Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä?

Vierailija
17.02.2024 |

Kysymys ei siis ole, että voiko olla. Tietenkin voi, mutta onko sinulla?

Havahduin siihen, että minulla ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan.

Tietysti on/on ollut koulukavereita, työkavereita ja esimerkiksi ystävien puolisoita, joiden kanssa on viettänyt paljonkin aikaa ja jutellut kaikenlaisista asioista, kuten ystävien kanssa jutellaan.

Jos nyt otetaan vaikka työkaveri käsittelyyn, niin on kuitenkin vissi ero siinä, että tapaako henkilöä vain töissä, vai onko kanssakäymistä myös vapaa-ajalla.

Väitän, että jos jollekin vastakkaista sukupuolta olevalle työkaverilleni lähettäisin vapaa-ajalla jotain kuulumisten kyselyä tai pyytäisin mukaan vaikka johonkin tapahtumaan, niin kyllä siellä toisessa päässä säikähdettäisiin, että milläköhän aikeilla tässä nyt lähestytään. Sama myös toisinperin.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja vaikka on ystäviä ja kavereita kummastakin sukupuolesta, niin silti suurinosa on miehiä.  Jostain syystä tunnen tulevani vähän paremmin toimeen miesten kanssa, vaikkei kyseessä olisikaan mikään seksuaalinen kanssakäyminen, vikittely tms.  Porukassa toimii asiat luontevasti ihan illanvietosta sekasaunomiseen, ja kellekkään ei asia ole ollut ongelma.

Mielenkiintoista! Miten kuvailisit omaa luonnettasi ja eroatko jollain tavalla tyypillisenä pidetystä naisesta?

Vierailija
22/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on miespuolisia ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. On niitä joskus ollut, mutta ihan rehellisesti sanottuna en kaipaa miespuolisia kavereita. 

Vierailija
24/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut, mutta ne loppuvat aina siihen että naispuoliset ystävät alkavat kuvittelemaan jotain parisuhdekuvioita vaikka mitään sellaista ei ole tarkoituksena.

Vierailija
25/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut aina. Koulukavereita esim., ja nuoruusvuosien ex on edelleen yks läheisimmistäni. 

Vierailija
26/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina miesystäviä, jotka eivät ole mitenkään yrittäneet seksualisoida ystävyyttä, mutta miehen ystävistä muutamat ovat yrittäneet tai ehotella, mutta en ole miehelleni kertonut, koska hänen ystävyytensä olisi ehkä loppunut näiden tyyppien kanssa.

Välttelen kyllä itse heitä.

Vierailija
27/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet ystävistäni ovat vastakkaista sukupuolta. Samoin aviomiehellänikin on useampi nainen ystävänä. Suuri osa ystävistämme ovat nykyään yhteisiä. Vaikea kuvitella että olisi vain saman sukupuolen ystäviä, se kuulostaisi todella rajoittuneelta ja konservatiiviselta. Tuntisin oloni vaivautuneeksi tyttöjen illoissa, eikä miehenikään tykkää mistään äijäporukoista.

En edes haluaisi miestä, jolla ei ole naisia ystävinä. Pelkät miehet ystävinä on varoitusmerkki minulle siitä, että naiset ovat miehelle pelkkiä objekteja.

Vierailija
28/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja vaikka on ystäviä ja kavereita kummastakin sukupuolesta, niin silti suurinosa on miehiä.  Jostain syystä tunnen tulevani vähän paremmin toimeen miesten kanssa, vaikkei kyseessä olisikaan mikään seksuaalinen kanssakäyminen, vikittely tms.  Porukassa toimii asiat luontevasti ihan illanvietosta sekasaunomiseen, ja kellekkään ei asia ole ollut ongelma.

Mielenkiintoista! Miten kuvailisit omaa luonnettasi ja eroatko jollain tavalla tyypillisenä pidetystä naisesta?

Eri, mutta samoin on mulla - en tosin sauno yhtään kenenkään kanssa. Porukoissa usein menee niin että vaikka aluksi ollaankin yhtä porukkaa niin jossain vaiheessa eriydytään ja naiset alkaa keskustella lapsista, muodista tms epäkiinnostavasta. Miehet puhuu esim. urheilusta, musiikista mitkä on mua kiinnostavia juttuja, toki siis olen siinä miesporukassa.  (Noin yleistäen... mutta näin se vaan usein menee)

Vierailija
29/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet ystävistäni ovat vastakkaista sukupuolta. Samoin aviomiehellänikin on useampi nainen ystävänä. Suuri osa ystävistämme ovat nykyään yhteisiä. Vaikea kuvitella että olisi vain saman sukupuolen ystäviä, se kuulostaisi todella rajoittuneelta ja konservatiiviselta. Tuntisin oloni vaivautuneeksi tyttöjen illoissa, eikä miehenikään tykkää mistään äijäporukoista.

En edes haluaisi miestä, jolla ei ole naisia ystävinä. Pelkät miehet ystävinä on varoitusmerkki minulle siitä, että naiset ovat miehelle pelkkiä objekteja.

"Kuinka kertoa miten lumihiutaleita minä ja puolisoni olemme". 

Vierailija
30/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten myös meidän ystävämme ovat lumihiutaleita :D Ei minun elinpiirissä ja tutun tuttujen keskuudessa asiassa ole mitään erikoista. Minusta saman sukupuolen ystävyys on paljon enemmän lumihiutale-meininkiä ja erikoista toimintaa.

Vierailija
31/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää. Kaveruudesta/ystävyydestä ei ole tullut miesten kanssa mitään. Aina on jokin taka-ajatus. Joko halutaan sänkyyn tai sitten halutaan parisuhde. Nyt ovat "kaverimiehet" jääneet. Mielummin on yksi mies, joka on sitten se ystävä ja kumppani samalla. 

Sama. Itse olen muutenkin ns. girls' girl, eli lojaali ja luotettava ystävä tyttökavereille. En ikinä varastaisi kaverin miestä tai juonisi kavereiden selän takana. En yritä olla "yksi jätkistä" enkä tyrkytä itseäni miehille. 

Vierailija
32/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi. Heidänkin kanssa kyllä aluksi oli sitä treffi ym. yritystä mutta asiat käytiin läpi ja ei ole ongelmaa kun nykyään olemme kaikki tahoillamme naimisissa. Ei haittaa yhtään jos joskus 10 vuotta sitten joku olikin muhun ihastunut. Hauska vaan muistella niitä aikoja. 

Vierailija
33/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten myös meidän ystävämme ovat lumihiutaleita :D Ei minun elinpiirissä ja tutun tuttujen keskuudessa asiassa ole mitään erikoista. Minusta saman sukupuolen ystävyys on paljon enemmän lumihiutal

No lue nyt tuo oma kommenttisi ihan ajatuksen kanssa: "En edes haluaisi miestä, jolla ei ole naisia ystävinä. Pelkät miehet ystävinä on varoitusmerkki minulle siitä, että naiset ovat miehelle pelkkiä objekteja." 😂

Vierailija
34/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla pari.

Tutustuttiin kakaroina, olivat siis sisarukseni kavereita ja ajan kanssa heistä tuli myös mun kavereita. Ollaan tunnettu 30-35 vuotta. Heidän puolisoista ja lapsista on tullut mulle myös rakkaita ystäviä.

Vierailija
35/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kysymystä. Mitkä sukupuolet mielestäsi on vastakkain? Jos sukupuolia olisi kaksi niin ymmärtäisin.

Minun kaikki ystäväni on eri sukupuolta kanssani, sillä olen ainoa sukupuoleni edustaja maailmassa. Olen määritellyt sukupuoleni itse, sillä en tuntenut aikaisempia määritelmiä täysin omakseni.

Vähän on syrjitty olo, ku mua ei ole vielä virallisesti tunnustettu.

Vierailija
36/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja olen todennut että parasta pitää turvallisen välimatkan päässä. Jos naiskaverin kanssa viettää liian paljon aikaa niin se alkaa saamaan tiettyjä puolikuntoisen parisuhteen piirteitä, kuten että nainen alkaa höpisemään miten rakastaa ja ollaan soulmateja, bestiksiä yms. yms.

Vierailija
37/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä kysymystä. Mitkä sukupuolet mielestäsi on vastakkain? Jos sukupuolia olisi kaksi niin ymmärtäisin.

Minun kaikki ystäväni on eri sukupuolta kanssani, sillä olen ainoa sukupuoleni edustaja maailmassa. Olen määritellyt sukupuoleni itse, sillä en tuntenut aikaisempia määritelmiä täysin omakseni.

No vastakkainen sukupuoli tarkoittaa sitä ettei olla samaa sukupuolta, arvon snow flake.

Vierailija
38/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastakkainen sukupuoli tarkoittaa sitä ettei olla samaa sukupuolta, arvon snow flake.

Miten monesta eri vaihtoehdosta valitaan ne jotka on vastakkain? Ja mitkä ovat sinun kanssasi samalla puolella?

Vierailija
39/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muutama, joista yksi läheisempi. Kyllä sen erottaa millä aikeilla kukin on. Vastakkaista sukupuolta olevien kavereiden kanssa voi tehdä ihan samoja juttuja kuin samaa sukupuolta olevien kavereiden kanssa. On tosin kaksi poikkeusta.

En haluaisi tehdä mitään sellaista, joka tekisi vaimon mustasukkaiseksi (esim. yhteinen lomamatka) ajankäytöstä. Toinen asia on se, että minusta on ainakin näin miehenä hyvä ymmärtää, että vaikka kuinka ollaan kasvettu ihmiskuntana luolaihmisistä niin biologia ei ole muuttunut juurikaan. En haluaisi olla sellaisessa tilanteessa, joka seksualisoi heitä, esim. saunoa alasti kahdestaan.

M35

Olen saunonut kymmenien vastakkaista sukupuolta olevien kanssa kahdestaan sinä aikana kun olen ollut puolisoni kanssa yhdessä. Kenelläkään ei ole ollut mitään ongelmaa asian kanssa. Sauna on saun

Miten niin käyn? Ei tarvi erikseen käydä, saunomme usein kaveriporukalla, ja silloin on saunakertoja joissa on välillä vain 2 saunassa.

Vierailija
40/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörin enimmäkseen sellaisissa porukoissa, joissa toisten sukupuolella ei ole väliä. Paljon nörttejä, turreja, LGBTQ ihmisiä, ynnä muita vastaavia. Minä en osu mihinkään noista kategorioista, mutta heiltä on selvästi tarttunut asenne sukupuoleen. Jos jollekin oma sukupuoli on merkityksellinen ja tärkeä, se on hienoa, ja jos joku haluaa jaotella muita sukupuolen mukaan, se on heidän oikeutensa. Mutta minulle sillä ei ole samanlaista merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi