Mitä sanoisit ihmiselle joka tulee haukkumaan kotiasi?
Viikonloppuna tulossa tällainen ihana vieras. Tiedän mitä on tulossa. Valittaa koirankarvoista, sohvatyynyjen värivalinnoista, väärän merkkisistä tarjottavista kahvipöydässä, kasvien vääränlaisesta hoidosta, jne jne. Jos oikein innostuu, kehuu vielä talon emäntää väsyneen näköiseksi ja kysyy paljonko on tullut lisää painoa. Jos vierailua ei enää pystytä estämään, antakaa vinkkejä miten tälle laitetaan jauhot suuhun?
Kommentit (52)
Kodissa käy viikottain tuollainen ihminen ja haukun hänen kotinsa kun menen sinne. Meillä kun on täysin erilainen maku. Puhun äidistäni.
Olen ihan äimänkäkenä luettuani tämän ketjun. Omalle kohdalle ei ole ikinä pitkän elämän aikana tämäntapaisia ihmisiä osunut kyläilemään. Eikö ihmisillä ole muuta puheenaihetta kyläillessä kuin toisen verhot, matot ym. sisustus tai ulkonäkö? Minulla käy vieraita ja itse käyn myös kylässä, mutta juttelut ovat aivan toisella tasolla eli puhutaan aktuelleista päivän tapahtumista tai mahdollisesti entisiä muistellaan jos on sukua tai koulukaveri. Nauretaan paljon ja puhutaan vaikka kirjoista tai huonosta tv-ohjelmasta. En vaan edes muista minkälaisia verhoja ja mattoja noilla on vaikka olen usein kyläillyt.
Ovi lukkoon ja ootte kuin ette ois koton. Epämieluisat vieraat lähtee mäkättämättä kottiinsa.
Varmaan vaan toteaisin, että jaa, me kyllä viihdytään. Jättäisin omaan arvoonsa arvostelun, jos kokemuksesta tietäisin, ettei tältä kyseiseltä yksilöltä voi edes muuta odottaa.
Jos haluaisin vähän haastaa, saattaisin pyytää jokaisen loukkauksen kohdalla toistamaan, että mitä sinä juuri sanoit. Tyhmempikin yleensä tajuaa ennen pitkää, että saattoikin kommentoida sopimattomasti.
Älä avaa ovea.
Minun appiukkoni oli tuollainen. Lakkasin päästämästä sisään enkä lopulta ollut sitten enää miissään tekemisissä.
Kertoisin, että pääsee ulos samasta ovesta mistä tuli sisään.
Ei tulisi meille. Sä kumminkin tykkäät?
Silloin haukkujalla ei ole minun kotiini mitään asiaa.Eli pysyköön niin kaukana kuin mahdollista.
Olet aikuinen ihminen. Ei enää mitään kilttityttö syndroomaa. Älä kutsu. Jos et ole kutsuja, niin jätä kutsuja hoitamaan vierailu ja lähde rentoutumaan jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Kodissa käy viikottain tuollainen ihminen ja haukun hänen kotinsa kun menen sinne. Meillä kun on täysin erilainen maku. Puhun äidistäni.
Ei helvetti. Kyllä on sairasta meininkiä mutta mitä ilmeisemmin hyvin tavallista, olen sen verran usein kuullut.
Oma äitini on tyyliäni ihaillut ja kun teki remonttia pyysi mukaan makutuomariksi .
Viisainta olisi että sinulle iskee nyt vatsatauti.