Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä?

Vierailija
17.02.2024 |

Kysymys ei siis ole, että voiko olla. Tietenkin voi, mutta onko sinulla?

Havahduin siihen, että minulla ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan.

Tietysti on/on ollut koulukavereita, työkavereita ja esimerkiksi ystävien puolisoita, joiden kanssa on viettänyt paljonkin aikaa ja jutellut kaikenlaisista asioista, kuten ystävien kanssa jutellaan.

Jos nyt otetaan vaikka työkaveri käsittelyyn, niin on kuitenkin vissi ero siinä, että tapaako henkilöä vain töissä, vai onko kanssakäymistä myös vapaa-ajalla.

Väitän, että jos jollekin vastakkaista sukupuolta olevalle työkaverilleni lähettäisin vapaa-ajalla jotain kuulumisten kyselyä tai pyytäisin mukaan vaikka johonkin tapahtumaan, niin kyllä siellä toisessa päässä säikähdettäisiin, että milläköhän aikeilla tässä nyt lähestytään. Sama myös toisinperin.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti. Haluaisin kyllä, koska minulla on miesten seurassa yleensä helpompi, vapautuneempi olo kuin naisten seurassa (tunne pohjautuu omaan henkilöhistoriaani, mitä olen lapsena ja nuorena kokenut). Mutta faktahan se on, että sukupuolten välillä on aina tietty lisäjännite jossain muodossa: jonkun osapuolen mustasukkaisuusoptiona, seksuaalisuuden ajatuksiin tulemisena tai ihan vain jännitteenä. Olen joskus ollut virtuaaliystävä parin miehen kanssa ja kaipaan sitä todella. Olen itsekin varattu. Käytännössä elän ilman ystäviä. 

Vierailija
42/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita kyllä, ystäviä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olemme myös toistemme lapsen kummeja yhdessä puolisoittemme kanssa. Tunteneet jo noin 40 vuotta 😌

Vierailija
44/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja on aina ollut. Olen asunut paljon kimppakämpissä, ja sieltä on jäänyt monia läheisiä ystäviä, joista monet vastakkaista sukupuolta. Itse asiassa monet läheisimmistä ystävistäni ovat miehiä, enkä ole koskaan pitänyt sitä mitenkään erikoisena. Ihan normaalia ainakin oman sukupolveni parissa, käytännössä kaikilla tuntemillani ihmisillä on vastakkaista sukupuolta olevia ihmisiä läheisinäkin ystävinä, ei siis vain sellaisina joita tavataan kun kaveriporukka kokoontuu tms. Mutta kyllä myös 60+-vuotiailla vanhemmillani on hyviä, pitkäaikaisia ystäviä jotka ovat vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
45/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennen, tai luulin niin, mutta kun he pariutuivat niin yhteydenpito loppui. Sitten eron jälkeen taas ottivat yhteyttä, ja pyytelivät kaljalle, eli 5-10v päästä. 

Vierailija
46/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä kysymystä. Mitkä sukupuolet mielestäsi on vastakkain? Jos sukupuolia olisi kaksi niin ymmärtäisin.

Minun kaikki ystäväni on eri sukupuolta kanssani, sillä olen ainoa sukupuoleni edustaja maailmassa. Olen määritellyt sukupuoleni itse, sillä en tuntenut aikaisempia määritelmiä täysin omakseni.

Vähän on syrjitty olo, ku mua ei ole vielä virallisesti tunnustettu.

No vastakkainen sukupuoli tarkoittaa sitä ettei olla samaa sukupuolta, arvon snow flake.

Miten monesta eri vaihtoehdosta valitaan ne jotka on vastakkain? Ja mitkä ovat sinun kanssasi samalla puolella?

Miten näin yksinkertaista asiaa pitää vääntää rautalangasta? Eri on eri eikä sama kuin sama. Jos koet että sulupuolesi on vaikka käpy niin silloin muut ei tietenkään ole samaa sukupuolta elleivät ole käpyjä, vaan vastakkaista eli eri sukupuolta.

Vierailija
47/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naispuolinen ystävä, jonka kanssa ollaan oltu ystäviä jo ala-asteelta saakka. Edelleen välillä viestitellään ja kysellään kuulumisia. Nähty ei tosin olla moneen vuoteen, koska välimatkaa on niin paljon ja molemmat seurustellaan omilla tahoillamme, mutta yhteyksissä silti ollaan.

M26

Vierailija
48/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti. Haluaisin kyllä, koska minulla on miesten seurassa yleensä helpompi, vapautuneempi olo kuin naisten seurassa (tunne pohjautuu omaan henkilöhistoriaani, mitä olen lapsena ja nuorena kokenut). Mutta faktahan se on, että sukupuolten välillä on aina tietty lisäjännite jossain muodossa: jonkun osapuolen mustasukkaisuusoptiona, seksuaalisuuden ajatuksiin tulemisena tai ihan vain jännitteenä. Olen joskus ollut virtuaaliystävä parin miehen kanssa ja kaipaan sitä todella. Olen itsekin varattu. Käytännössä elän ilman ystäviä. 

Kuinka siis voit tuntea olosi jotenkin helpommaksi jos vastakkaisen sukupuolen kanssa on jännitettä, ellei se sitten ole juuri se syy miksi viihtyy paremmin että on pientä sutinafiilistä. Jotenkin kun sellanen fiilis tullut näistä jotka "tulee paremmin toimeen" sen vastakkaisen sukupuolen kanssa että oikeastaan nauttivat vain siitä jännitteestä ja saavat siitä jonkinlaista halutun tunnetta itsetuntoa boostaamaan. Sillä onhan nyt miesten seurassa viihtyvät naiset ainakin miesten mielestä hyvin kiinnostavia. Naisten seurassa viihtyvistä miehistä taas naiset itsekin usein ajattelevat että on taka-ajatuksia.

Vierailija
49/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi miespuolinen työkaveri on, jonka kanssa tullut vapaa-ajallakin vietettyä aikaa yhdessä. Mukava tyyppi ja niin erilainen kuin minä, ettei kertakaikkiaan ole muusta kuin toveruudesta kyse. On lisäksi minua paljon nuorempi. Meillä vaan on hauskaa yhdessä.

Vierailija
50/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yksi mutta ollaan myös fwb eli harrastetaan seksiä. Mitään romanttisia tunteita ei kummallakaan ole, vain kaverillisia.

Vierailija
51/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kaikille tullut jossain vaiheessa taka-ajatuksia. Tai ollut niitä koko ajan. Silloin kun mies on valmis tekemään mitä tahansa puolestasi, ystävyyden nimissä tottakai, ei ole kyse pelkästään platonisesta ystävyydestä vaan miehellä on muutakin mielessään.

Toki miespuolisia kuuluu lähi- ja tuttavapiiriin mutteivät ole niin läheisiä että aikaa vietettäisiin kahdestaan.

Vierailija
52/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olemme myös toistemme lapsen kummeja yhdessä puolisoittemme kanssa. Tunteneet jo noin 40 vuotta 😌

Miten puolisot suhtautuu siihen että vietätte aikaa kahdestaan vastakkaista sukupuolta olevan ystävän kanssa? Onko esim mökkiviikonloppuja, elokuvissa käyntiä tms?

Vierailija
53/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka siis voit tuntea olosi jotenkin helpommaksi jos vastakkaisen sukupuolen kanssa on jännitettä, ellei se sitten ole juuri se syy miksi viihtyy paremmin että on pientä sutinafiilistä. Jotenkin kun sellanen fiilis tullut näistä jotka "tulee paremmin toimeen" sen vastakkaisen sukupuolen kanssa että oikeastaan nauttivat vain siitä jännitte

Huoh. Jos et ymmärtänyt sitä tekstistä, niin olen kokenut lapsena ja nuorena vaurioittavia asioita ja niiden aiheuttajina eivät ole olleet miespuoliset. Tämän vuoksi minun on edelleenkin helpompi olla miespuolisten seurassa. Mutta koska sukupuolien välillä on aina jokin teoreettinen tai jonkun osapuolen kannalta mahdollinen muu jännite, elän ilman ystäviä. 

Vierailija
54/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
55/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Joskus nuorempana oli miespuolisia kavereita, mutta homma loppui aina siihen kun osoittivat kiinnostusta enempään. Mulle on myös ehdottanut kaveruutta tindermies, johon olin itse vähän ihastunut. Luonnollisesti en halunnut jatkaa kaverina, koska se olisi ollut mulle henkisesti liian vaikeaa. 

Vierailija
56/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla kävi niin onnellisesti että satuin aivan mahtavaan työporukkaan, jossa on sekä miehiä että naisia. Ollaan ystävystytty ja vapaa-ajalla tehdään myös asioita yhdessä. Porukasta saa seuraa lähes mihin tahansa tekemiseen. Lenkkejä, luistelua, lautapelejä, käsityö- ja kokkauskursseja, karaokea, yhteisiä synttärilounaita ja pikkujouluja. Puolisot ja perheetkin ovat tervetulleita mukaan, sinkkuja ei porukassamme tällä hetkellä ole. 

Lisäksi on ystäväperheitä, jonka miespuoliset jäsenet koen ystäviksi siinä missä muutkin :) Kaikkien kanssa pystyy juttelemaan vakavistakin asioista.

Vierailija
57/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

U P

58/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kaikki ystäväni ovat keski-ikäisiä miehiä.

Vierailija
59/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo koskaan oikeastaan ollut ennen. Vasta nyt 30+ oon tutustunut yhteen kundikaveriin deittisivulla, ja ollaan jo sen verran kauan oltu yhteyksissä et kai häntä voi jo kaveriksi kutsua. Saa nähdä kauanko tää kestää, mut eihän mistään kaverisuhteesta tiedä.

Vierailija
60/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja panen niitä kaikkia.

- Jörnäke