Muistaako kukaan, kirjoittelin tänne n. vuosi sitten siitä kun mun sänky tärisee?
No muutin uuteen asuntoon tossa 8kk sitten ja sängyn tärinä loppui siihen paikkaan, mutta viime yönä se tapahtui tässä asunnossa eka kerran. Olin todella hämilläni ja täysin hereillä. Nousin istumaan ja tunnustelin sänkyä joka oikeesti tärisi taas tosi voimakkaasti. Se on outoa miten minua ei kumminkaan pelota tuo tärinä.. kaikkea muuta " ei normaalia" pelkään todella paljon. Tärinää kesti n. 3min ajan ja sitten se loppui. Mielenkiinnolla odotan että onko ens yönä sama juttu.
Voisinko minä jotenkin aiheuttaa tuon tärinän.. Kysyn tätä siis niiltä jotka uskoo näihin asioihin. Yhdistin nimittäin tuon tärinän minun " huonoon elämäntilanteeseen" ja niinä öinä kun tärinää tapahtuu niin näen hyvin voimakkaita unia. Voisinko omata niin vahvan voiman ajatuksillani että se vaikuttaa " esineisiin" ?
Kommentit (34)
sängyn jousituksesta omat liikkeesi tulevat vasta viiveellä huomatuksi. Kerroithan käden tärinästä, ja siitä että tämä ilmiö tapahtuu herätessäsi unesta. Siinä vaiheessa olet vielä niin unihiekkaa silmissä, että et luonnollisestikaan vielä ehdi pelätä ilmiötä.
olisin huomannut 15vuoden aikana.
Pistin kädet sängylle jotta tunnen todella sen että se oli se sänky joka tärisi enkä minä. Pistin jopa valon päälle sillon ja lähdin sen jälkeen vessaan. Joten kyllä minä olen aina valveilla ollut kun tämä on tapahtunut. Joskus se on myös tapahtunut ennen nukkumaan menoa kun olen jonkun aikaa sängyssä pyöriskellyt. ap
moottorikäyttöinen sänky on vaan mennyt epäkuntoon?
Se sänky ei siis tärise, vaan kehosi tuntee jotain, mitä ei ole. Joku tuntee pistelyä raajoissa, joku toinen tuntee yhtäkkiä kylmää kädellään, vaikkei siinä ole mitään. Luin joskus siihen lääketieteellisen selityksen, jotkut hermoradat siinä vaan äityvät lähettelemään vääriä viestejä. Ei mitään mystistä.
Kannattaa kertoa lääkärille noista. Esimerkiksi ms-taudin ensioireisiin kuuluu tuntohäiriöitä, joskaan ei tuollaisia.
Jos kerran mieskin on tärinän huomannut ja kokenut samaan aikaan.
ja on tuosta kokemuksia minullakin. En kiellä yliluonnollisen olemassaoloa, mutta tässä yhteydessä luulen, että kyse on ihan vaan sängyn jousituksen liikkeistä. Olen itse huomannut saman, sellaista keinuvaa pientä tärinää, joka on sitten laantunut, kun sitä on täysin paikallaan maaten ihmetellyt. Mutta kun on mielikuvitusta, sitä voi pelästyäkin:).
patjat sängyssä. Mielenkiintoisia näkökulmia teillä asiaan, mutta itse tiedän että tähän ei taida löytyä ihan " luonnollista" selitystä. Pitänee vaan oppia elämään asian kanssa. ap
Mene vähän itseesi, mitä koitat todistella?
T. Yksi joka on kokenut samaa.
päässeet eroon asiasta.
Omituinen viesti sinulta. Mitähän todisteltavaa minulla on? ap
Se yhdysvaltalainen taikurisetähän on luvannut miljoona dollaria sille, joka saa aikaan yliluonnollisen ilmiön. Ei muuta kuin rahoja hakemaan, ap?
yö. Täällä sitä ei ole ollut nyt kun sillon toissayönä. Viime yö oli rauhallinen. ap