellaan.

Jos nyt otetaan vaikka työkaveri käsittelyyn, niin on kuitenkin vissi ero siinä, että tapaako henkilöä vain töissä, vai onko kanssakäymistä myös vapaa-ajalla.

Väitän, että jos jollekin vastakkaista sukupuolta olevalle työkaverilleni lähettäisin vapaa-ajalla jotain kuulumisten kyselyä tai pyytäisin mukaan vaikka johonkin tapahtumaan, niin kyllä siellä toisessa päässä säikähdettäisiin, että milläköhän aikeilla tässä nyt lähestytään. Sama myös toisinperin.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo koskaan oikeastaan ollut ennen. Vasta nyt 30+ oon tutustunut yhteen kundikaveriin deittisivulla, ja ollaan jo sen verran kauan oltu yhteyksissä et kai häntä voi jo kaveriksi kutsua. Saa nähdä kauanko tää kestää, mut eihän mistään kaverisuhteesta tiedä.

Vähän samanlainen kokemus minulla on tuolta jostain 15 vuoden takaa. Silloin tutustuin nuoreen naishenkilöön erään nettipelin kautta. Minulla oli silloin vaikea ja yksinäinen tilanne elämässäni.

Hänen kanssaan juttelimme kaikenlaisista asioista, mukaanlukien niistä vaikeistakin. Meillä oli aika paljon välimatkaa ja ehkä hivenen liikaa ikäeroa siinä vaiheessa, enkä osaa sanoa oliko kummallakaan mitään toiveta/aikeita hilata ystävyyttä parisuhteen suuntaan.

Teki kuitenkin todella hyvää keskustella hänen kanssaan ja tuskin lähimainkaan samanlaista apua olisi ollut uudesta miespuolisesta kaverista.

En muista miten se yhteydenpito sitten hiipui, mutta vielä nykyäänkin aika-ajoin mietin miten hänellä menee ja miten elämä on häntä kohdellut. Niihin aikoihin hänelläkin oli omat murheensa elämässä. Toivottavasti voi hyvin.

Vierailija
62/64 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ja nainen usein voi olla "pelkkiä" ystäviä vaan kyllä siinä monesti on jotain sutinahutinaa alussa vähintään yritetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muutama, joista yksi läheisempi. Kyllä sen erottaa millä aikeilla kukin on. Vastakkaista sukupuolta olevien kavereiden kanssa voi tehdä ihan samoja juttuja kuin samaa sukupuolta olevien kavereiden kanssa. On tosin kaksi poikkeusta.

En haluaisi tehdä mitään sellaista, joka tekisi vaimon mustasukkaiseksi (esim. yhteinen lomamatka) ajankäytöstä. Toinen asia on se, että minusta on ainakin näin miehenä hyvä ymmärtää, että vaikka kuinka ollaan kasvettu ihmiskuntana luolaihmisistä niin biologia ei ole muuttunut juurikaan. En haluaisi olla sellaisessa tilanteessa, joka seksualisoi heitä, esim. saunoa alasti kahdestaan.

M35

Olen saunonut kymmenien vastakkaista sukupuolta olevien kanssa kahdestaan sinä aikana kun olen ollut puolisoni kanssa yhdessä. Kenelläkään ei ole ollut mitään ongelmaa asian kanssa. Sauna on sauna.

Eikö puolisoasikaan haittaa?

Vierailija
64/64 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla useampiakin. 

Yksi on homo ja loput ovat ihan varattuja ja/tai perheellisiä miehiä, joten mitään säpinää ei ole eikä ole ikinä ollutkaan. Olen myös tutustunut heidän kumppaneihin ja lapsiin.

Kaikkiin miespuolisiin ystäviini olen tutustunut töiden, harrastusten tai koulun kautta. Pari lapsuudenystävää myös, jotka olen tuntenut päiväkodista asti.

Kaikki miespuoliset ystäväni ovat aika samalla linjalla naispuolisten ystävieni kanssa siinä, että voin ottaa heihin yhteyttä matalalla kynnyksellä, kuten myös he muhun ja voidaan keskustella kaikista asioista mistä nyt ystävien kesken yleensä jutellaankin. Sukupuolella ei ole ollut merkitystä.