Kuuden viikon päästä muuttuva yhteiskunta
Kuuden viikon päästä asumistukijärjestelmä muuttuu ja vuokra-asuntojen asumistuki putoaa 10% sekä asuntojen vuokrahintoihin tulee paljon odotettu vuokrakatto.
Samaan aikaan toimeentulotuki uudistuu ,eikä sallittujen asumiskulujen ylimenevää osuutta enää huomioida menona toimeentulotukilaskelmassa vaan tuo osuus menee asiakkaan omavastuun piiriin. Samaan aikaan näiden uudistusten kanssa myös kaupunkien vuokrayhtiöt korottavat vuokrahintojaan realistiselle tasolle.
Joko olet varautunut tähän taloudelliseen muutokseen ja työllistänyt itsesi tai oletko peräti harkinnut muuttamista edullisempaan asuntoon?
Ymmärtääkseni useat ihmiset näkevät painajaisia itse itsensä elättämisestä sillä se tuntuu niin monelle olevan uusi ja hämmentävä asia? Nukutko yösi hyvin?
Kommentit (28)
Minulle jää vuokran jälkeen n. 300e käteen. Voisivat ottaa vaikka 100e pois ja silti pärjäisin. Jos ottaisivat 200e pois, itkisin, mutta silti pärjäisin, koska on pakko.
Olen kuitenkin toiveikas, että saan töitä. Hyviä unia on sellaiset, joissa olen töissä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 9 e työllistämisen ruokarahakin loppuu niin saavat tehdä kuntouttavaa työtoimintaansa ilman sitä. Sellaisessa nyt ei tähänkään mennessä ne oikeat kunnon ihmiset ole olleet vaan jotkut syntymästään heikot yksilöt. Paljon hyviä uudistuksia ovat saaneet kyllä aikaan näinkin lyhyessä ajassa. Pisteet siitä .
On olemassa yksi aate joka kannatti untermenschin hävittämistä. Tällä tavalla ei saada mitään kestävää yhteiskuntaa rakennettua, sori siitä. Tulevat sukupolvet joutuu sitten hoitamaan mokia kun sosiaaliset ongelmat vain kasautuu ylisukupolvellisesti.
Onko parempi että tulevat sukupolvet maksavat maailman tappiin asti kermaperse sukupolven ottamia lainoja?mieti, että lapsen lapsesikin joutuisi maksamaan sinun ruokkimisesta ja asumisesta tulleita velkoja korkoineen. Sekö on kestävää vaiko kestämätöntä kehitystä?
Asun velattomassa omistusasunnossa ja olen vakituisessa eläkevirassa. Se ei estä ajattelemasta, että tulevat heikennykset ovat väärin. Viimeisenä pitää ottaa heikoimmassa asemassa olevilta. Erityisesti suren lapsiperheitä, koska lapset ovat syyttömiä tilanteeseen.
Jos Marin olisi ollut fiksumpi Uniperin kanssa niin näitäkään leikkauksia ei tarvitsisi tehdä. Kiitos vihervassari hallituksen , että nyt vähän paikkaillaan asioita Oikeaan suuntaan .
Vierailija kirjoitti:
Asun velattomassa omistusasunnossa ja olen vakituisessa eläkevirassa. Se ei estä ajattelemasta, että tulevat heikennykset ovat väärin. Viimeisenä pitää ottaa heikoimmassa asemassa olevilta. Erityisesti suren lapsiperheitä, koska lapset ovat syyttömiä tilanteeseen.
Ei kukaan tee lapsia jos ei niitä ole varaa itse elättää ja kasvattaa. Kyllä lapsiperheet saavat kantaa vastuun siinä missä muutkin. Ei kukaan yksittäinen kansalainen ole syyllinen tilanteeseen johon edelliset hallitukset ovat tämän maan talouden vieneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 9 e työllistämisen ruokarahakin loppuu niin saavat tehdä kuntouttavaa työtoimintaansa ilman sitä. Sellaisessa nyt ei tähänkään mennessä ne oikeat kunnon ihmiset ole olleet vaan jotkut syntymästään heikot yksilöt. Paljon hyviä uudistuksia ovat saaneet kyllä aikaan näinkin lyhyessä ajassa. Pisteet siitä .
On olemassa yksi aate joka kannatti untermenschin hävittämistä. Tällä tavalla ei saada mitään kestävää yhteiskuntaa rakennettua, sori siitä. Tulevat sukupolvet joutuu sitten hoitamaan mokia kun sosiaaliset ongelmat vain kasautuu ylisukupolvellisesti.
Onko parempi että tulevat sukupolvet maksavat maailman tappiin asti kermaperse sukupolven ottamia lainoja?mieti, että lapsen lapsesikin joutuisi maksamaan sinun ruokkimisesta ja asumisesta tulleita velkoja korkoineen. Sekö on kestävää vaiko kestäm
Se että kaikki valtiontalouden sopeuttaminen tehdään kohdistamalla leikkauksia käytännössä pelkästään sosiaaliturvaan johtaa sosiaalisten ongelmien ylisukupolviseen kasvuun. Sopeuttamistoimia voitaisiin tehdä myös siten, että veronkorotukset keskiluokalle otettaisiin mukaan sopeuttamisohjelmaan. En usko että hallitusta edes vastusttettaisiin niin rankasti, jos koko yhteiskunta osallistuisi talkoisiin. Ja turha tulla seuraavaksi kommentoimaan "että mehän jo maksetaan veroja köyhät on nettosaajia". Jos halutaan rakentaan kestävää yhteiskuntaa ilman järkyttävää polarisaatiota, niin kyllä kaikkien pitää omilla kyvyillään osallistua sopeuttamiseen. Se tarkoittaa sitä, että myös hyväosaiset tekevät osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tee lapsia jos ei niitä ole varaa itse elättää ja kasvattaa. Kyllä lapsiperheet saavat kantaa vastuun siinä missä muutkin. Ei kukaan yksittäinen kansalainen ole syyllinen tilanteeseen johon edelliset hallitukset ovat tämän maan talouden vieneet.
Tuollainen uusoikeistolainen ajattelutapa ilman empatiaa on vieras. Onneksi en ajattele niin.